stefanne_3 Geplaatst 9 oktober 2002 Geplaatst 9 oktober 2002 Ik heb mijn Vista (met atlantic basemap => europa dus) gebruikt in de USA. Handig is anders, zeker omdat je daar veel grotere afstanden aflegt. Mijn ingebouwde basemap geeft als detail daar alleen de staatsgrenzen en een paar steden. Niet echt veel dus. Ter compensatie heb ik hiervoor delen van de worldmap ingeladen en de rest van het geheugen volgepropt met RR kaarten van een aantal gebieden omdat MG kaarten teveel ruimte innemen. Een laptop meenemen om elke keer de kaarten te verwisselen vond ik te onhandig. Mijn boodschap is dus: Als je een Legend (8Mb) of Vista (24Mb) gaat kopen neem dan een Europees model. Je betaald iets meer (EUR 50 tot 150), maar dat is nog altijd minder dan de aanschaf van de worldmap ter compensatie van de basemap. Stel dat je een Legend koopt vanuit de USA. Hier een berekening van het geheugen: Nederland inladen op basemap nivo van de worldmap CD is 669Kb (twee kaartdelen). Je hebt dan nog plaats voor pakweg 1/2 deel van Nederland met RR of 1/4 deel met MG kaarten. Daarbuiten zit je dus op maximaal dit detail (dus bijna alleen snelwegen). Wil je door europa reizen dan zit je geheugen (van een Legend dus) al veel voller met de worldmap kaarten. Er is dan nog weinig plek voor de detailkaarten die je juist wilde zien in een GPS met kaartfunctie. Ik hoop dat nu voor iedereen duidelijk is dat een GPS met kaartfunctie beter gekocht kan worden met de [u:post_uid0]Atlantic[/u:post_uid0] basemap en dus niet zoals de vaak aangeboden [u:post_uid0]Americas[/u:post_uid0] of zelden aangeboden [u:post_uid0]Pacific[/u:post_uid0] basemap. Lees ook eens dit over de venture Stefanne --//-- Edited By stefanne_3 on okt. 09 2002 at 13:30
et1961 Geplaatst 19 oktober 2002 Geplaatst 19 oktober 2002 Hi, Waarom wist ik dit niet eerder? PS. ik heb een eTrex legend gekocht in de USA -voor weinig- slechts 260 € in totaal (incl. invoerrechten, verzendkosten, worldmap en datakabel) SY Etienne
gimli Geplaatst 21 oktober 2002 Geplaatst 21 oktober 2002 zoals met zoveel zaken is goedkoop ook wel duurkoop.. een GPS kan je wat dat betreft beter kopen in Europa.. wel een beetje duurder maar veel meer kaartruimte! gimli :hehe:
bussie Geplaatst 17 november 2002 Geplaatst 17 november 2002 Eigenlijk logisch dat een GPS met Pacific goedkoper is, de Amerikaanse regering stelt de gegevens gratis ter beschikking. De GPS fabrikanten moeten betalen om de informatie van Europa erop te kunnen zetten. ???
Larry Geplaatst 1 december 2002 Geplaatst 1 december 2002 Ach, stefanne_3, het is maar net hoe je het bekijkt. Je begon al dat het niet al te best was om de europeesche Vista in de US te gebruiken. Laat ik nou vaak naar de US op vakantie gaan en daarom juist een US versie te hebben gekocht. Ik heb alle interstates met daarbij de lodgings, gasstations, restauranst e.t.c. standaard in de Ledgend staan. Heel handig, hebbie ook geen laptop nodig. Hier in europa komt het voor mij niet voor om hele einden te rijden. Daarnaast ken ik de hoofdwegen in Nederland en bijvoorbeeld naar zuid-Duitsland wel dromen en is dat voor mij dus niet belangrijk. Straks op de wintersport prop ik het gebied in Oostenrijk in de Legend en ben klaar. Nee, voor mij absoluut geen Europeesche basemap...
GeoGerard Geplaatst 1 december 2002 Geplaatst 1 december 2002 Ik snap niet dat Garmin die dingen uitrust met hooguit 24 MB, terwijl die geheugen modules tegenwoordig zo goedkoop zijn. Ze kunnen met gemak en tegen een betaalbare prijs er een maken met minimaal 128 MB.
Gast 68-1037748881 Geplaatst 1 december 2002 Geplaatst 1 december 2002 Ik snap niet dat Garmin die dingen uitrust met hooguit 24 MB, terwijl die geheugen modules tegenwoordig zo goedkoop zijn.Ze kunnen met gemak en tegen een betaalbare prijs er een maken met minimaal 128 MB. Zo zijn er nog wel meer van die dingetjes da je zegt waarom doen ze dat nu niet? Ze maken een serie etrexen in diverse prijsklasses. Ze liggen allemaal nieuw in de winkel en de een (euro) is wel in te stellen in het Nederlands en ander (Venture) niet. Ik heb de Venture en heb eigenlijk het Nederlands niet nodig, maar je vraagt je af wat de afweging was. Het lijkt zo'n willekeur en het zal echt niets kosten om de software aan te passen. En waarom hebben ze niet gewone losse geheugenmodules in deze GPSen? Maar dan krijg je meteen weer de vraag welk soort geheugenmodule er dan in moet. Kijk naar de proximitywapointaccessoire (hmmm, je zal dit woord in chocoladeletters krijgen !?), deze functie lijkt me een stukje software. Waarom kan dat niet op alle GPSen? GRTZ Kruimeldief [i:post_uid0]Waarde is wat iemand bereid is te betalen, niet wat iets kost. [/i:post_uid0]
stefanne_3 Geplaatst 1 december 2002 Auteur Geplaatst 1 december 2002 En waarom hebben ze niet gewone losse geheugenmodules in deze GPSen? Maar dan krijg je meteen weer de vraag welk soort geheugenmodule er dan in moet. Het moeilijke (en productie-technisch dure) waterdicht maken van een klepje, dat ook nog makkelijk open moet, doet besluiten om dat niet te doen. Maar gewoon 128 MB standaard lijkt mij niet onmogelijk. Stefanne --//--
Aanbevolen berichten