Gast Symme Geplaatst 12 juli 2005 Geplaatst 12 juli 2005 Vandaag me eerste cache geprobeerd te vinden, alleen deed ik Alkmaar Twin City Cache by Team Mavos , op het midden van deze super zomer dag dus kon niet echt geruisloos het cache gaan zoeken, kom er vanavond of loop van de week wel terug. Als de volgende vraag al gesteld is, oprecht sorry, heb niet echt tijd en zin om ELK onderwerp te gaan lezen. Maar goed dat heeft bar weinig met mijn vraag te maken, die luid namelijk, je hebt verschillende"mapdata" WGS84 is de standaard en je heb er tig meer, zover kwam ik, alleen ik ben van plan om deze zomer te gaan kamperen op de zogeheten paalkampeerterreinen van Staatsbosbeheer (liggen namelijk langs Lange Afstand Wandeling die ik ga lopen) en nu geven ze wel de coordinaten, maar die zijn toch beduidend anders als...de normale. Kan iemand mij helpen? De coordinaten zoals ze van staatsbosbeheer.nl komen: GPS-coördinaten: X 120.992 Y 392.142 (er zijn er meer maar jullie snappen wat ik bedoel) Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze invoer? Ik heb een Gekko 201 mocht het uitmaken. Alvast bedankt en ik denk dat ik nog wel even bezig ben met alles te lezen hierzo haha.
Peetee Geplaatst 12 juli 2005 Geplaatst 12 juli 2005 Deze coördinaten behoren bij het RD-grid. Als je het positieformaat (staat nu op ddºmm.mmm') wijzigt in "Ned. RD grid", dan springt het Kaartdatum automatisch op "Dutch". En dat zijn dus de beide juiste instellingen: - Positieformaat: Ned. RD Grid - Kaartdatum: Dutch.
Gast GPSymme Geplaatst 12 juli 2005 Geplaatst 12 juli 2005 Zucht, ik had alleen map datum veranderd...en dan blijven de graden etc. natuurlijk hetzelfde, nooit gedacht om de posities te veranderen...ik dank u
Peetee Geplaatst 12 juli 2005 Geplaatst 12 juli 2005 Zucht, ik had alleen map datum veranderd...en dan blijven de graden etc. natuurlijk hetzelfde, nooit gedacht om de posities te veranderen...ik dank u Graag gedaan!!
Aanbevolen berichten