Spring naar bijdragen

Ozi en/of GSAK en TomTom5


The Scorpios

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb eindelijk de meeste mogelijkheden gevonden van de communicatie tussen gsak en geko en de tomtom5. Vooral het aanmaken van poi's in gsak is een prachtmogelijkheid. Naast de html-files heb ik dan een heel compleet gegevensbestand on-the-road :thumbup:

 

Maar ik wil meer........ Sommige caches geven een rits waypoints, bijv bij De 7 boompjes (GCKTW0). zelf uitgebreid met caches in de buurt. Wordt een leuke fietstocht. :yes: De leuke route zit al in de geko. Maarre...... zou ik dat ook naar de tomtom5 kunnen krijgen? Ik zou bijv in gsak alle waypoints in een aparte regel kunnen invoeren... maar kan dat eenvoudiger?

 

Rechtstreeks uit Ozi kan ik volgens mij alleen de waypoints of route exporteren. Ik krijg dat echter niet ingelezen in Gsak zodat die voor mij de poi's aanmaakt.

 

Ik heb wel OS GPS Convertor maar tja, dan moet ik weer zoveel invoeren terwijl die gegevens er al zijn.

 

Kan het echt niet? Dan heb ik er een klusje bij tijdens het rijden naar de start :lol1:

 

Nelleke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het is gewoon een kwestie van "inkloppen". Ik doe het ook gewoon handmatig in GSAK.

 

Daarom zou het eens een keer leuk zijn dat cachers die een cache online zetten er een downloadable gezipt bestandje erbij doen van alle waypoints in de gebruikelijke formaten voor Mapsource, OziExplorer, easyGPS en vor mijn part ook TomTom. Eigenlijk is een gpx formaat genoeg.

Zou nog mooier zijn dat .com dat zou gaan vragen/verplichten :thumbup:

 

Maar huh, voordat het zover is..... Online Coördinaten grabber Hiermee kun je vaak alle geschreven waypoints downloaden als een .loc file dat gewoon in GSAK is te downloaden..

 

Mooiste is, het is gratis. Wel even controleren of die waypoints wel kloppen. Als de invoering in de cachepagina niet volgens afspraak is, kan er wel eens een raar getalletjes staan.

 

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gewoon een kwestie van "inkloppen". Ik doe het ook gewoon handmatig in GSAK.

Suc6

 

Bedankt, zo had ik vandaag bij al die regen toch nog wat te doen :lol1:

 

Ben blij met de uitleg hoor, als de vraag groter wordt, komt er vast een mooiere oplossing. :thumbup:

 

Nelleke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...