Spring naar bijdragen

CacheMaps v4 beschikbaar


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Dus ok, ik kan vanuit gsak een filter maken of een losse cache bekijken natuurlijk, op een plaatje van een aantal online kaartensites, right? mapquest, dat soort dingen.

Nou heb ik voor Europa al MapSource, met kaartjes. Ik weet niet in hoeverre er 'betere' kaarten zijn, die via CacheMaps te bekijken zijn, dat zou wellicht wel leuk zijn, misschien ook zelfs erg nuttig.

 

Hoe goed werkt het als je offline kaarten wilt opslaan? Kan dat met alle kaartsites?

 

Een van de nuttigste dingen van een laptop met software is dat ik op vakantie kan naar een land, gsak vullen met caches van dat land, en dan komen we er wel. Dan zou ik ook kunnen overwegen om een macro in gsak te maken die bijv probeert via cachemaps alle bijbehorende kaarten op te halen en offline te bewaren. Zou zoiets kunnen? Vermoedelijk werkt het programma niet zo batchdriven, maar goed...

 

Mind you: ik ben niet positief of negatief over CacheMaps, maar neutraal, en ik probeer me gewoon een beeld te vormen, en ja ik ben zo 'lui' om dat te proberen zonder het te installeren en zo, staan al zoveel dingen op mijn laptop geinstalleerd :wine:

 

OK, wat meer uitleg:

- ja, je kan een enkele cache op een online kaart bekijken. Keus uit diverse kaarten, afhankelijk of de mapservers kaarten hebben voor het gevraagde coordinaat.

- ik heb Mapsource niet, dus beter of slechter kan ik niet aangeven. Ik zie wel verschil tussen de online kaarten. de één is beter in overzichtskaarten (Expedia), de ander in detailkaarten (Map24).

- offline opslaan werkt alleen voor de AreaMaps, de overzichtskaarten. En een kan 'promoveren' tot AreaMap als de kaart als grafisch bestand van de server wordt gehaald. Haringvliet en Expedia doen dat bijvoorbeeld rechtstreeks. Voor MapQuest moet eerst de webpagina 'geript' worden om het plaatje te pakken te krijgen. En bij andere kaarten kan het niet. Zoals kaarten die uit deelkaartjes (tiles) zijn opgebouwd.

- Je vakantie voorbeeld is bij uitstek één van de voorbeelden waar CacheMaps zijn dienst bewijst. Als ik op vakantie ga, haal ik inderdaad alle caches in de omgeving op, download alle benodigde kaarten en neem het mee op mijn laptop of als print-out. Geen internet meer nodig. Met CacheMaps maak ik een ClickMap en door op een cache te klikken krijg ik de offline beschrijving. (hier heb je wel gpx-files voor nodig!)

- Het huidige programma is inderdaad niet batchdriven, maar ik heb inderdaad wel op een batch manier heel nederland offline als overzichtskaart. En met de installatie krijg je een loc-file met alle stations van Nederland. Op de CacheMaps site kan je AreaMaps voor alle sations downloaden. Maar je kan ze ook zelf met CacheMaps aanmaken.

- Ik ben positief over CacheMaps. Gebruik het altijd'als voorbereiding op een cachetocht. Ik zal een paar voorbeelden beschrijven in een aparte threat.

 

Ik hoop dat ik iets meer duidelijk heb gemaakt. En na installatie kan je altijd een uninstall doen als het niks voor jou blijkt toe te voegen.

 

Suc6

BigBird

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Voor de liefhebbers (en alle andere geocachers die wel eens kaarten van het Internet nodig hebben voor online en offline gebruik): er is een nieuwe versie van CacheMaps beschikbaar op www.CacheMaps.com in de Download Area.

 

Voor de verschillen met de vorige versie verwijs ik naar de Version History die ook op de site te vinden is.

 

Veel cache plezier, ook met deze update!

 

BigBird B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...