de Roode Lantaarn Geplaatst 21 mei 2005 Geplaatst 21 mei 2005 Ik weet dat het al eerder aan de orde is geweest maar even het volgende: Om de extensie binnen een .map file te veranderen is Texrep zeer geschikt. Alle .jpg worden omgezet naar .ozf bijvoorbeeld. Maar nu wil ik alle bronlocaties in een keer veranderen. In het .map bestand staan de volgende regels: OziExplorer Map Data File Version 2.2 25-hasselt 25-Hasselt.png 1 ,Map Code, dit moet dan worden: OziExplorer Map Data File Version 2.2 25-hasselt e:\pngs\25-Hasselt.png 1 ,Map Code, Nu ben ik dus al aan het kl#$ten geweest met wildcards (*) maar hij vervangt niets. Zo had ik het dus gedacht: Text to find: *.png Replace with: e:\pngs\*.png Maar dat werkt dus niet. (0 replacements)
0 Binkie Geplaatst 21 mei 2005 Geplaatst 21 mei 2005 Is het niet eenvoudiger om in OziExplorer bij Configuratie-Kaartpaden de map op te geven waarin je PNG-bestanden zich bevinden? Uit de helpfile van ozi: Note : This is the image file search sequence The link to the image file stored in the .map file is checked The folder where the .map file is stored is checked The Image File Paths are checked (if specified) The Drives which have been ticked are checked The CDROM drives (if the option is enabled) are determined and checked. Als het pad in het map-bestand niet juist is, gaat ozi dus automatisch op zoek in een aantal alternatieve lokaties.
0 de Roode Lantaarn Geplaatst 23 mei 2005 Auteur Geplaatst 23 mei 2005 Het probleem is echter dat het gaat om veel materiaal wat staat op veel verschillende CD's. Bij de een staat het in de root-directory bij een ander in een sub-map en dan hebben die mappen soms ook weer verschillende namen.
0 Cachemier Geplaatst 23 mei 2005 Geplaatst 23 mei 2005 Met het gratis programma Smart Rename zou het kunnen lukken denk ik.
0 Prof. Y. Lupardi Geplaatst 23 mei 2005 Geplaatst 23 mei 2005 In Ozi zit in het File menu de optie 'change path, drive and extension in mapfiles'. Hier kan je een folder opgeven waar de mapfiles in zitten en dan kan je het gehele pad en de drive letter intelligent laten verwijderen. Dan kan Ozi niet meer op een bepaalde plek zoeken en gaat het opgegeven rijtje van locaties af. Een goede truc is: zet de mapfiles bij de kaartbeelden. Ozi kijkt nu altijd als eerste in 'dezelfde' folder.
Vraag
de Roode Lantaarn
Ik weet dat het al eerder aan de orde is geweest maar even het volgende:
Om de extensie binnen een .map file te veranderen is Texrep zeer geschikt.
Alle .jpg worden omgezet naar .ozf bijvoorbeeld.
Maar nu wil ik alle bronlocaties in een keer veranderen.
In het .map bestand staan de volgende regels:
OziExplorer Map Data File Version 2.2
25-hasselt
25-Hasselt.png
1 ,Map Code,
dit moet dan worden:
OziExplorer Map Data File Version 2.2
25-hasselt
e:\pngs\25-Hasselt.png
1 ,Map Code,
Nu ben ik dus al aan het kl#$ten geweest met wildcards (*) maar hij vervangt niets.
Zo had ik het dus gedacht:
Text to find: *.png
Replace with: e:\pngs\*.png
Maar dat werkt dus niet. (0 replacements)
4 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten