Spring naar bijdragen

Onder 46 graden lopen met PDA


madman

Aanbevolen berichten

Ik heb een Mitac Mio 168 (PDA) en gebruik Vito Navigator II voor het vinden van de caches. Dit werkt op zich heel fijn, allen de richting-pijl kan niet naar beneden wijzen. Als je dus ergens voorbij gelopen bent, geeft hij extreem links of extreem rechts aan, maar niet dat je terug moet. Maar...

 

Nu ligt bij ons in de buurt een cache waarbij je van punt A naar punt B moet lopen. Punt B ligt op 1 km onder 46 graden. Ik zou dus met een GPS heel makkelijk de afstand 1 km kunnen gaan lopen. Vito Navigator geeft ook netjes de afstand aan en die zie je dan oplopen.

 

Het probleem is echter de hoek waaronder je loopt. Hij zou dus 225 graden (180+46) moeten aangeven. Vito Navigator II is echter beperkt tussen 270 (-90) en 90 graden.

 

Heeft hier iemand ervaring mee?

Ben ik op de goede weg of pak ik het helemaal verkeerd aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hi,

 

Je moet het als het ware omdraaien. Stel dat je van B naar A loopt wat moet je pda dan aangeven? Als je dat in je scherm hebt staan, dus ingesteld dat je naar A wilt. En hij geeft de goede waarde aan, 1km en 180+46, dan ben je in B.

 

Mark

bewerkt door red_vfr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi !

 

Ik heb een Mitac Mio 168 (PDA) en gebruik Vito Navigator II voor het vinden van de caches. Dit werkt op zich heel fijn, allen de richting-pijl kan niet naar beneden wijzen. Als je dus ergens voorbij gelopen bent, geeft hij extreem links of extreem rechts aan, maar niet dat je terug moet. Maar...

 

Voordat we een Garmin Geko 301 hadden aangeschaft, deden wij al ons cache werk met dezelfde combinatie (mio & vito nav II)... Als je goed kijkt zul je zien dat Navigator II wel terug kan wijzen: Onder het draaipunt van de gele pijl (in het middelpunt van de "schijf") zit een klein bruin/rood pijltje. Als de gele pijl nu stopt bij + of - 90 graden terwijl hij eigenlijk verder zou moeten bewegen, zul je zien dat het kleine pijltje WEL gewoon doordraait, en in de richting wijst waar je heen moet...

 

Je andere probleem is wat lastiger op te lossen met de mio... voor dat soort dingen hadden wij altijd een echt kompas bij ons (en uiteindelijk dus een Geko 301 met electronisch kompas aangeschaft)...

 

succes!!

 

mzl!

Frank...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je andere probleem is wat lastiger op te lossen met de mio... voor dat soort dingen hadden wij altijd een echt kompas bij ons (en uiteindelijk dus een Geko 301 met electronisch kompas aangeschaft)...

 

succes!!

 

mzl!

  Frank...

 

Allereerst bedankt voor de tip van het kleine pijltje. Zal zo snel mogelijk eens nauwkeurig kijken...

 

Over het andere probleem. Ik las op de site van Vito Navigator II dat ze ook een optie Bearing hebben. Dit zou volgens mij moeten zijn wat ik zocht, maar kan nergens vinden wat het precies inhoudt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je bent zeker bezich met deze cache  :thumbdown:

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC3874

 

 

zit er in de opties geen pijl en ga functie

 

Ik heb eigenlijk bewust deze cache vermeden omdat hij 3 sterren heeft en ik zelf nog maar een beginner ben. Wilde eerst wat 1-ster caches in de buurt doen. Maar in de nabije toekomst moet deze natuurlijk wel gevonden worden. Het is de enige in mijn dorp (totdat we er zelf eentje in een ander natuurgebied gelegt hebben - ideeen zijn er al). Kom jij ook uit de buurt of heb je hem ook al eens gevonden?

 

Ik kan de juiste optie voor de graden niet vinden in Vito Navigator. Misschien is er een ander programma die dat wel heeft. Ik hen ook al eens wat gelezen over Navio van Tiny Stocks. Die heeft wel weer wat meer info over graden, maar dan moet ik weer een ander pakket aanschaffen.

bewerkt door madman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...