Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sziens kort hebben wij een probleem met onze etrex legend!

De pijl valt weg of is gebroken of n drie stuken en meestal valt ontvangst ook weg!

pict65049xn.jpg

pict65066od.jpg

Hier wazig foto's*dit is minste erge afwijking!en in achtertuin*dus open veld*

Nou heb ik draadtje kompaswijzeral gelezen maar dat ging niet over legend!

Betekend dit een defect of moet ik eerst de TIPS uit draadtje opvolgen?!?!

Is dit een bekend probleem!?

Jolanda

Geplaatst (bewerkt)

Het in drie stukken breken van de pijl doet mij vermoeden dat je kompasroos-scherm op je gps in de koerswijzer-modus staat. Deze modus gebruik je normaliter als het belangrijk is om een vaste koers (een rechte lijn) te volgen.

Je gps houdt dan dus voor je in de gaten houdt of je wel goed op koers blijft.

Je kunt dit zeker weten door te kijken of dwars op de pijl een stippellijn loopt. Deze stippellijn geeft namelijk aan hoever je van je koers afwijkt. Hoe verder het middenstuk van de kompaspijl verschoven is, hoe meer je van je koers afwijkt.

Normaliter staat het kompas-scherm van je gps in de peiling-modus. Dan wijst de pijl steeds in de richting van het volgende waypoint.

Je zou in je handleiding even moeten nalezen om te kijken hoe je de koerswijzer-modus weer uitschakelt.

bewerkt door Peetee
Geplaatst
Het in drie stukken breken van de pijl doet mij vermoeden dat je kompasroos-scherm op je gps in de koerswijzer-modus staat. Deze modus gebruik je normaliter als het belangrijk is om een vaste koers (een rechte lijn) te volgen.

Je gps houdt dan dus voor je in de gaten houdt of je wel goed op koers blijft.

Je kunt dit zeker weten door te kijken of dwars op de pijl een stippellijn loopt. Deze stippellijn geeft namelijk aan hoever je van je koers afwijkt. Hoe verder het middenstuk van de kompaspijl verschoven is, hoe meer je van je koers afwijkt.

Normaliter staat het kompas-scherm van je gps in de peiling-modus. Dan wijst de pijl steeds in de richting van het volgende waypoint.

Je zou in je handleiding even moeten nalezen om te kijken hoe je de koerswijzer-modus weer uitschakelt.

ja er loopt een stippel lijn door heen !

pict64879ng.jpg

die ook van laaste tijd is!

bedankt voor je antwoord ga mij in bijsluiter weer verdiepen *kon het niet vinden* met jou antwoord misschein of vast wel*

bedankt!

jolanda

Geplaatst
ja er loopt een stippel lijn door heen !

Op de laatste foto kun je de stippenlijn inderdaad duidelijk zien. In mijn GPS60 schakel je de koerswijzer-modus uit door in het kompas-scherm op de menu-toets te drukken en dan te kiezen voor de optie "Peilingwijzer".

Ik vemoed dat het bij de Legend ook zoiets zal zijn. Succes!

Geplaatst

Op de laatste foto kun je de stippenlijn inderdaad duidelijk zien. In mijn GPS60 schakel je de koerswijzer-modus uit door in het kompas-scherm op de menu-toets te drukken en dan te kiezen voor de optie "Peilingwijzer".

Ik vemoed dat het bij de Legend ook zoiets zal zijn. Succes!

En DAT was het probleem *BEDANKT* voor je snelle reaktie's :P

Jolanda

Geplaatst
En DAT was het probleem *BEDANKT* voor je snelle reaktie's :P

Jolanda

:cry:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...