Jurgen & Co Geplaatst 25 januari 2006 Geplaatst 25 januari 2006 (bewerkt) Ja dat is heeel mooi maar kost ook heeel veeeel geld. Ik denk dat het eerst verstandiger is om met deze gps je caches te vinden dan kun je nog een beetje sparen. Ik wil niet gemeen zijn maar ook met een duure gps vind je geen caches wanneer de instelling niet goed zijn. Ik had ook een keer een probleem toen heb ik alle instelllingen van mijn gps vergeleken met die van iemand anders en toen kon ik makkelijk de instellingen wijzigen. Misschien is dit interessant voor je. Dan leer je gelijk een aantal lotgenoten kennen en kun je weer veel ( basis ) kennis op doen. 25 januari 2006 bewerkt door Jurgen & Co
pa3fus Geplaatst 25 januari 2006 Geplaatst 25 januari 2006 (bewerkt) heb de positie format op hddd mm.mmm' staan, morgen maar weer eens proberen waar ik uit kom................ hoop nu eindelijk eens op de juiste plek.zit er anders niets anders op dan een nieuwe gps te kopen?! ik zit hard te denken aan een 60 cs. is dat wat? <{POST_SNAPBACK}> Ik kan niet in je beurs kijken, maar een 60 cs is natuurlijk altijd leuk. Maar ook die zal je bij verkeerde instellingen je niet op de juiste plek brengen. Met je huidige etrex moet het zeker ook goed gaan, er zijn genoeg cachers met x founds die ook van dit type GPS gebruik maken. Op de laatste meters zul je toch meer op je ogen en je gevoel af moeten gaan dan op je GPS. Succes morgen, we rekenen op een found Jan-Willem @ Jurgen, we zijn het erg met elkaar eens 25 januari 2006 bewerkt door pa3fus
koppiekoppie Geplaatst 27 januari 2006 Auteur Geplaatst 27 januari 2006 Jan-Willem / Jurgen, Ben het ook helemaal eens dat je zelfs met de meest geavanceerde apparatuur een cache niet per defenitie hoeft te vinden. Fout ingesteld is fout ingesteld. Misschien wil ik ook wel stilletjes legaliseren om een nieuwe te kunnen kopen?! Tot op heden heb ik al we twee cache gevonden maar nog nooit in een keer op DE plek uitgekomen? En als ik dan lees dat andere dat wel hebben wordt ik wat "gefrusteerd" en verlies ik de lol in deze zeer leuke sport. Hoe werkt dat eigenlijk met zo'n 60 CS? Kan je daar zomaar kaarten inzetten? en zijn die van bv heel nederland te krijgen? Overigens allebei hartelijk dank voor al jullie info! heb er erg veel aan!!!!! groet Jeroen p.s. gisteren weer gezocht maar weer niets kunnen vinden en het bleek zo'n simpele cache te zijn, Carpool 2 in Almere ...................
Peetee Geplaatst 27 januari 2006 Geplaatst 27 januari 2006 p.s. gisteren weer gezocht maar weer niets kunnen vinden en het bleek zo'n simpele cache te zijn, Carpool 2 in Almere ................... Jeroen, ik zou toch eens samen met iemand gaan cachen die bekijkt wat je doet. Want dat je steeds zo ver uit koers raakt is toch wel heel erg raar.
pa3fus Geplaatst 27 januari 2006 Geplaatst 27 januari 2006 p.s. gisteren weer gezocht maar weer niets kunnen vinden en het bleek zo'n simpele cache te zijn, Carpool 2 in Almere ................... <{POST_SNAPBACK}> Hallo Jeroen, Ik heb deze cache in het verleden al eens gevonden, ik zou zeggen stuur me per mail eens je bevindingen en beschrijf hierin waar je gezocht hebt. Zo kan ik voor je kijken hoe ver je er vanaf bent geweest. In afwachting van je mailtje, Groetjes Jan-Willem.
pa3fus Geplaatst 31 januari 2006 Geplaatst 31 januari 2006 Inmiddels zijn er wat mailtjes over en weer gegaan tussen Jeroen en ons. Het lijkt erop dat de GPS inmiddels goed staat ingesteld, maar zoeken naar de cache is nog iets wat er door praktijkervaring geleerd moet worden. Een vergelijking van de GPS met een RD kernnet locatie staat nog op de planning, even afwachten wat dat gaat opleveren. Jeroen, succes met het vinden van de caches in de buurt. Groetjes Jan-Willem & Ingeborg.
Aanbevolen berichten