QuaySo Geplaatst 13 mei 2005 Geplaatst 13 mei 2005 Voor onderweg in de auto zou ik graag mijn Etrex Legend C via de aanstekerplug van stroom willlen voorzien. Als ik kijk op de site van Notter, dan zie ik dat ik voor zo'n kabeltje 49 euries moet betalen. Naar mijn mening een heleboel geld voor zo iets simpels. Via ebay worden al alternatieve kabels aangeboden, voor minder dan de helft van het bedrag. Maar.... wat zijn de ervaringen hiermee? Heeft iemand een dergelijke kabel (dus met mini USB stekker) al in gebruik? Loop ik risico mijn GPS te beschadigen als ik een alternatieve kabel aanschaf? Ik ben benieuwd naar jullie reacties! Groeten, QuaySo
JandeBeHanger Geplaatst 13 mei 2005 Geplaatst 13 mei 2005 (bewerkt) Voor onderweg in de auto zou ik graag mijn Etrex Legend C via de aanstekerplug van stroom willlen voorzien. Als ik kijk op de site van Notter, dan zie ik dat ik voor zo'n kabeltje 49 euries moet betalen. Naar mijn mening een heleboel geld voor zo iets simpels. Via ebay worden al alternatieve kabels aangeboden, voor minder dan de helft van het bedrag.Maar.... wat zijn de ervaringen hiermee? Heeft iemand een dergelijke kabel (dus met mini USB stekker) al in gebruik? Loop ik risico mijn GPS te beschadigen als ik een alternatieve kabel aanschaf? <{POST_SNAPBACK}> Arno,Die plug is de bekende ronde plug die gebruikt werd voordat de de etrexen met de platte plug op de markt kwamen. Die pluggen haal je bij www.pfranc.com, er is uiteraard een Nederlandse vertegenwoordiging http://www.icarussolutions.nl/languages/an...election_nl.htm. Die verkoopt behalve pluggen ook kant en klare kabels. ps.: heb je die munitiekist al verstopt? 13 mei 2005 bewerkt door JandeBeHanger
QuaySo Geplaatst 13 mei 2005 Auteur Geplaatst 13 mei 2005 Arno,Die plug is de bekende ronde plug die gebruikt werd voordat de de etrexen met de platte plug op de markt kwamen. Die pluggen haal je bij www.pfranc.com, er is uiteraard een Nederlandse vertegenwoordiging http://www.icarussolutions.nl/languages/an...election_nl.htm. Die verkoopt behalve pluggen ook kant en klare kabels. ps.: heb je die munitiekist al verstopt? <{POST_SNAPBACK}> Ha die Jan, Ik zou willen dat ik iets kon met pfranc plugs. Helaas werkt dat niet, omdat de Etrex Legend Colour een mini USB aansluiting heeft en niet een ronde of platte aansluiting. Ik heb enige tijd geleden al contact gehad met icarussolutions en die konden mij destijds niet verder helpen.... Wat betreft de munitiekist: ik ben inderdaad bezig met een nieuwe cache. Ik heb daarbij een ander idee dan bij Pelinckbosch, waardoor ik wat meer voorbereidingstijd nodig heb. En dan nog de toestemming natuurlijk.... QuaySo
Edwinek Geplaatst 17 juni 2005 Geplaatst 17 juni 2005 Ha die Jan,Ik zou willen dat ik iets kon met pfranc plugs. Helaas werkt dat niet, omdat de Etrex Legend Colour een mini USB aansluiting heeft en niet een ronde of platte aansluiting. Ik heb enige tijd geleden al contact gehad met icarussolutions en die konden mij destijds niet verder helpen.... Wat betreft de munitiekist: ik ben inderdaad bezig met een nieuwe cache. Ik heb daarbij een ander idee dan bij Pelinckbosch, waardoor ik wat meer voorbereidingstijd nodig heb. En dan nog de toestemming natuurlijk.... QuaySo <{POST_SNAPBACK}> Ik heb er net eentje besteld op eBay, bij een Duitse verkoper. Zoek naar "etrex legend kabel", er staan er nog een boel te koop. Met verzendkosten €23,80. Edwin
QuaySo Geplaatst 17 juni 2005 Auteur Geplaatst 17 juni 2005 Ik heb er net eentje besteld op eBay, bij een Duitse verkoper. Zoek naar "etrex legend kabel", er staan er nog een boel te koop. Met verzendkosten €23,80. Edwin <{POST_SNAPBACK}> Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met deze kabel. Wil je dat tzt nog melden? Alvast bedankt! -- QuaySo
Ferry Geplaatst 2 augustus 2005 Geplaatst 2 augustus 2005 Ik heb er zelf al een gemaakt: Heel simpel: uit een USB poort komt 5 V, dus je hebt een 5 V voeding nodig in de auto. Kun je bij elke autozaak halen, neem bij voorkeur een gestabiliseerde. De mijnes heb ik ingesteld op 3 V, om overspanning te voorkomen. Dan heb je net zo`n kabel nodig als je al hebt voor de Legend C op de PC aan te sluiten. Neem je originele kabel gewoon even mee naar de PC shop. Die kabel knip je dan door midden, stript de uiteinden even en steek de gewone USB stekker in je PC. Je kan nu meten op welke draden de 5 V komt te staan. Mind + en -. Nu is het dus alleen nog maar een kwestie van die autoadapter te fixeren op de juiste spanning en de draadjes zo netjes mogelijk aan elkaar te maken. ik kon mijn adapter open schroeven en de mini usb kabel solderen, helemaal netjes dus!. Voor 12 Euro totaal en een uurtje knutselen was ik klaar. Succes, Ferry
QuaySo Geplaatst 3 augustus 2005 Auteur Geplaatst 3 augustus 2005 Ha Ferry, Bedankt voor je reactie. Dit is zeker het proberen waard, maar dat zal pas na de vakantie worden. Ik sta op het punt om dit weekend te vertrekken.... Nog 1 vraagje: waarom stel je het voltage in op 3V? Ik snap dat je de boel niet wilt "opblazen", maar hoeveel heeft de GPS nodig? Een USB uitgang heeft normaal 5V. Is 3 dan niet te weinig? Of schiet mijn kennis hier te kort? Groet, Arno
Ferry Geplaatst 3 augustus 2005 Geplaatst 3 augustus 2005 3V voeding is genoeg, immers de batterij spanning is 3 V. (of zelf 2.4 indien oplaadbare batterijen gebruikt) Ik raadt aan om een gestabiliseerde voeding te kopen. Ik heb dat dus niet gedaan, en daarom stel ik de spanning liever te laag dan te hoog in. gestabiliseerde voedingen hebben vaak een stand voor 4,5 V. Is dus ook genoeg. Succes, Ferry
deBruineBeren Geplaatst 3 augustus 2005 Geplaatst 3 augustus 2005 De meeste Universele GSM autolader die je bij de bouwmarkt in de € 5,00 graaibak vindt leveren tussen de 3,0 en 5,0 Volt. Dan is het alleen nog een kwestie van een miniUSB stekkertje er aan maken.
nootdropje Geplaatst 19 augustus 2005 Geplaatst 19 augustus 2005 De meeste Universele GSM autolader die je bij de bouwmarkt in de € 5,00 graaibak vindt leveren tussen de 3,0 en 5,0 Volt. Dan is het alleen nog een kwestie van een miniUSB stekkertje er aan maken. <{POST_SNAPBACK}> Je kunt tegenwoordig vrij makkelijk een autolader kopen waar een USB connector opzit. Ik heb er een paar maanden geleden 1 gekocht voor 19 euro (van kingston) met allerlei conncetortjes voor het laden van verschillende mobiiele telefoons. En de USB kabel van mijn vistaC past er heel goed op Ik gebruik het vaak genoeg in de auto en nog nooit problemen gehad. Overigens heb ik degelijek autoladers ook al voor onder de 10 euro gezien..
Ferry Geplaatst 12 augustus 2006 Geplaatst 12 augustus 2006 Ik heb net een auto-lader binnen gekregen voor een Motorola Pebl. Past ook op een LegendC, blijft gewoon 5V USB spanning.. Kosten incl verzending:7.89 Mail me even als je wilt weten waar. Groeten, Ferry
Wile_E_Coyote Geplaatst 5 februari 2007 Geplaatst 5 februari 2007 Ik heb net een auto-lader binnen gekregen voor een Motorola Pebl.Past ook op een LegendC, blijft gewoon 5V USB spanning.. Kosten incl verzending:7.89 Mail me even als je wilt weten waar. Groeten, Ferry Bij Heuts ( automaterialenzaak ) is er een autolader voor de motorola pebble te koop die ook voor de legend c is te gebruiken, deze kost € 4,95. En het werkt prima.
B230F Geplaatst 7 februari 2007 Geplaatst 7 februari 2007 Het Usb voedings verhaal gaat alleen op met een X serie, serie's met alleen een C hebben de voedingsspanning niet doorgevoerd in de USB bus, je kan het eenvoudig testen , batterijen eruit en met de USB kabel aan de pc hangen als het apparaat dan gewoon werkt heb je geluk anders ben je veroordeelt tot de dure oplossing.
Ferry Geplaatst 11 februari 2007 Geplaatst 11 februari 2007 Het Usb voedings verhaal gaat alleen op met een X serie, serie's met alleen een C hebben de voedingsspanning niet doorgevoerd in de USB bus, je kan het eenvoudig testen , batterijen eruit en met de USB kabel aan de pc hangen als het apparaat dan gewoon werkt heb je geluk anders ben je veroordeelt tot de dure oplossing. Is niet waar. ik heb een Legend C.
B230F Geplaatst 11 februari 2007 Geplaatst 11 februari 2007 Het Usb voedings verhaal gaat alleen op met een X serie, serie's met alleen een C hebben de voedingsspanning niet doorgevoerd in de USB bus, je kan het eenvoudig testen , batterijen eruit en met de USB kabel aan de pc hangen als het apparaat dan gewoon werkt heb je geluk anders ben je veroordeelt tot de dure oplossing. Is niet waar. ik heb een Legend C. je hebt gelijk dit is alleen zo voor de 60 serie
Aanbevolen berichten