Spring naar bijdragen

Vraag

Geplaatst

Halloa,

Ik heb al wat met de zoekfunctie gestoeid en op de site van OziExplorer gekeken, maar ik vraag me af of het echt handig is. Ik gebruik zelf af en toe MapQuest om te kijken waar we ongeveer moeten zijn en/of ik zet de coordinaten om in RD en kijk in de topografische atlas. Wat voegt Ozi toe? En moet je er dan nog kaarten bij scharrelen? Tot nu toe lukt het ons zo ook om caches te vinden maar nieuwe "speeltjes"zijn natuurlijk altijd leuk! :D Oh, ja onze Magellan Explorist kun je niet aan de computer hangen... Groetjes the 3 degrees

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Gast Robbedoes
Geplaatst (bewerkt)

Hoi,

Wij, team MaToBaRoFlex, werken graag met Oziexplorer. Mijn vrouw is licht gehandicapt, gaat wel graag mee maar kan gewoonweg niet zo ver lopen. Oziexplorer laat ons vast een voorproefje van de omgeving zien zodat ik kan inschatten of we, door de auto ergens ander te parkeren, de loopafstand kunnen beperken. Door het gebruik van stafkaarten is ieder voetpad of karrespoor goed in te schatten. Ik bebruik Ozi op mijn PDA waar ook navigatiesoftware van Destinator op draait. Tot nu toe zijn wij hierover erg te spreken!

Groetjes

bewerkt door Robbedoes
  • 0
Geplaatst

Ik werk met niets anders dan ozi en het werkt gewoon naar mijn zin.

Je kunt zien waar je loopt en hoe je moet lopen naar het volgende WP en natuurlijk zitten er ook nadelen aan zoals dat de kaarten niet up to date zijn en de paden dus niet meer kloppen maar dat valt over het algemaan wel mee.Ee kunt er niet goed mee zoveel graden en zoveel meter mee uitzetten.

Voor de rest vind ik het een prima progje.

Gr Harrie

• 0
Gast diamant
Geplaatst

Wat Ozi toevoegt is dat je geen geodriehoek hoeft mee te nemen, en ook niet hoeft te rekenen, als je het tenminste in het veld kan gebruiken met een pda. Ik ga er daarbij vanuit dat je in de omgeving waar je cacht al topografische kaarten hebt. Deze zijn b.v. in de vorm van provincie atlassen te koop, 1:25000. Ik heb enkele atlassen b.v. die van Utrecht en Zuid Holland. Hiervan maak ik wel eens A3 copieen die ik dan meeneem tijdens fietstochten. Dat is dan wel zwart-wit. Eigenlijk zou ik die op regenachtige zondagen moeten inkleuren, hoewel ik heb ook een scanner daarmee zou ik ze ook wel kunnen scannen met kleuren alleen is dit A4 formaat. Voordeel hiervan is dat het niet erg is als de kaarten beschadigd raken omdat het toch maar copieen zijn. Daarnaast kun je met Ozi, tracks en waypoints van en naar je Gps, laden. Echter dit kan ook met mapsource, alleen zie je dan niet zoveel kaartdetail.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...