Spring naar bijdragen

oziexplorer Mio


hans j

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw op het gebruik van oziexplorer.

Ik heb het voor elkaar gekregen een kaart te scannen en deze om te zetten naar een *_ozf.map en *.ozfx3 met twee punten. Deze beide geinstalleerd op de PPC MIO168 in de dir Maps. Als ik nu Oziexplorer opstart en de map opvraag dan wordt deze ook daadwerkelijk geladen. Schakel ik de GPS in en deze heeft een signaal gevonden dan valt de kaart weg en komt de world.map te voorschijn. Als ik de map opnieuw opvraag dan zie ik hem 1 sec en valt weer weg. Wat kan dat zijn?

 

Weet iemand waar ik een goede handleiding kan vinden?

 

gr.

hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

[bedankt , je had gelijk. Het programma waar ik de cooordinaten mee uitlees, VisualGPSce, geeft een grote afwijking. Nu is het wel zichtbaar.

Toch nog een vraag:

Ik heb nu de kaart ingelezen in de PPC. Als ik nu ga lopen dan moet dit toch zichtbaar worden op de PPC?

Moet ik nog iets extra's doen?

 

gr.

hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[bedankt , je had gelijk. Het programma waar ik de cooordinaten mee uitlees, VisualGPSce, geeft een grote afwijking. Nu is het wel zichtbaar.

Toch nog een vraag:

Ik heb nu de kaart ingelezen in de PPC. Als ik nu ga lopen dan moet dit toch zichtbaar worden op de PPC?

Moet ik nog iets extra's doen?

 

gr.

hans

Onderind het OZI PPC screen zit een button om je gps aan te zetten dat moet je natuurlijk doen, zonder gps geen plaatsbepaling, dan zou het eigenlijk moeten werken.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als de gps aan staat kan het ook nog zijn dat je bijvoorbeeld de wereldkaart ziet. Je kan dan één van de knoppen links boven gebruiken om een overzicht te krijgen van de beschikbare kaarten voor de huidige locatie.

 

Pedro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gr.

hans

Onderind het OZI PPC screen zit een button om je gps aan te zetten dat moet je natuurlijk doen, zonder gps geen plaatsbepaling, dan zou het eigenlijk moeten werken.

 

Groeten Haak.

 

 

De GPS staat aan.

Voor de duidelijkheid:

Ik heb een kaart gemaakt met twee coordinaten. Deze wordt ook zichtbaar op de PPC. Als de GPS aanstaat en ik ga lopen dan moet er toch een pointer zichtbaar worden die aangeeft waar ik ben. Of denk ik nu te simpel.

 

gr.

hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderind het OZI PPC screen zit een button om je gps aan te zetten dat moet je natuurlijk doen, zonder gps geen plaatsbepaling, dan zou het eigenlijk moeten werken.

 

Groeten Haak.

 

 

De GPS staat aan.

Voor de duidelijkheid:

Ik heb een kaart gemaakt met twee coordinaten. Deze wordt ook zichtbaar op de PPC. Als de GPS aanstaat en ik ga lopen dan moet er toch een pointer zichtbaar worden die aangeeft waar ik ben. Of denk ik nu te simpel.

 

gr.

hans

Nee die stelling klopt wel, als de gps aan staat en de kaart voor zou ie moeten centreren op je lokatie en je kunt in opties aangeven hoe dit kan worden weergegeven.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...