Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb een etrex vista c

- Als ik wil gaan zoeken naar een straat ofzo dan zoek hij alleen hier in de nabije buurt en anders kan hij de straat niet vinden, ergens heb ik dus iets verkeerds staan. ( of ik moet steeds een ander referentiepunt opgeven, maar dan moet ik weer op de kaart gaan zoeken)Dat geldt ook voor zoeken naar allerlei dingen

- Ik weet niet hoe ik mijn snelheid kan krijgen. Is dat verticale snelheid in de trippenteller? maar daar staat bij mij m/s en die beweegt niet echt als ik aan het fietsen ben.

- Als ik aangeef een route en dat ik fiets wordt ik toch afentoe over de weg van alleen auto's geleid, terwijl ik fiets heb aanstaan (heb wel ergens staan plek op de weg.Foutje in de software?

- Je kan met mapsource de gegevens van je gps naar je pc halen, wat doet hij dan precies, ben ik dan mijn kaarten allemaal weer kwijt?

- Als je er kaarten inzet heeft dit verder geen invloed op het geheugen voor trackslogs en waypoints. Moet je ruimte daarvoor vrij houden?

Geplaatst (bewerkt)
Ik heb een etrex vista c

- Als ik wil gaan zoeken naar een straat ofzo dan zoek hij alleen hier in de nabije buurt en anders kan hij de straat niet vinden, ergens heb ik dus iets verkeerds staan. ( of ik moet steeds een ander referentiepunt opgeven, maar dan moet ik weer op de kaart gaan zoeken)Dat geldt ook voor zoeken naar allerlei dingen

- Ik weet niet hoe ik mijn snelheid kan krijgen. Is dat verticale snelheid in de trippenteller? maar daar staat bij mij m/s en die beweegt niet echt als ik aan het fietsen ben.

- Als ik aangeef een route en dat ik fiets wordt ik toch afentoe over de weg van alleen auto's geleid, terwijl ik fiets heb aanstaan (heb wel ergens staan plek op de weg.Foutje in de software?

- Je kan met mapsource de gegevens van je gps naar je pc halen, wat doet hij dan precies, ben ik dan mijn kaarten allemaal weer kwijt?

- Als je er kaarten inzet heeft dit verder geen invloed op het geheugen voor trackslogs en waypoints. Moet je ruimte daarvoor vrij houden?

Zoeken: Bij mij kan ik bij zoeken, straat, nummer, postcode en plaats opgeven. Is dat niet in de vista?

Verticale snelheid... nou ja, de naam zegt het al. Is de snelheid die je klimt (een berg op bijv. en daarom in m/sec.) Als ik ervan uitga dat de vista ongeveer hetzelfde werkt als de legend, dan kan je in de "tripteller" met je stick de velden selecteren. Als je dan op verticale snelheid gaat staan en de stick indrukt, kan je een andere parameter selecteren. Bijv. Snelheid. (hoewel vert. snelheid bij fietsen in de bergen ook leuk kan zijn. Maar als je dat graag wilt weten heb je een goede solar om je pols ;-) )

Fiets: Ja, een leuke optie, maar gezien de beperkte capaciteit van de kastjes vraag ik mij af of daar werkelijk met routeren rekening mee wordt gehouden. Lijkt mij meer iets voor de toegepaste snelheden...

Kaarten: Dat vroeg ik mij vanmiddag ook af toen ik mijn legend op m'n motorfiets vastklikte om een stukje te toeren en de route vast te leggen... Wie?

bewerkt door Team-Eppie
Geplaatst

Kijk hoe je je instellingen in de kaart software hebt gezet, detail verhogen. Ik weet niet wat jij onder andere dingen verstaat?

Verticale snelheid kan in de instellingen menu veranderd worden, dat veranderen is de bijwerksnelheid in m/s

Waarschijnlijker een instelling in je GPS, even in het hoofdmenu wijzigen, van hoofdweg naar bijv. zandweg, juiste benaming is ontschoten.

Alle kaarten worden overschreven door de kaarten die je opnieuw inlaad.

Zoals ik je berichtjes lees heb je veel vragen over mapsource City Select, en je vista C. Een misschien handigere manier om je gps en de software te leren kennen is met de handleidingen naast je te gaan spelen met je GPS, stap voor stap uitproberen wat er gebeurt, zo op deze manier zie je wat er gebeurt, en leer je meer dan dat er of naar google gewezen wordt.

Begin eerst je GPS te verkennen waipoints invoeren, routes maken.. track instellen, met diverse intervallen.. adressen zoeken, daar weer een route naar toe maken etc. etc...

Dan naar het software gedeelte ga daar ook alles mee proberen, probeer de maps van je keuze te laden naar je gps, maak later een route aan en exporteer die naar je gps. gewoon lekker veel proberen. Daarna een ander gedeelte van de kaart in je gps laden, kijk wat er gebeurt met je route's, en waipoints..

Suc6!!!!!!

:thumbup:

Geplaatst (bewerkt)

Waarschijnlijk zijn dit, de bekende: "ik ben al aan de gang maar heb mijn handleiding nog in plastic zitten .... vragen"

In ieder geval staan ze allemaal tussen de Geocaching Forum/Geocaching/Newby vragen, en daar staan ze verkeerd. Dit zijn meer hardware of software vragen.

Zal ze dan ook maar naar een van deze twee subfora verplaatsen.

bewerkt door Kruimeldief
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...