team-freakfire Geplaatst 18 april 2002 Geplaatst 18 april 2002 hallo allemaal, ik ben wel heel erg nieuw maar wilde toch even een berichtje er opgooien , ik lees hier dat iedereen best doordacht met zijn hobby bezig is , maar is er niet de kans dat als het caching heel erg populair wordt dat de medewerking zoals die deze keer is gegeven minder wordt. Ik moet me eerste nog vinden, over een maandje denk ??? , maar loop al over met ideeen, wat doen de meeste, toestemming vragen of gewoon plaatsen ? :devil: . cu around freakfire
Gast 73-1011035307 Geplaatst 19 april 2002 Geplaatst 19 april 2002 Hoi Freakfire, Het maakt niets uit dat je nieuw bent. Dat zijn we allemaal geweest. Goed dat je actief meedenkt en discusseert. Lara en ik hebben onze caches geplaatst in gebieden die van "niemand" zijn. dus daarvoor is geen toestemming nodig. Mijn idee is dat een goed kriterium voor deze vraag is: Altijd toestemming vragen als je weet aan wie. Staat dat niet aangegeven dan kun je het altijd proberen en afwachten wat er gebeurt. Houd natuurlijk wel een beetje de natuur in de gaten en zorg dat je cache niet voor overlast zorgt. Wij hebben pas contact gekregen met de beheerders van het terrein waar "kaplaarsen" ligt nadat die door hen was gevonden. Ze hebben in het logboek geschreven en wij hebben toen contact opgenomen. Ze vonden het erg leuk dat de cache meer bezoekers zou trekken naar hun gebied. Kom je ook naar het evenement van de 28e? Daar kan je zoveel met iedereen van gedachten wisselen dat je meteen van beginner naar "hardcore member" gaat Lijkt mij heel gezellig.
Ralph Geplaatst 19 april 2002 Geplaatst 19 april 2002 Het vragen van toestemming kan ook nadelen hebben... Bijv. dat je geen toestemming krijgt... Ik ben aan de slag gegaan om toestemming voor Kromme Rade te vragen maar Natuurmonumenten vond het toch uiteindelijk beter om het niet te doen, een aantal criteria; - Toegang van gebied is alleen toegestaan voor leden - Het gebied is moerasgebied en zou gevaar kunnen opleveren. Sja, zij zijn de baas dus ik leg me er bij neer. Ze waren in ieder geval positief over geocaching en vonden het jammer dat ze niets voor me konden betekenen. Ze verwezen me door naar SBB en Goois Natuurreservaat... Ik ga nu de Kromme Rade cache dus in een nieuw jasje steken zodat de cache niet meer in het gebied ligt maar je er nog wel doorheen moet lopen. Dit mag dan dus alleen door leden van Natuurmonumenten! (€ 15,- p/j) Ralph
gr1 Geplaatst 19 april 2002 Geplaatst 19 april 2002 Staat dat daar dan aangegeven, dat je er alleen mag komen als je er lid bent? Niks gezien.
gr1 Geplaatst 19 april 2002 Geplaatst 19 april 2002 Lijkt me trouwens wanbeleid, dat hun leden wel mogen omkomen in het moeras.
Zuurtje Geplaatst 19 april 2002 Geplaatst 19 april 2002 ideeen, wat doen de meeste, toestemming vragen of gewoon plaatsen ? :devil: . Ha die freakfire, De meesten vragen geen toestemming en plaatsen gewoon. Is ook geen probleem als je gewoon nadenkt bij dat gene wat je doet. Soms is het ook de opzet van iemand de cache op een eigenlijk verboden plek te leggen, of op zo'n plek dat je er van uit kan gaan dat er hunters zijn die de cache via een verboden gebied naderen omdat ze puur op de GPSR lopen of omdat ze voor de kortste weg kiezen. Voorlopig is Geocaching gelukkig nog een spel zonder regels en grenzen. Ik ben benieuwd hoe lang we dat nog volhouden. Persoonlijk hou ik er weel van een beetje onder en boven de wet te leven. [heeft waarschijnlijk met mijn beroep[en] te maken] Dus ......... tip1: zie bericht IJskimo tip2: ga 9 mei mee naar Friesland tip3: vind eerst een paar caches ZONNIG SPOOR, , ZUURTJE
gr1 Geplaatst 19 april 2002 Geplaatst 19 april 2002 Lara en ik hebben onze caches geplaatst in gebieden die van niemand zijn. dus daarvoor is geen toestemming nodig. Helaas heeft elke meter grond in NL een eigenaar of beherende instantie. En die beheerders hebben doorgaans buitengewoon vastomlijnde ideeën over wat wel en niet in het gebied past. Het oordeel daarover kan ook afhankelijk zijn van de luimen en hormonale toestand van een willekeurige employé. Toestemming vragen is altijd een gok.
Gast 73-1011035307 Geplaatst 19 april 2002 Geplaatst 19 april 2002 Lara en ik hebben onze caches geplaatst in gebieden die van niemand zijn. dus daarvoor is geen toestemming nodig. Helaas heeft elke meter grond in NL een eigenaar of beherende instantie. hmm, daar heb je natuurlijk gelijk in. Ik bedoel dan ook meer dat de eigenaar van het gebied niet meteen vast te stellen is omdat dat niet (op een bordje) staat aangegeven.
vanlinde Geplaatst 19 april 2002 Geplaatst 19 april 2002 Navraag kan eenvoudig worden gedaan door een bezoekje aan het kadaster...
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 19 april 2002 Geplaatst 19 april 2002 En de kosten van een aanvraag bij het kadaster zijn....
team-freakfire Geplaatst 19 april 2002 Geplaatst 19 april 2002 citaat: Voorlopig is Geocaching gelukkig nog een spel zonder regels en grenzen. Ik ben benieuwd hoe lang we dat nog volhouden. Zijn er trouwens film gekken die de regels aanhouden zoals die in fight club, ik hoop ook dat het inderdaad op deze manier nog een lange tijd door gaat. Bedankt voor de uitnodiging, maar heb verlopig een maandje geen gps . cu around :alien:
Zuurtje Geplaatst 19 april 2002 Geplaatst 19 april 2002 Als je 9 mei meegaat de Elfsteden-cache doen, heb ik wel een GPS voor je te leen. ZONNIG SPOOR, ZUURTJE
vanlinde Geplaatst 20 april 2002 Geplaatst 20 april 2002 En de kosten van een aanvraag bij het kadaster zijn.... Voor schriftelijke aanvragen met betrekking tot gegevens eigenaar zijn slechts ƒ 10,-, thans rond de € 4,50. Inzage in het kadaster, wanneer je ter plaatse gaat is voor zover mij bekend kosteloos. Kopieen moeten wel betaald worden. Eventueel heb ik wel een lijst van alle Kadaster kantoren beschikbaar.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 20 april 2002 Geplaatst 20 april 2002 Ja, aanvragen is eigenlijk heel simpel zie maar bij: Kadasteraanvraag en voor het geld hoef je het niet te laten. Ik verwarde de kosten met die van een aanvraag in Zoetermeer bij de archieven (stamboomonderzoek e.d.). Je hoeft dus niet uit te zoeken bij welk plaatselijk kantoor je moet zijn. Leve internet!
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 29 april 2002 Geplaatst 29 april 2002 het is weer even terug dat ik vertelde over ervaringen met toestemmingen. Nog even recapituleren: StaatsBosbeheer (SBB): 'toegstaan , tenzij het de duurzame instandhouding bedreigt.' Aanmelden bij de opzichter die - als die het niet precies weet - het vraagt aan zijn districtshoofd die het gemelde standpunt moet kennen. Zoniet: vertel het hem dan. Ik ben verder aan de slag gegaan met Zuid Hollands Landschap. Daarover in het volgende berichtje.
Aanbevolen berichten