Spring naar bijdragen

TOMTOM KAARTEN


traanbok

Aanbevolen berichten

Hallo.

Ben in het bezit van een Mitac Mio 168 ,er zit een 512 mb sd kaart in met daarop de kaarten van de benelux en de hoofdwegen van europa. Zit er aan te denken om een 1 gb sd kaart te gaan kopen en meerdere kaarten daar op te gaan zetten Wil graag de kaart van duitsland en Italie er op hebben staan. Maar ik lees wel eens dat er pda's zijn die problemen krijgen als je er een 1 Gb sd kaart in gebruikt. Heeft iemand hier ervaring mee? Zit er nog verschil in merk sd kaarten? En waar kan ik nou het best een sd kaart kopen. Het mag natuurlijk weer eens niets kosten. Ben en blijf per slot van rekening een echte Hollander.

Al vast bedankt voor jullie reacties.

Groeten Iwan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tja, en dan nog niet eens een echte Hollander, maar ook nog een zuunige Drent ;)

 

Hee Iwan, weer eens terug op het forum?

 

Normaal gesproken kan ieder PPC ieder SD kaart aan of welk geheugenkaart er ook in je PPC past.

Een gieg moet niet moeilijker zijn dan een 1/2 gieg.

 

Je schrijft dat je nu 512 Mb gbruikt. Van welk merk? Ik ga er vanuit dat een gieg van hetzelfde merk dan ook geen problemen mag geven.

Het klopt dat je zo nu en dan er van hoort, maar het lijkt me eerder sporadisch dan een vaststaand feit.

 

Er zijn diverse merken, van goedkoop tot behoorlijk duur.

Het verschil zit hem natuurlijk in de kwaliteit en ook in de snelheid. Er zijn inmiddels kaartjes die behoorlijk sneller werken dan de kaartjes van een paar jaar geleden.

Ik heb hier nog geen gieg van een SD, anders kon je die uitproberen.

En dat is eigenlijk wat je moet doen. Ergens een gieg opsnorren en testen, of met de winkelier de afspraak maken dat als het niet werkt, hij het kaartje terugneemt.

 

Ik gebruik hier SD, MMC en CF kaarten van diverse grootes en en heb maar 2 merken in gebruik.

De alom vertrouwde Sandisk en de Transcend. Beide merken heb ik al jaren en doen het altijd en overal. Of het nu in een van de PPC's, Smartphones of digitale camera is.

Mijn CF van een gieg die ik in mijn PPC prop is een van Transcend en daar heb ik o.a. TomTom voor heel Europa op gehad. De SD kaart die ik in dezelfde PPC heb is maar 512 Mb.

 

Waar jij het beste een SD van een gieg kunt kopen? Dan moet je even zoeken op het internet.

Ik doe wel eens zaken met http://www.geheugen.nl/ en heb er nog nooit problemen gehad.

Voor een SD kaart van een gieg zit je daar vanaf ongeveer 75 euro tot ruim 100 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Evert bedankt voor je snelle reactie. Had je mijn email nog ontvangen vorige week? (antwoord op jouw mail)

groet aan frouwke.

iwan

 

#### Edit: ####

 

Nee, heb geen email van je ontvangen, zal al mijn emailadressen even checken. Ik reageer even in jouw bericht, om niet verder offtopic te zijn ;)

Evert

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo.

Ben in het bezit van een Mitac Mio 168 ,er zit een 512 mb sd kaart in met daarop de kaarten van de benelux en de hoofdwegen van europa. Zit er aan te denken om een 1 gb sd kaart te gaan kopen en meerdere kaarten daar op te gaan zetten Wil graag de kaart van duitsland en Italie er op hebben staan. Maar ik lees wel eens dat er pda's  zijn die problemen krijgen als je er een 1 Gb sd kaart in gebruikt. Heeft iemand hier ervaring mee? Zit er nog verschil in merk sd kaarten? En waar kan ik nou het best een sd kaart kopen. Het mag natuurlijk weer eens niets kosten. Ben en blijf per slot van rekening een echte Hollander.

Al vast bedankt voor jullie reacties.

Groeten Iwan

 

Toevallig hebben we het zelfde spulletje! Ik heb een Sandisk kaartje van 1 GB in de Mio 168 gezet (PDAshop: 102 euro). Daar heb ik de volgende landen op staan:

 

Nederland

Belgie

Luxemburg

Duitsland

Oostenrijk

Zwitserland

Frankrijk

Denemarken

Noorwegen

Zweden

Spanje

Portugal

Groot-Britannie

 

Haal je de laatste drie eraf, dan past daar Italie wel op. Je hebt ook SD kaarten van 2 GB en dan past alles er makkelijk op en heb je eventueel nog ruimte genoeg over voor de voormalige oostblok landen. Die kaarten zijn moeilijker te krijgen, maar zijn er wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...