gtr Geplaatst 10 november 2002 Geplaatst 10 november 2002 Kan ik ook deze RD punten ergens vinden voor België Dank bij voorbaat
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 10 november 2002 Geplaatst 10 november 2002 Ik weet niet hoe ze het in België hebben geregeld. In dat land is het kadaster uitsluitend bedoelt voor belastinggaring en heeft dus andere diensten en functies dan in Ned. Er is wel een soort topografische dienst http://www.ngi.be/NL/NL1.shtm maar waar landmeters in België terecht moeten om officieele nauwkeurig uitgemeten punten te vragen kan ik zou gauw niet vinden. Is er een Belgische landmeter in de zaal?
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 10 november 2002 Geplaatst 10 november 2002 Ik heb nog even verder wat zaken zitten uitvogelen samen met Piet. Op een Franstalige website van een universiteit werd een verwijzing gevonden naar een 'herziening van het Lambert stelsel'. Maar de link liep dood. Wel werd iets leuks ontdekt: het Belgische equivalent van onze CC40 omrekenaar tussen RD en WGS84 en die heet P7. Volgens aankondiging kan hij WGS84 (eigenlijk ETRS89 net zoals bij ons) verbinden met Belgische Lambert coordinaten. Je kan het hier vinden (ook gratis ter download, Windoos): http://www.ngi.be/NL/NL4-2.shtm Alleen: er kunnen fouten optreden van 30 à 60 cm. Dit omdat er geen correctietabellen e.d. worden gebruikt zoals in onze CC40 . Maar ja, wiens GPS-je kan op de meter nauwkeurig zijn? Laatste toevoeging: ja gevonden! Die meetpunten voor België: Nationaal Geografisch Instituut Abdij ter Kameren 13 1000 BRUSSEL Geodetische punten (Plani- en altimetrie) +32 2 629 84 42 Bellen of emailen dus! Edited By Prof. Y. Lupardi on nov. 10 2002 at 22:47
Bytheway Geplaatst 11 november 2002 Geplaatst 11 november 2002 Zoeken we dit: http://www.ngi.be/NL/NL1-7.shtm ? Ze moeten die punten toch ook ergens digitaal hebben. Ik ga nog eens wat verder snuffelen op het net. ByTheWay
gtr Geplaatst 11 november 2002 Auteur Geplaatst 11 november 2002 Die site had ik al bezocht,maar zouden ze niet zoals Bytheway zegt digitaal ergens te vinden zijn. Alvast van harte bedankt voor jullie opzoekingswerk!!!! Ik kan misschien even mailen.
GeoGerard Geplaatst 12 november 2002 Geplaatst 12 november 2002 Ik snap even iets niet! Er stond hier een antwoord van mij, serieus bedoeld. Wordt het doodleuk weggehaald, vind ik toch het toppunt van onbeschoftheid, om even eerlijk te wezen. Er stond werkelijk niets beledigends of dergelijks in. Gaarne antwoord :exclamation:
kapper Geplaatst 12 november 2002 Geplaatst 12 november 2002 Weer dat gesodemieter ? Bah !! ********ByTheWay: Onnodig commentaar********* Edited By Bytheway on nov. 12 2002 at 21:40
Bytheway Geplaatst 12 november 2002 Geplaatst 12 november 2002 Mmm, ik kan mij niet voorstellen dat er zomaar een bericht wordt verwijderd. Ik heb van de andere moderators ook niks gehoord. En daarbij, als het een normaal bericht is waarom zou iemand dat uberhaupt willen verwijderen? Maar goed, ik kan je alleen maar aanraden om het opnieuw te posten. En rekening te houden met het feit dat je wel met software en hardware werkt waarin ook bugs kunnen zitten. Opmerking: Dit soort berichten kunnen beter via PM naar een moderator. Die kan dan de beheerder van het board inschakelen om te kijken wat het probleem is. Het heeft geen enkele nut om op deze manier paniek te zaaien. ??? Er wordt op dit forum NOOIT een bericht verwijderd zonder: a: Meerdere waarschuwingen wegens overtreding forumregels b: PM topic-starter en betrokkenen c: Uitdrukkelijke verzoek topic-starter Twee uitzonderingen: a: Zware beledigende teksten voor personen of groepen in het algemeen. b: Topics met een hoge vervalwaarde (met name verjaardagen) In het geval van uitzondering a wordt deze topic ook opgeslagen. Bij vragen/opmerkingen kan je bij mij, of 1 van de andere moderators terecht. ByTheWay
Gast geodesy_r_us Geplaatst 18 augustus 2005 Geplaatst 18 augustus 2005 Ik zat weer te surfen gisteren laat, kennelijk is het opzoeken van de punten in België via klikken op "Geodetische Documentatie" een nieuwe toepassing op deze eerder genoemde site. http://www.ign.be/NL/NL4.shtm
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 18 augustus 2005 Geplaatst 18 augustus 2005 Ja zo kom je terecht op de Belgische Planimetrische Fiches. Die zien er heel netjes uit: topokaart van de omgeving (in kleur), data over het meetpunt, een schets en een paar foto's van de situatie ter plekke. Keurig net.! Ik kan het niet nalaten om er een beeld van te geven: Trouwens die foto's mogen er ook best wezen: Te zien is dat ze ook in België op het asfalt een pijl tekenen om het punt te duiden. (en dan zal ik niets zeggen over die keurig nette pijl die door de man vastgehouden wordt.)
pa3fus Geplaatst 22 augustus 2005 Geplaatst 22 augustus 2005 Ik heb vanavond ook eens wat rond zitten neuzen op de belgische website, ziet er keurig netjes uit. Voor iemand die gebruik wil maken van een dergelijk meetpunt is het makkelijk te vinden op deze manier. De omgeving van Oostende waar we vorig jaar een midweekje op de fiets hebben rondgetourd kon ik zo grotendeels terugvinden Zou het nederlandse kadaster er misschien iets in zien om het op soorgelijke manier te gaan documenteren ? De foto's van de meetpuntenjacht kunnen hierbij misschien wel van nut zijn. Groetjes Jan-Willem.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 22 augustus 2005 Geplaatst 22 augustus 2005 Sinds de digitale camera's standaard-normaal zijn geworden worden er foto's gemaakt van KernNetPunten tijdens controle. Het Kadaster heeft dus al wat foto's. Er wordt wel gedacht om net zoiets te gaan doen als de Belgen maar helaas: bezuiniging, inkrimping, verhuizing, reorganisatie etc. maken het er niet makkelijker op. Zou het van de grond komen dan komen onze foto's mogelijk goed van pas. Wie weet.
Aanbevolen berichten