Prof. Y. Lupardi Geplaatst 2 april 2002 Geplaatst 2 april 2002 Mijn opoe zei het altijd wat burgerlijker: 'met stroop van je meer vliegen dan met azijn'.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 4 april 2002 Geplaatst 4 april 2002 Ik doe even verslag van mijn ontmoeting met de beheerder die de cache in zijn beheer had genomen. Ik kreeg bericht van Pim Louwaars, Districtshoofd Randstad ( er zijn 8 regio's) van staatsbosbeheer. Die melde mij een dinsdag middag (na mijn mail aan het hoofdkantoor die ochtend) dat de cache gevonden was en er een briefje met mijn email adres in zat. Hij had het over verstoring tijdens broedseizoen en een gevoelige plek tevens rustgebied voor overwinterende vogels. En of we niet gezamelijk een andere plek kunnen vinden. Ik heb gesproken met Peter van Osch en die ziet ook best in dat geocaching er is en zal toenemen. Dat is helemaal niet erg. Vroeger zou dat anders zijn geweest maar nu denkt men losser. Er was een tijd dat iedereen overal zich alleen maar op aangegeven paden mocht bevinden. Nu is dat niet meer zo. Denk maar aan de GPS wandelingen van SBB. Werd vroeger iedere zieke of doodgaande boom geruimd en iedere afgevallen tak verwijderd, nu is men niet meer zo panisch over 'zieke bomen die elkaar aansteken'. Je hoort het, ik heb wel wat opgestoken bij deze man. En wat ideeen (over natuur enzo) van mij wist hij te nuanceren. Ik ga nu proberen om de hierarchische weg aan te leggen voor het aanmelden en afhandelen van 'cache plaatsing verzoeken'. Via hun email adres in Driebergen. Ik heb wel eventjes 'gevoeld hoe het water was' en hem de aanwezigheid van de cache 'Eindpunt' verteld. Hij kent de plek en weet nu waar de cache zit. Hij zou hem nu zo kunnen vinden, ook zonder GPS. Maar pas als hij hoort van hogerop hoe en wat hij kan of moet dan pas zal hij wat definitiefs kunnen zeggen. Ik kon dus alleen zijn tijdelijke persoonlijke mening horen. Niks ernstig op te merken. Geen verstoring van vogels oid en ook de holle boom waar de cache zit is niet bewoond (ja er is ook woningnood in het dierenrijk, denk maar aan al die nestkastjes! dat is niet voor niks!) ook niet door vleer- of gewone muizen. Morgen zal ik SBB emailen en de internet pages van de cache (plus alle mooie fotos') doorgeven. En dan afwachten. Volgende week ga ik zien hoe het staat bij ZH-Landschap. Vanwege de toekomstige cache "Gekke(n)werk' in Rhijngeest. (te Oegstgeest, 8,5 ha)
Gast 77-1011013881 Geplaatst 4 april 2002 Geplaatst 4 april 2002 Morgen zal ik SBB emailen en de internet pages van de cache (plus alle mooie fotos' doorgeven.En dan afwachten. Ben benieuwd
vanlinde Geplaatst 4 april 2002 Geplaatst 4 april 2002 Dat zijn goede berichten Prof! Met zachtjes masseren kom je toch een heel eind. Waren z'n groene laarzen mooi gepoetst?
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 4 april 2002 Geplaatst 4 april 2002 De legendaire grote groene rubber laarzen? Niet gepoetst: schoon gespoten. Mij is het volgende wijs gemaakt; die laarzen laten je voeten zweten. Ze blijven altijd nat. Daar helpen geen geitenharen sokken tegenop. Dus krijg je voetschimmel. En dat jeukt. Van die jeuk wordt een mens kriegelig zoals je van kiespijn saggerijnig wordt. Zegt men. Zodoende dus.
Gast 77-1011013881 Geplaatst 4 april 2002 Geplaatst 4 april 2002 Weer wat geleerd...gelukkig heb ik nog nooit voetschimmel (zwemmersexeem) gehad...draag ook geen rubber laarzen (behalve bij natuurpad) en geen geiten wollen sokken (had ik katoen sokken aan) en zorg dat ik in openbare ruimtes zoals zwembad, campingdouches, sauna enz enz paar badslippertjes bij heb
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 6 april 2002 Geplaatst 6 april 2002 Op het moment is er in de newsgroup alt.rec.geocaching een thread aan de gang met als titel 'Park services and geocaching'. Ook in de vrije USA heben ze veel beperkende regeltjes en ook daar weten de organisaties geen raad met dit nieuwe fenomeen. Voor zover mij bekend zijn er geen natuurorganisaties die per definitie het verbieden. In de USA wel. Gebieden groter dan ons landje willen ze cache-vrij houden. Die beheerders struinen zelfs het net af op zoek naar gepubliceerde caches om zo een actief verwijderingsbeleid te maken. Dat gebeurt hier niet (nog). Wel hoorde ik dat in ieder geval bij Staatsbosbeheer in Driebergen iemand 'er naar kijkt' maar er is geen verdere communicatie van die bevindingen de organisatie in. Net zoals met het aanmelden van geocaches dus het geval is. Maar op een gegeven moment zullen ze de zaak wel op orde krijgen.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 16 april 2002 Geplaatst 16 april 2002 Ik heb genoeglijk met de boswachter gepraat over alle dingen die wat met zijn beroep te maken hebben. Hij weet nu van geocaching af. Maar de cache 'Platland' blijft verwijderd. Helaas. Zijn chef, districtshoofd Randstad, heeft mij gemailt dat er bezwaar is vanwege verstoring van weidevogels (broedseizoen en overwintering). Het zij zo. Ik heb wel van de gelegenheid gebruik gemaakt om de aanwezigheid van 'Eindpunt' op de Kruiskade/Rijnstreek aan te kaarten. Het valt onder zijn beheer en hij kent de plek goed. Hij zag, zijn persoonlijke vakkundige mening gevende, geen bezwaren. Maar het was niet aan hem om iets officieels te zeggen. Dus heb ik het kantoor in Driebergen gemailt om het te regelen. Maar die verwezen me weer naar, je raad het al, de beheerseenheid in casu de boswachter waarmee ik gesproken had. Het is nu eenmaal zo dat - als er iets gedaan moet worden in hierarchische organisaties - het bij voorkeur naar beneden wordt geschoven. Om het omhoog te krijgen naar de leiding moet je dus 'over hoofden heen gaan'. Maar helaas, ik heb geen methode gevonden om dat zonder wrijving te doen. Heel vlot kreeg ik een reactie van Jan Kuiper, de officieele woordvoerder van Staatsbosbeheer in Driebergen. De facto: er is tijd nodig om alle neuzen in dezelfde richting te krijgen; er wordt aan gewerkt. Hij stelt klip en klaar wat de grenzen zijn. Ik citeer hem nu als woordvoerder:" Recreatie bij Staatsbosbeheer is toegestaan, tenzij het de duurzame instandhouding bedreigt.' En dat is een standpunt waar iedereen die geocacht zich wel in kan vinden, zou ik zeggen. Over de manier waarop we nu toestemming moeten krijgen zegt hij, ik citeer ' De opzichter kan in zo'n geval zelf een besluit nemen en het anders nog even met zijn districtshoofd overleggen.' Ik zou zeggen, ga dus gewoon je caches aanmelden bij de beheerder van het terrein en als de neus niet in de goede richting staat (reactie 'not in my backyard' zal ik maar zeggen) dan kan je de man op de hoogte brengen van de regeling zoals die hier geciteerd is. Dit is voorlopig het eind van deze zaak en ik hoop dat we nooit meer door een cache zo in de krant komen als bij 'Platland' het geval was.
kapper Geplaatst 16 april 2002 Geplaatst 16 april 2002 Luup, ik vind dat we je erkentelijk moeten zijn voor al de moeite die je doet om Geocaching in goede banen te leiden. CHAPEAU !!! grtn. Koos
zwerver Geplaatst 16 april 2002 Geplaatst 16 april 2002 Die beheerders struinen zelfs het net af op zoek naar gepubliceerde caches om zo een actief verwijderingsbeleid te maken. Het lijken wel geocachers. Wij doen bijna niet anders, behalve dan dat we de cache laten liggen. Toch leuk om dat als onderdeel van je baan te mogen doen. Sneu voor die medewerkers dat het beleid er voor zorgt dat er niet zo veel te vinden is. Heeft er iemand overzicht hoe de hierarchische van al die natuur-educatieve terreinbeheerders in elkaar steekt, op grote lijnen? Is ZHL een onderdeel van SBB, die weer onder Landbouw en Visserij valt, of denk ik nu net iets te simpel? Is het misschien een idee om een adressenlijst of zo op te nemen op deze site, in de buurt van verstopinstructies? We (jullie) hebben samen al een aardige lijst!
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 18 april 2002 Geplaatst 18 april 2002 Nu je het over 'struinen' hebt. Dit kwam ik tegen in de log van de cache CZN : "Ik was even in de buurt en dacht laat ik er nog eens langs gaan. Daarbij werd ik belaagd door mannetjes in groen pakjes. Het lijkt wel of ik ze aantrek. Greetings Ixie" Het kan zijn dat Ixie een glaasje teveel op had en rare mannetjes zag (geel, groen, paars net zoals de TeleTubbies, heet daar eentje ook niet Ixie?) . Maar een kudde boswachters achter je aan? Die mensen lijken mij zo zeldzaam en dun verstrooid over het land, dat moet wel magie zijn. Maar misschien waren het vogelaars die achter een zeldzaam vogeltje aanliepen. Na de koffie: het raadsel was geen raadsel, de wereld is minder mysterieus dan je denkt. De Groene Mannetjes (zo blijkt uit verder lezen in de cache-tekst) zijn militairen op hun eigen oefenterrein.
Flapper Geplaatst 18 april 2002 Geplaatst 18 april 2002 Weer wat geleerd...gelukkig heb ik nog nooit voetschimmel (zwemmersexeem) gehad...draag ook geen rubber laarzen (behalve bij natuurpad) en geen geiten wollen sokken (had ik katoen sokken aan) en zorg dat ik in openbare ruimtes zoals zwembad, campingdouches, sauna enz enz paar badslippertjes bij heb Dus ben jij nooit sjaggerijnig :exclamation: [i:post_uid0]wat een vrouw[/i:post_uid0]
Gast 77-1011013881 Geplaatst 18 april 2002 Geplaatst 18 april 2002 Dus ben jij nooit sjaggerijnig Hahaha moet je me eens zien als ik een cache niet kan vinden *lol*
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 18 april 2002 Geplaatst 18 april 2002 Het gaat in deze rubriek over toestemmingen. Ik heb even gezocht en gevonden dat het Edense bos van de gemeente is en de heide van Defensie en dat ook zal blijven volgens opgave van de gemeente Ede: In het informatiecentrum, stadhuis, Markt 22 ligt tot 1 maart 2002 het Tweede Structuurschema Militaire Terreinen ter inzage. Dit is voor Wageningen relevant in verband met het militair oefenterrein Eder- en Ginkelse Heide. Hoewel defensie vele terreinen afstoot vanwege de inkrimpende defensieomvang, blijft dit terrein, dat bedoeld was als een tijdelijk oefenterrein, in gebruik voor de luchtmobiele brigade. Op de kaart ziet de plek er bos-achtig uit. Maar van wie het gebied is, daar kom ik niet uit. De cache is gemaakt door scouts en die weten wel wat ze doen. Misschien een goed idee om de witte emmer van de cache te vervangen door een munitiekistje? Militaren zijn toch dol op munitiekistjes nietwaar?
Zuurtje Geplaatst 18 april 2002 Geplaatst 18 april 2002 De cache is van de scouts van mijn groep. We hebben 'm samen met Sebas geplaatst tijdens hun zomerkamp van afgelopen jaar. De container wordt niet vervangen hebben ze mij verteld. Een munitiekistje wordt volgens de scouts eerder verwijderd dan een witte burger-container. ZONNIG SPOOR, , ZUURTJE
Aanbevolen berichten