nl1ede Geplaatst 3 september 2005 Geplaatst 3 september 2005 Wie kent, en of heeft het programma GPS TUNER. Ik ben met dit progje aan het testen maar krijg er geen kaarten in. Het programma ziet er wel leuk uit maar dan wil ik er wel een kaart of een stukje kaart van NL in hebben. Dus zijn er leden die er ook ervaring mee hebben geef even een repl. Grtz erik NL1EDE linkje Gps Tuner
Geinponem Geplaatst 11 december 2005 Geplaatst 11 december 2005 Wie kent, en of heeft het programma GPS TUNER. Ik ben met dit progje aan het testen maar krijg er geen kaarten in. Het programma ziet er wel leuk uit maar dan wil ik er wel een kaart of een stukje kaart van NL in hebben. Dus zijn er leden die er ook ervaring mee hebben geef even een repl. Grtz erik NL1EDE Ben het momenteel ook aan het testen. Leek me wel handig om in je PDA kaarten te kunnen calibreren. Ik moet zeggen dat ik het erg goed vind uitzien. Ook aardig is dat er speciale ´geocachingfuncties´ op zitten. Het kaartverhaal valt me nogal tegen. Je kan geen grote kaarten inlezen behalve als je met ´Map Calibrator´ op je PC een map calibreert en opslaat als GTM-file. Dat heb ik met een stafkaart gedaan en dat resulteerde in een kaart van ruim 50MB (originele scan was 6 MB!). Dan is je geheugenkaartje snel vol! Het kalibreren met Map Calibrator ging ook al niet lekker: nadat ik het tweede en verdere punten had gekalibreerd verschoven deze punten weer ietjes (soms wel 50 meter in werkelijkheid), waardoor de naukeurigheid natuurlijk minder wordt. Nu zit er ook een fijn-calibratiefunctie op, maar die kan je (voor zover het mij gelukt is) alleen op alle punten tegelijk toepassen. Ik ben ook benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers. Met name op het gebied van het calibreren van kaarten voor GPS Tuner. Overigens had ik met het calibreren van een kaart op de PDA zelf minder problemen, maar ja dat kan dus alleen met kleine kaartjes.
Aanbevolen berichten