freeair Geplaatst 13 februari 2006 Geplaatst 13 februari 2006 Vandaag zette ik mijn explorist 100 weer aan (twee weken uit geweest) maar alles was er uit al mijn P.O.I's weg wie weet hoe dit kan en hoe je dit kan verhelpen... mag dit voorkomen?? HELP!!! wil dit niet weer laten gebeuren.. alvast bedankt,
barhuishetbiertje Geplaatst 16 februari 2006 Geplaatst 16 februari 2006 Op deze site http://rhamphorinkx.newmail.ru/ staat beschreven hoe je de explorist 100 op de pc kan aansluiten en alle waypoints en tracks op je pc kan opslaan. Geen idee of het werkt, maar op de site staat wel iets over secret functies van de explorist, NMEA is dan wel interresant. If while unit is already on, press MENU key then press right-left-right-left arrows, then on center of screen the service function windows with text "00" will appears. With help of arrows you can to change "00" to number of any other service function, then press ENTER. Werkt dit ?? Heb je ook die 4 gaatjes met contactpinnen achter de batterij klep zoals op dit fototje: http://rhamphorinkx.newmail.ru/new-15b.jpg
freeair Geplaatst 16 februari 2006 Auteur Geplaatst 16 februari 2006 allebei site's geven bij mij bad gate-away...
barhuishetbiertje Geplaatst 17 februari 2006 Geplaatst 17 februari 2006 De site is inmiddels weer online. Heb je al geprobeerd of je in dat secret menu kan komen ? If while unit is already on, press MENU key then press right-left-right-left arrows, then on center of screen the service function windows with text "00" will appears. With help of arrows you can to change "00" to number of any other service function, then press ENTER. NR 41 was voor nmea.
freeair Geplaatst 19 februari 2006 Auteur Geplaatst 19 februari 2006 nee heb het nog niet geprobeerd maar kan ook nergens lezen waar het eigenlijk goed voor is of ik lees er gewoon compleet overheen.. weet jij iemand die er ervaring mee heeft dan?
Knight of Ni Geplaatst 19 februari 2006 Geplaatst 19 februari 2006 nee heb het nog niet geprobeerd maar kan ook nergens lezen waar het eigenlijk goed voor is of ik lees er gewoon compleet overheen.. weet jij iemand die er ervaring mee heeft dan? <{POST_SNAPBACK}> Ik heb het geprobeerd... gewoon je joystick/enterknop een paar keer op en neer bewegen en het secret menu komt te voorschijn. Achter het nut ben ik nog niet gekomen... Ben toch altijd wel een beetje terughoudend in het veranderen van instellingen. Mijn eXplorist 100 doet het prima en dat wil ik zo houden ook! Overigens zit niet achter elk getal een submenu
freeair Geplaatst 2 maart 2006 Auteur Geplaatst 2 maart 2006 zo denk ik er ook over "hij doet het prima" dus waag mij er niet aan zo lang er geen duidelijke dingen over te zeggen zijn, over wat ie dan extra/beter doet laat ik het mooi zo
barhuishetbiertje Geplaatst 7 maart 2006 Geplaatst 7 maart 2006 (bewerkt) Ik heb de kabel nagemaakt van die site van die rus en ik kan je zeggen dat het perfect werkt. Je kunt gewoon waypoints/tracks/routes up en downloaden en je kan de ontvanger zelfs gebruiken voor bijvoorbeeld tomtom met de nmea uitgang. Met EasyGPS kies je de magellan sporttrack pro, je hoeft helemaal niets aan je explorist in te stellen, het werkt meteen. Slimme gasten die russen. Het kabeltje maak je voor een paar euro en een middagje solderen. Zeker de moeite waard vind ik. 7 maart 2006 bewerkt door barhuishetbiertje
Hu9o Geplaatst 7 maart 2006 Geplaatst 7 maart 2006 (bewerkt) Hmm, dit maakt de explorist 100 wel heel interessant! Alleen lijkt het erop dat de site (weer) down is? Dit vond ik net via Google, klik 7 maart 2006 bewerkt door Hu9o
swedutch Geplaatst 30 mei 2006 Geplaatst 30 mei 2006 Ik heb de kabel nagemaakt van die site van die rus en ik kan je zeggen dat het perfect werkt. Je kunt gewoon waypoints/tracks/routes up en downloaden en je kan de ontvanger zelfs gebruiken voor bijvoorbeeld tomtom met de nmea uitgang. Met EasyGPS kies je de magellan sporttrack pro, je hoeft helemaal niets aan je explorist in te stellen, het werkt meteen. Slimme gasten die russen. Het kabeltje maak je voor een paar euro en een middagje solderen. Zeker de moeite waard vind ik. <{POST_SNAPBACK}>
swedutch Geplaatst 30 mei 2006 Geplaatst 30 mei 2006 Hallo, Ik heb een Explorist 100, maar volgens mij kun je die toch niet op je pc aansluiten? Ik denk er namelijk aan om een 600 te kopen !! Maar als er een snoertje te maken is, wil ik mijn man er wel aanzetten, want ik ben mega tevreden over de 100 !!! Laat mij even wat weten.
barhuishetbiertje Geplaatst 3 juni 2006 Geplaatst 3 juni 2006 Hallo, Ik heb een Explorist 100, maar volgens mij kun je die toch niet op je pc aansluiten? Ik denk er namelijk aan om een 600 te kopen !! Maar als er een snoertje te maken is, wil ik mijn man er wel aanzetten, want ik ben mega tevreden over de 100 !!! Laat mij even wat weten. <{POST_SNAPBACK}> Kijk even naar de uitleg van hoe ik de kabel gemaakt heb op : http://home.versatel.nl/barhuishetbiertje
Aanbevolen berichten