Gast Plonz Geplaatst 13 juli 2005 Geplaatst 13 juli 2005 Hallo, Ik zou graag voor de Geko 201, die ik denk aan te kopen voor een fietsvakantie, mijn route volledig beheren op kaart. Momenteel kan ik al routes beheren in easyGPS, doch daarmee kan ik niet zien waar ik precies zal rijden... Ik dacht dit met 'Mapsource Trip and waypoint manager', in combinatie met de TOPOMAP Belgium (en voor internationale reizen de topokaarten voor het te fietsen gebied) te kunnen... Klopt dit? Of zie ik hier iets zeer belangrijks over het hoofd (is bijvoorbeeld de kaartsoftware alleen geschikt voor GPS-jes met een te laden kaart)? Of kan je die TOPOMAP helemaal niet laden in die software? En wat is dan een systeem waarmee ik dit wel zou kunnen? Hoe zit het met de updates van die software? Is die nodig en is die duur? Zijn er misschien andere systemen? Eigenlijk wil ik dit ding volledig bruikbaar maken voor de langere reis (10 dagen tocht ~ voor langere tochten gaat de PDA toch mee) - maar niet teveel geld spenderen... Ik hoop dat jullie me hierin kunnen helpen...
Peetee Geplaatst 13 juli 2005 Geplaatst 13 juli 2005 (bewerkt) Hallo, Ik zou graag voor de Geko 201, die ik denk aan te kopen voor een fietsvakantie, mijn route volledig beheren op kaart. Momenteel kan ik al routes beheren in easyGPS, doch daarmee kan ik niet zien waar ik precies zal rijden... Ik dacht dit met 'Mapsource Trip and waypoint manager', in combinatie met de TOPOMAP Belgium (en voor internationale reizen de topokaarten voor het te fietsen gebied) te kunnen... Klopt dit? Of zie ik hier iets zeer belangrijks over het hoofd (is bijvoorbeeld de kaartsoftware alleen geschikt voor GPS-jes met een te laden kaart)? Of kan je die TOPOMAP helemaal niet laden in die software? En wat is dan een systeem waarmee ik dit wel zou kunnen? Met de Trip en Waypoint Manager kun je op zich goed handmatig routes samenstellen, en die kun je met het bijbehorende kabeltje uiteraard laden in je Geko 201. Maar of de meegeleverde kaart voor jouw doel (fietsvakantie) gedetailleerd genoeg is waag ik zeer te betwijfelen. Zie hier de Trip & Waypoint Manager-kaart in het hoogste detail: Ik ken de Topo Belgium niet, maar met het daarbij geleverde kaartmateriaal kun je vast en zeker routes samenstellen die je vervolgens uploadt naar je Geko. Daarvoor hoeft je gps niet met kaartmateriaal om te kunnen gaan. Het enige dat nodig is, is dat je met de software de door jou samengestelde routes naar je gps kunt laden. En dat is met de Geko 201 dus geen probleem. Wil je zekerder van je zaak zijn, dan raad ik je aan deze zelfde vragen ook eens te stellen op het Notter forum. Want zoals je wellicht weet is dit forum vooral gericht op het gps-gebruik t.a.v. het geocachen. Het Notter-forum richt zich daarentegen op een veel breder gebruik van de gps-apparatuur. Er zijn daar ongetwijfeld bezoekers die je verder kunnen helpen. 13 juli 2005 bewerkt door Peetee
Gast Plonz Geplaatst 13 juli 2005 Geplaatst 13 juli 2005 (bewerkt) Heel hartelijk bedankt voor deze reactie... We zullen dadelijk eens zien wat ze daar zeggen! EDIT: We weten nu ook wat ze daar gezegd hebben! De Geko 201 is gekocht, naar het schijnt een prima toestel om mee te geocachen ook... Alvast 'the ride home' (route ingezet door de verkoper) met de Geko getest, werkt leuk vanuit de topomap... Na nadien wat gelezen te hebben op gecaching.com denk ik dat jullie er eentje bij hebben... 14 juli 2005 bewerkt door Plonz
Aanbevolen berichten