JeroenH Geplaatst 26 mei 2005 Geplaatst 26 mei 2005 Ik wil mijn Geko 201 op mijn fiets bevestigen en heb daarvoor een goedkope en eenvoudige houder gemaakt. Nu kom ik er echter achter dat geen enkele schroef uit mijn niet onaanzienlijke collectie in het gat op de achterkant past. Het is geen optie om de bijgeleverde schroef te gebruiken, ik wil de schroef ombouwen tot hij een vleugelmoer of grote kop heeft zodat hij makkelijk in het veld los en vast te schroeven is. Wat hebben de Geko's voor schroefdraad? En waar kan ik schroevent krijgen die daar inpassen? Ik heb al de search van het forum gebruikt, gezocht met Google etc.
De Roode Loper Geplaatst 26 mei 2005 Geplaatst 26 mei 2005 Bij Waypoint Notter (www.gps.nl) verkopen ze de fietssteun voor € 22,00 en meerdere accessoires voor de Geko. Misschien kunnen hun ook vertellen welk schroefdraad van toepassing is.
red_vfr Geplaatst 26 mei 2005 Geplaatst 26 mei 2005 Amerikaans merk, grote kans dat het een UNC-draad is. Rare jongens hoor die amerikanen.
JeroenH Geplaatst 26 mei 2005 Auteur Geplaatst 26 mei 2005 (bewerkt) Bij Waypoint Notter (www.gps.nl) verkopen ze de fietssteun voor € 22,00 en meerdere accessoires voor de Geko. Misschien kunnen hun ook vertellen welk schroefdraad van toepassing is. <{POST_SNAPBACK}> Goede tip! Ik heb ze vanmiddag gemaild, ik ben benieuwd wat ze te vertellen hebben. Ik had gezien dat er een fietssteun te koop was, maar ik ben een knutselaar en de helft van de lol is voor mij het zelf maken. 26 mei 2005 bewerkt door JeroenH
JeroenH Geplaatst 26 mei 2005 Auteur Geplaatst 26 mei 2005 Amerikaans merk, grote kans dat het een UNC-draad is. Rare jongens hoor die amerikanen. <{POST_SNAPBACK}> OK, net als dus dat geëmmer wat ik vroeger had met mijn modelvliegtuigmotoren. Die hadden ook allemaal Brits schroefdraad en andere rare varianten Enig idee waar ik dit soort schroeven kan kopen? Ik denk dat ik vrijdagavond maar eens langs de modelbouwwinkel hier in de buurt rijd, eens kijken of zij het hebben. Tips blijven welkom!
[TEB]AdmSpock Geplaatst 7 oktober 2005 Geplaatst 7 oktober 2005 IDD 10 tegen 1 dat het UNC draad is. Kijk voor de grap maar 's naar de onderkant van een camera, of naar de schroef van een statief
Gerteman Geplaatst 14 oktober 2005 Geplaatst 14 oktober 2005 Ja die Amerikanen denken niet aan standaardiseren buiten hun grenzen, in tegenstelling tot Europa. Hier is bijna alles al gestandaardiseerd. UNC schroefdraad kun je denk ik gewoon bij firma's als Jeveka bestellen denk ik. Ijzerwarenwinkels hebben het zeker niet.
flatfisher Geplaatst 11 november 2005 Geplaatst 11 november 2005 Tja, ik heb precies hetzelfde gedaan: ook zelf een fietssteun voor m'n Geko 201 gemaakt. Een houten plankje met een kabelklemmetje van de fietsenmaker. Voor de bevestiging gebruik ik een TPG-post-elastiekje, die rijkelijk door heel Nederland verspreid worden ( CITO?)... Ik geef toe dat het niet zo mooi is en een schroefje veel netter, maar ook minder praktisch bij het afnemen van je GPS. Ik heb evenwel een schroefje gekocht bij de lokale DHZ-winkel (Resmi - Uithoorn) met een draaddiameter van 2,5 mm. Verkrijgbaar in diverse lengtes. Het paste net wel, net niet. Ik gebruikte het in een rubberen stuurhouder voor mijn hartslagmeter, maar dat beviel niet zo goed. Laatst heb ik op een site van een duitse Geko-gebruiker gelezen dat het echter een 2,7 mm schroefdraad betreft en dat daar goed in past: schroefjes uit LPT- of COM-poort stekkertjes. Dus ik heb net een schroefje uit mijn printerkabel geschroefd en jawel: past perfect. Zit er gelijk een mooi plastic greepje op om vast en los te draaien!
Aanbevolen berichten