Spring naar bijdragen
  • 0

Ozi op mijn laptop met bluetooth problemen

Vraag

Geplaatst (bewerkt)

Hoi,

Het zit namelijk zo, ik heb me gisteren een laptop aangeschaft met Bluetooth. Hierop heb ik Ozi Explorer 3.95.4i geïnstalleerd. Nu wil ik met mijn bluetooth TOMTOM GPS muis verbinding maken met Ozi.

Mijn bluetooth op de laptop herkent mijn muis en communiceerd via COM40. Als ik op 'start NMEA communicatie met GPS' klik in OZI dan zegt hij 'fout bij openen COM poort'

Weet iemand wat ik hieraan kan doen ?

Heb ook gezien dat bij de opties in Ozi je maar tot COM25 kan gaan, weet niet of dat ermee te maken heeft.

Heb Ozi wel degelijk op COM40 kunnen zetten maar foutmelding blijft hetzelfde :naughty:

Groetjes

Split-Second :beerchug:

bewerkt door Split-Second

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
Echt niemand die kan helpen ? :beerchug:

Hoi,

Ik heb een soortgelijk probleem met mijn PDA (eigenlijk soort smartphone), bluetooth en GPS. Al verscheidene pogingen gewaagd maar het wil maar niet lukken. :argue: Ik kan je niet helpen maar ben wel zeer geinteresseerd...

• 0
Geplaatst

Op mijn Ipaq 2210 werkt mijn muis perfect met TOMTOM en OZI CE.

Nu wou ik ook op mijn laptop OZI gaan gebruiken maar ozi wil geen enkele com poort openen. Mijn laptop herkent mijn gps muis wel (BT)

Raar.... hopelijk raakt het opgelost :yes:

• 0
Geplaatst

Als je op de schuifbalk drukt scrollt die maar tot 25, maar als je daar zelf een waarde ingeeft neemt hij dit blijkbaar ook aan, of toch niet?

In mijn opties staat hij nochtans op 40, of dat effectief ook zo is is een andere vraag, want het maakt niet uit welke poort ik neem telkens als ik connect to gps wil doen zegt hij KAN COM PORT NIET OPENEN !

:thumbup:

• 0
Geplaatst

:D Vind het raar. Ik denk dat het probleem bij het programma zelf ligt en niet bij de bluetooth instellingen. Ik zeg het, op mijn PPC geen enkel probleem maar bij Ozi op PC, dat is wat anders.

Heb alle poorten afgelopen en telkens dezelfde foutmelding: 'FOUT BIJ OPENEN COM POORT' en daarna 'COMMUNICATIE KAN NIET GEINITIALISEERD WORDEN'...

:blush::no::no:

HELP HELP HELP !!!!!!!!! :(

• 0
Geplaatst
:D  Vind het raar. Ik denk dat het probleem bij het programma zelf ligt en niet bij de bluetooth instellingen. Ik zeg het, op mijn PPC geen enkel probleem maar bij Ozi op PC, dat is wat anders.

Heb alle poorten afgelopen en telkens dezelfde foutmelding: 'FOUT BIJ OPENEN COM POORT' en daarna 'COMMUNICATIE KAN NIET GEINITIALISEERD WORDEN'...

:blush:  :no:  :no:

HELP HELP HELP !!!!!!!!! :(

heb je niet toevallig een ander programma draaien die deze poort ook gebruikt?

• 0
Geplaatst

Heb het programmatje laten lopen en dit vind hij :

NMEA Input found on Com Port : COM40 at 4800 Baud

In OziExplorer Configuration set the following :

Com Port to COM40

Baud Rate to 4800

Parity to None

Stop Bits to 1

Zal dit effe proberen, als dat niet werkt probeer ik ook te updaten naar de K versie. :(

• 0
Geplaatst
Heb het programmatje laten lopen en dit vind hij :

NMEA Input found on Com Port : COM40 at 4800 Baud

In OziExplorer Configuration set the following :

Com Port to COM40

Baud Rate to 4800

Parity to None

Stop Bits to 1

Zal dit effe proberen, als dat niet werkt probeer ik ook te updaten naar de K versie.  :thumbup:

En, gelukt?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...