albrt Geplaatst 11 januari 2006 Geplaatst 11 januari 2006 Mooi gemaakt Daan! Ik heb de file inmiddels op de Meetpunten site toegevoegd.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 12 januari 2006 Geplaatst 12 januari 2006 Heel mooi, heel fraai. Ik heb ervoor zelfs een update gedaan van Google Earth. Na wat vastlopers (stekker eruit, afkoelen laten) doet die het nu weer maar ik kan - zoals op het voorbeeld - geen schets zien bij een punt. Heeft dat iets met i-mode van doen? Moet ik iets extra's doen?
daanvindtze Geplaatst 12 januari 2006 Geplaatst 12 januari 2006 maar ik kan - zoals op het voorbeeld - geen schets zien bij een punt. Heeft dat iets met i-mode van doen?Moet ik iets extra's doen? <{POST_SNAPBACK}> Vreemd. Er staat een harde link naar een png plaatje in. Kijk maar in de source (kmz unzippen en dan openen in wordpad). Misschien is er voor dat specifieke punt geen schets beschikbaar maar ik kan het me niet voorstellen. Ik heb op 2 verschillende computers (wel XP) meerdere punten geprobeerd. Voor het openen van de imode versie van de plaatjes heb je geen speciale toegangs gegevens ed nodig. Hij zou het dus moeten doen. Tenzij je een ip-ban hebt voor de meetpunten site en dat kan ik me in jouw geval niet voorstellen Kun je een plaatje in afrika proberen van National Geographic en dan kijken of je dan ook niets ziet? Of wellicht wordt het toch tijd om van WindowsXX over te stappen op WindowsXP
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 13 januari 2006 Geplaatst 13 januari 2006 Ik heb er weer eens naar gekeken maar het blijft mij een raadsel. Ik heb de kmz geupzipped en gezien dat de links erin zitten. Een paar van die links (urls) geprobeerd via de browser en dat gaf beeld. Op jouw advies ben ik ben ook naar Afrika gegaan en daar geven de gele rechthoekjes van Nat Geogr. mij foto's plus links en ik weet niet wat. De functie doet het daar wel. Ik heb G. Earth op XPHomeSP2 draaien. (W-ME met 400 MHz cpu-tje: dat schiet niet op).
daanvindtze Geplaatst 14 januari 2006 Geplaatst 14 januari 2006 De functie doet het daar wel. <{POST_SNAPBACK}> Probeer deze eens Meetpunt ala National Geographic die zou dit moeten geven:
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 14 januari 2006 Geplaatst 14 januari 2006 Ik heb de .klm file op G.Earth gesleept en die ging aan de gang. Ik kreeg een meetpunt op de foto met een geel rechthoekje à la Nat. geogr. Een klik geeft het eerder getoonde beeld. Alleen heb ik er nog een slider rechts in zitten. Ik zie nu ook in de lijst van 'Places' het punt staan en nu is er een img-link bij gekomen. Ik bemerk nog iets: als ik nu de kmz file met 'open' binnen haal ipv hem op het G.Earth symbol op de desktop te leggen zie ik niet alleen de lijst met nummers van de meetpunten maar ook de namen. Een klik op een punt geeft nu een venster met meer info en schets. Ik geloof dat zo het probleem voorbij is.
BaDu Geplaatst 21 januari 2006 Geplaatst 21 januari 2006 (bewerkt) Heel mooi gedaan Even een vraagje over de nauwkeurigheid van deze punten. Zijn de in dit file opgenomen GPS coordinaten, de omgezette RD coodinaten van de 1m lijst zoals die van deze site is te downloaden of zijn dit de werkelijke GPS posititie met hoge nauwkeurigheid. Persoonlijk heb ik nl nog nooit een (openbare, vrij verkrijgbare) nauwkeuriger RD punten lijst gezien dan de 1m lijst die op de point hunting is te vinden. 21 januari 2006 bewerkt door BaDu
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 21 januari 2006 Geplaatst 21 januari 2006 Dat klopt, er is geen gratis lijst met de nauwkeurige posities. Wij gewone mensen hebben voldoende aan 1 meter nauwkeurigheid. Een landmeter heeft niks aan punten met die nauwkeurigheid. Die moet voor zijn werk de 3 decimalen achter de komma hebben. Zijn werkstuk krijgt slecht wettelijke status als die gecertificeerde punten van het kadaster gebruikt bij zijn vastlegging. En, dat is al heel lang zo, daarvoor moet die betalen. Er is een ploeg (of zelfs meedere dacht ik) dag in dag uit in touw om de posities van de veel gebruikte Kernnetpunten en RD-stenen te controleren. Dat kost nogal wat! Wat niet wegneemt dat als je met een goed verhaal komt waarom je een punt precies moet weten (wetenschap, onderwijs, onderzoek), je dit gratis kan krijgen. Zie b.v. het dankwoord bij het artikel Using the GPS12 for precise (sub-meter) accuracy. Van 319330 Zuiddijk Hazerswoude is dus de precieze positie publiekelijk bekend :-) Voor foto's zie: The GPS-Kernnet point Hazerswoude Zuiddijk and the free marker Leiderdorp
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 21 januari 2006 Geplaatst 21 januari 2006 Ik zit net te bedenken: een groot deel van ons landje ligt er bij Google Earth maar wazig bij. We hebben betere foto's n.l. die van de fly over Nederland vanuit de lucht. De benodigde Terra Explorer wordt ook aangestuurd met leesbare startup en configuratie files. Ik weet van de website van een golfclub die je na een klik recht boven hun golfterrein laat hangen. Zo iets en dan voor meetpunten. Helaas heb ik geen meta-beschrijving van de fly-file. En ik weet niet of de bedrijver van de luchtfotosite gecharmeerd is van een deeplink die je direct boven het gewenste punt brengt.
Aanbevolen berichten