Spring naar bijdragen

Record layout van Mapsource IMG


rhgs

Aanbevolen berichten

Heeft iemand wel eens geprobeerd een IMG bestand uiteen te rafelen?

Stel je hebt 3000 img bestanden met cryptische namen.

Stel je wilt per bestand de plaatsnamen hieruit halen om te achterhalen welk bestand waar bij hoort. Wie heeft daar al wat voor gemaakt?

 

Ik heb gelezen dat als je elk character XOR-ed met 96hex het al een stuk duidelijker wordt. Bij gebrek aan een compiler kan ik het niet zo snel testen. Mooi weekend klusje. Maar ja, als het wiel al is uitgevonden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heeft iemand wel eens geprobeerd een IMG bestand uiteen te rafelen?

Stel je hebt 3000 img bestanden met cryptische namen.

Stel je wilt per bestand de plaatsnamen hieruit halen om te achterhalen welk  bestand waar bij hoort. Wie heeft daar al wat voor gemaakt?

 

Ik heb gelezen dat als je elk character XOR-ed met 96hex het al een stuk duidelijker wordt. Bij gebrek aan een compiler kan ik het niet zo snel testen. Mooi weekend klusje. Maar ja, als het wiel al is uitgevonden...

 

Daar hoef je niet speciaal iets voor te maken. Deze gegevens staan in een bestand waarin in de kaartnummers van de gedetailleerde kaarten zelf zijn te lezen. In City Select is dat CSEURO7.img. Dit bestand is ongeveer 10 MB groot. Als je dit bestand opent met GpsMapedit (freeware programma) dan zie je in eerste instantie niets, maar door in te zoomen naar ongeveer 30 km zie je de achtergrondskaart. Na inzoomen naar ongeveer 15 km kan je, door de muis-cursor in een vierkant te laten staan, het kaartnummer aflezen. Ook staan deze in het tdb-bestand, maar dat is wat minder overzichtelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, DAT zijn berichten!

Ik ben begonnen met het aanbrengen van extra detail op de plekken waar ik dat graag wil. Lukt perfect. Met trial-and-error heb ik Assen e.o. gevonden. Maar nu kan het wat gestruktureerder.

 

Thanx!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...