Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb een garmin etrex vista c gekocht met city select v7

Bij het instaleren moest hij eerst mijn gps herkennen en toen pas kon city selcet met mapsource op mijn pc gezet worden.

Nu wil ik eventueel topografische kaarten duitsland kopen.

Moet je dan weer nieuwe codes invoeren of kun je die kaarten zo in mapsource zetten, of wordt je mapsource dan ook weer overschreven?

Geplaatst (bewerkt)
Ik heb een garmin etrex vista c gekocht met city select v7

Bij het instaleren moest hij eerst mijn gps herkennen en toen pas kon city selcet met mapsource op mijn pc gezet worden.

Nu wil ik eventueel topografische kaarten duitsland kopen.

Moet je dan weer nieuwe codes invoeren of kun je die kaarten zo in mapsource zetten, of wordt je mapsource dan ook weer overschreven?

Het installatie programma herkent de vorige installatie en plaatst dan alleen de kaarten erbij in een nieuwe map.

Als er voor die andere kaarten codes nodig zijn, dan wordt er om gevraagd zodra je die nieuwe kaarten gaat bekijken, er wordt bij het softwarepakket in combinatie met de gps standaard altijd een code bij geleverd.

De 2e code kun je gratis bij Garmin verkrijgen als je je registreerd.

Mijn ervaring is dat een 2e installatie van een MG of CS gewoon naadloos aansluit.

bewerkt door JandeBeHanger
Geplaatst (bewerkt)

Het ligt eraan of je voor die Duitse kaarten dezelfde voorwaarden hebt dan die in City Select.

Help me even op weg, City Select is toch niet alleen Nederland, maar heel europa, inclusief Duitsland?

Ik kan je verzekeren dat je City Select installeert op de PC, alleen de combi met de GPSr is vereist en dus eenmalig is geweest.

Of je de kaarten nu 1 keer installeert op je GPS of 100x, als het dezelfde GPSr is en (waarschijnlijk) ook dezelfde PC, is er geen vuiltje aan de lucht.

Zou al te gek worden dat je de dure city select maar eenmalig zou kunnen gebruiken :) De 2 codes die je erbij hebt gekregen geldt voor eigen gebruik bij 2 GPSr.

EDIT: Goed :D Twee weten meer dan één.... JDB was me net een paar minuten voor. Er zit bij mij nog wel eens een aantal minuten tussen schrijven en verzenden :)

**** Moderatienote: Draadje verplaatst naar een andere subforum (software) ****

bewerkt door Kruimeldief
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...