Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sinds eind oktober hebben wij een explorist 600. Tijdens onze vakantie in Australië hield deze er ineens mee op. Het beeld liep vast, en er was niks meer mee te beginnen. Batterij verwisselen hielp niet. Het beeld werd zwart en dat was het dan... ;) Toch jammer als je zo'n eind van huis bent en nog veel caches voor de boeg had... Enfin, ter plaatse konden ze het niet verhelpen. Bij terugkomst in NL de importeur gecontacteerd, en zonder problemen kregen we een nieuwe. Nu liep deze bij de 2e cache afgelopen weekend ook weer vast! Gelukkig deed 'ie het weer toen we de batterij eruit haalden, maar normaal lijkt het me niet. Ben nu bang dat ie weer totaal crasht midden in een wandeling ofzo! Kent iemand dit probleem? Zo ja, wat hebben jullie eraan gedaan? (Lijkt me toch niet normaal voor zo'n duur apparaat!) Zo nee, wat adviseren jullie? Geld terug vragen en voor een Garmin gaan bv? Ik hoor het graag!!

Geplaatst
Hmmm word er nog niet echt veel wijzer van  ;)

Inderdaad een heel verhaal. Wat ik ervan begrepen heb zijn/waren er in het begin heel wat problemen met de Explorist 400/500/600. Op een gegeven moment kwam er een firmware update:

http://www.magellangps.com/en/support/software.asp

die de problemen zouden moeten verhelpen. Alleen frappant is dat de update voor de 600 wel op deze pagina heeft gestaan, maar er inmiddels niet meer staat :D Ik denk dat je het best contact kan opnemen met de leverancier van je GPS.

Wij hebben zelf een Explorist 100 als tweede GPS en zijn uitermate tevreden over de ontvangst onder een flink bladerdek of in stedelijk gebied.

Geplaatst
Dat is het juist ook, buiten dat vastlopen is het een prima apparaat en zijn we erg tevreden! De ontvangst is altijd perfect, en hij werkt erg fijn!

Is ook perfect!

Wat de firmware betreft, kan je even kijken welke er nu op staat. Mogelijk is dit een oude versie en kan je de nieuwe versie 2.0.3 erop zetten. Die is hier te downloaden:

http://www.magellangps.com/en/support/prod...plorist_500.asp

Die is voor de 500, maar werkt ook op de 600!

• 2 weeks later...
Geplaatst
Dat is het juist ook, buiten dat vastlopen is het een prima apparaat en zijn we erg tevreden! De ontvangst is altijd perfect, en hij werkt erg fijn!

Is ook perfect!

Wat de firmware betreft, kan je even kijken welke er nu op staat. Mogelijk is dit een oude versie en kan je de nieuwe versie 2.0.3 erop zetten. Die is hier te downloaden:

http://www.magellangps.com/en/support/prod...plorist_500.asp

Die is voor de 500, maar werkt ook op de 600!

wel oppassen..........ik heb recentelijk de upgrade doorgevoerd op mijn explorist 500.

Gisteren echter heb ik iets voorgehad wat is sinds de aankoop mei 2005 nog niet hebt meegemaakt nml bij het opstarten kreeg ik iets in de trend van 'NOAD' en allerlei kleuren.

Ik heb de batterij verwijderd en teruggeplaatst en toen starte hij normaal op.

Ligt dit miisschien aan de laatste versie ? ik weet het niet.

golferyves

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...