wolfje1 Geplaatst 10 augustus 2005 Geplaatst 10 augustus 2005 Probleem routes uploaden naar pc. Ik heb sinds kort een Garmin etrex vista c. Nu heb ik tracks en waypoints en maps en routes in de vakantie gemaakt. Die wilde ik via mapsource uploaden naar mijn pc. Echter hij lijkt wat te gaan uploaden en geeft dan een foutmelding. Ik heb toen alleen tracks ,waypoints en maps gedaan en die laadt hij zonder probleem naar de pc. Maar als ik alleen het vakje met routes aanklik dan gaat hij een stukje uploaden en stopt dan opeens. Hij geeft als foutmelding "there was an error comunnication with your device.............." Tevens als ik de gps aansluit op de usb gaat de pc soms spontaan opnieuw opstarten en zegt hij dat hij herstelt is van een ernstige fout. Ik heb toen een paar routes weggeooid maar ook dat hielp niet. Toen heb ik easygps geinstalleerd , maar daar staat bij de gps geen etrex vista c( en de gewone etrex vista doet het alleen met compoort) dus heb ik gekozen voor een gps 60cs en toen haalde hij alle waypoints binnen en maar een klein aantal routes binnen en dan loopt hij weer vast. Toen heb ik g7towin geinstalleerd en die geeft de ene keer unable to initialiseer usb en een volgende keer haalt hij de waypoints binnen en ook de tracks en maakt ook sreenshots maar blijft bij de routes weer na een tijdje hangen. Ik heb gekeken welke routes hij bij g7towin wel binnenhaalde(een stuk of 11, van de ongeveer 34 die erop staan. Het zijn bijna allemaal routes van een punt naar een punt zonder allerlei tussenpunten ) Ik heb toen gekeken bij welke route hij niet verder ging en die eraf gegooid, maar dat hielp niet. Ik heb toen een paar routes die ik al binnen had gehaald verwijderd en gekeken hoevre hij dan ging maar dan komt hij ook ongeveer tot 10 routes. Weet u wat ik aan deze fout kan doen? Ik las nu ergens dat je een reset van je gps moet doen en dat dan het probleem opgelost zou zijn? Ik ben natuurlijk dan wel al mijn routes kwijt? Klopt het dat zo'n reset kan helpen?? Hoe moet je dat dan doen bij de etrex vista c??? Of zit het toch ergens in de gps zelf??Moet ik daarmee terug naar Garmin? Dat er bijv ergens een foutje in zijn geheugen ofzo???? zit
dmace Geplaatst 10 augustus 2005 Geplaatst 10 augustus 2005 Raar verhaal. Een reset doe je geloof ik door je clickstick ingedrukt te houden als je hem aanzet. Of was het 1 van de andere knoppen? Gewoon even proberen, kan weinig mee mis gaan. Misschien kun je ook eens kijken naar het versienummer van de Firmware, en op de Garmin-site kijken of er geen update voor beschikbaar is.
debendevanvier Geplaatst 10 augustus 2005 Geplaatst 10 augustus 2005 kijk eens bij dit draadtjemaar eens!! dat probleem wordt bij *in je boekje* besproken tenminst in mijn boekje van legend wel!! Jolanda
wolfje1 Geplaatst 10 augustus 2005 Auteur Geplaatst 10 augustus 2005 "kijk eens bij dit draadtjemaar eens!! dat probleem wordt bij *in je boekje* besproken tenminst in mijn boekje van legend wel!! Jolanda" Bedankt voor je tip, echter dat draadje had ik ook gelzen, maar ik begreep dat dat gaat over een com verbinding en ik heb een gps met een usb verbinding. Dit stukje van die interface staat dus ook niet in mijn boekje? Waar vindt ik dat trouwens (welk menu) op mijn gps? Kan het zijn dat er ergens een verkeerde route ofzo instaat?
Aanbevolen berichten