Spring naar bijdragen
  • 0

OziExplorer 2 Google Earth

Vraag

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Het gebruik van G. Earth is geen probleem meer voor Ozi gebruikers. Tenminste sinds de nieuwe update van gisteren.

Want ik lees daar: "Added support for Google Earth - reading and writing KML files ; view waypoints and tracks in Google Earth ; show current map position in Google Earth. These options can also be installed on the User Toolbar "

En om nog even verder te lekkerbekken:

1. na mijn verzoek is het aantal zelfgemaakte mapdatums in de datums.dat file opgehoogd want met al die vele europesche mapdatums werd het wat krap.

"Increased the number of user datums supported from 10 to 30. "

2. de toenemende populariteit van het gpx-format heeft nu ertoe geleid dat ook Ozi ermee overweg kan:"Added support for reading and writing GPX files, the options are on the Load and Save menus. These options can also be installed on the User Toolbar."

3. voor de knippers en plakkers met tracks:

"Added the ability to join tracks together, this option is located on the "More Options" button on the Track Control toolbar.".

Ik zou zeggen: lees de homepage want er is nog veel meer welkom nieuws!

http://www.oziexplorer.com/

:beerchug:

• 0
Geplaatst

Ik zag heden:

> The latest version of OziEx, 3.95.4k, was made available on the

> website today 21 December.

De vorige versie had nogal wat nieuwe dingen (toeters en bellen) erbij gekregen. En zoals je kan verwachten kwamen er al gauw meldingen van ongewenst gedrag. Om een paar van de dingen uit te pikken die verbeterd en toegevoegd zijn:

+ GPX and KML import generated access violations, these have been fixed

+ The GPX format OziExplorer generated failed to load in some other

software, this has been fixed.

+ Modified the Google Earth KML import to import a track as single track

with sections (instead of multiple tracks).

+ Added a Zoom Data Extents button to the User Toolbar,

+ For Eastern languages OziExplorer replaces the degree and minute

symbols with spaces (question marks were being displayed).

Added the ability to export Tracks as Points in ESRI Shape File export.

• 0
Geplaatst

Er zijn nog steeds nieuwe dingen te ontdekken in Ozi.

Dat we een kml kunnen exporteren voor Google Earth is zeer handig, maar niets niews.

Ga naar de Save-knop en daar staat in het menu "Export to Google Earth".

Maar in de toolbar van Ozi kan je een extra knopje zetten naar keuze. Dat is handig. Ik heb erin gezet: 'zoom 100', 'show/hide other grid', 'show/hide lat/lon grid', en de nieuwste 'View Map Position in Google Earth'.

Hoe doe je dat? Ga naar 'File' menu waarin staat 'Customize Toolbar'. In het lijstje links zie je de nieuwe knop staan als 'Other - View Map Position in Google Earth'.

Heb je Google Earth geïnstalleerd dan gaat die via deze knop automatisch aan het werk. :blink:

• 0
Geplaatst
... in de toolbar van Ozi kan je een extra knopje zetten naar keuze. Dat is handig. Ik heb erin gezet: 'zoom 100', 'show/hide other grid', 'show/hide lat/lon grid', en de nieuwste 'View Map Position in Google Earth'.

Hoe doe je dat? Ga naar 'File' menu waarin staat 'Customize Toolbar'. In het lijstje links zie je de nieuwe knop staan als 'Other - View Map Position in Google Earth'.

Heb je Google Earth geïnstalleerd dan gaat die via deze knop automatisch aan het werk. :blink:

Leuke feature, was me nog nooit opgevallen. Gaan we vanavond meteen eens proberen!

• 0
Gast Sjetonneke
Geplaatst

Leuke features in OziExplorer waar ik al langer tijd op wachtte. Kennelijk had ik toch een update van Ozi gemist. Nu heb ik tracks die ik in Zuid-Frankrijk gelopen heb in Ozi 'gemapd' en die vallen precies samen met de kaart (WGS84). De export naar Google Earth verloopt goed, maar de track ligt niet overal zo mooi op de wegen en paden als op de stafkaarten. Dat zal wel het gevolg zijn van bepaalde stretching en vervorming van de sattelietfoto's op de aardkloot. Toch wel een heel leuke optie.

Het afspelen van een track vind ik fraaier in Ozi dan in GE. GE zwiept telkens de kaart rond wanneer je heading wijzigt. Misschien kan ik dat wel ergens temmen, maar die optie heb ik nog niet gevonden. Soms wordt je daar tureluurs van.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...