GeoGerard Geplaatst 16 november 2002 Geplaatst 16 november 2002 (bewerkt) *** VERWIJDERD *** 19 juli 2005 bewerkt door GeoGerard
Bytheway Geplaatst 16 november 2002 Geplaatst 16 november 2002 Ja, dat vind ik wel handig voor mijn (in aanbouw zijnde) site. Daar zit ook een stukje Geocaching/meetboutenhunt op. En daar past het dan goed bij. ByTheWay
stefanne_3 Geplaatst 16 november 2002 Geplaatst 16 november 2002 Ik hoop toch echt dat je niet teveel zelf gedaan hebt! Deze RD omrekening draait op deze javascript functie RDLatLong Beter goed gejat dan slecht bedacht Ik heb deze gebruikt om een functie in Excel te maken zie RD-conversie-v1.xls Stefanne --//--
Lex Geplaatst 16 november 2002 Geplaatst 16 november 2002 RD omrekening Deze transformator werkt andersom. Hij zet Bessel om naar WGS84, en gerardsmit wil van WGS84 naar Bessel. Of zie ik alleen maar niet hoe je dat met deze transformator moet doen?
stefanne_3 Geplaatst 16 november 2002 Geplaatst 16 november 2002 en gerardsmit wil van WGS84 naar Bessel Ik zei ook niet dat hij compleet is, je moet natuurlijk nog wel zelf wat doen :sleeping: Er zit in RD naar bessel, bessel naar RD en bessel naar WGS84. WGS84 naar bessel is dan zo bij gemaakt, bijvoorbeeld uit cachemaps. Stefanne --//--
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 16 november 2002 Geplaatst 16 november 2002 Kan je van Ed geen hulp vragen? Die heeft iets javascripterigs op: http://web.inter.nl.net/hcc/Ed.Stevenhagen...eo/rdlatlon.htm Re-edit: sorry dat was al even terug gemeld. Edited By Prof. Y. Lupardi on nov. 16 2002 at 11:46
Lex Geplaatst 16 november 2002 Geplaatst 16 november 2002 Er zit in RD naar bessel, bessel naar RD en bessel naar WGS84 Ter voorkoming van misverstand: RD is gebaseerd op het Bessel datum. Wat hier een omzetting van RD naar Bessel wordt genoemd is een omzetting van RD naar lat/lon. Het is en blijft Bessel. In de genoemde omzetter is de invoer altijd Bessel, maar lager in het scherm worden lat/lon coördinaten voor de WGS84 en ED50 datums getoond. Edited By lex on nov. 16 2002 at 19:23
GeoGerard Geplaatst 16 november 2002 Auteur Geplaatst 16 november 2002 Dank, dank, dank :exclamation: Het is mijn bedoeling om een converter te maken, die: WGS84 (hdddmmss.s & hdddmm.mmm & hddd.ddddd) en RD en UTM en nog een aantal coordinaatsystemen omzet en deze koppelt aan online kaarten. Ben al aardig op weg, al zeg ik het zelf. Weten jullie nog meer formules voor andere coordinaatsystemen?
stefanne_3 Geplaatst 16 november 2002 Geplaatst 16 november 2002 Weten jullie nog meer formules voor andere coordinaatsystemen? Coordinate Systems Overview Stefanne --//--
GeoGerard Geplaatst 16 november 2002 Auteur Geplaatst 16 november 2002 Je bent een schat, als ik je zie, dan krijg je een zoen van me.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 16 november 2002 Geplaatst 16 november 2002 Na wat grasduinen kom ik op: http://home.arcor.de/canadier+gps-info/d-utm-gitter.htm over UTM (uitleg gebruik) http://web.inter.nl.net/hcc/Ed.Stevenhagen...eo/lambert2.htm van de al eerder genoemde Ed nu voor Belgisch Lambert (javascript) http://www.tandt.be/wis/ converteert op de website alles naar alles.
GeoGerard Geplaatst 16 november 2002 Auteur Geplaatst 16 november 2002 Lupardi, je bent geniaal. Vraag me alleen af, of het allemaal te vatten is in een javascript op een pagina, het wordt wel erg veel. Het probleem is dat er veel mapdatums en coordinaat notatie methodes zijn, die zelden of nooit meer gebruikt worden. Ik denk dat ik eenvoudig moet beginnen en met een goed concept het verder moet gaan uitwerken.
GeoGerard Geplaatst 16 november 2002 Auteur Geplaatst 16 november 2002 Ik denk bij nader inzien dat ik mijn aandacht moet richten op WGS84 & RD & Lambert. :exclamation:
GeoGerard Geplaatst 19 november 2002 Auteur Geplaatst 19 november 2002 Het laatste stukje programmeren is nog best ingewikkeld. Ik heb een andere logica dan dat javascript soms hanteert, dus iki moet nog veel debuggen.
mad blakeness Geplaatst 25 februari 2003 Geplaatst 25 februari 2003 hoi allen, zoals jullie misschien weten ben ik op deze site terechtgekomen omdat ik een nieuw soort speurtocht wil uitzetten. deze is vrij ingewikkeld, d.w.z. 4 groepen lopen door t zelfde stuk bos allemaal een eigen route waar ze elkaar natuurlijk wel tegen kunnen komen. Voordat ik in een stuk bos een uurtje of VEEl ga lopen leek t mij handig om via de de comp, proberen om de 4 routes uit te zetten en deze na te lopen en evt aanpassen, bespaart me veel tijd. Ik ben nu al een paar dagen bezig om via jullie rekenprogramma's/ Linken / Mappen iets uit te vogelen , maar t lukt me nog steeds niet. Ik geef ook zomaar toe dat ik niet de slimste ben in het taalgebruik wat jullie hanteren en zeker niet in computerprogrammatuur ect. Ik dacht dat ik via Steven's Coördinaten transformator een aardig eind kon komen, maar de kaart die daar bij staat is niet gedetailleeerd genoeg om exacte punten aan te wijzen. Ik heb ook 2 Topo kaarten van 1 : 25000 in bezit. maar dat betekent dat ik met een liniaal o.i.d. de RD punten moet gaan opmeten en deze gaan omzetten. Lijkt mij een te tijdrovende en onnauwkeurige manier. Mijn vraag aan jullie; toch wel de comp experts op deze site, Is wat ik wil uberhaupt mogelijk en zo ja hoe kan ik dit het beste doen?? Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik wil!!! Indien deze vraagstelling niet op deze topic hoort te staan, alvast mijn excuses
Aanbevolen berichten