Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wil een gps aanschaffen, moet direct goed zijn. Ik dacht met de Garmin 60cs een goede keus te gaan maken, maar nu attendeerde iemand me op de nieuwste Explorist 600. Staat op de Magellan-site en ziet er indrukwekkend uit met zijn spec's.

Op www.offroute.com in USA aantrekkelijk geprijst, zal in NL wel weer erg duur uitvallen.

Kortom:

- wie kent dit nieuwste apparaat al?

- wie heeft ervaring met import hiervan en wat zijn de beperkingen van een US basemap als je het ding toch niet voor autorouting gebruikt.

Pieter

Geplaatst

Geen auto-routing, Ok, maar geen kaarten inladen? Dat lijkt mij stug als onwens.

En let op de bewoordingen van de 'specificaties':

"Doordat dit toestel werkt met SD kaarten kun je een onbeperkt kaartgebied opslaan en permantent in de GPS of op extra SD kaartjes meenemen . "

Oh wat klink dat mooi.! Maar met "kaartgebied" bedoelen ze wel: kaarten die door, via of in samenwerking met de fabrikant worden uitgebracht.

En het resultaat van die beperking hoeft je niet echt blij te maken. Wat is er en wat is de kwaliteit van het kaartmateriaal als je b.v. in Nederland zit?

En hoe vergelijkt de beschikbaarheid van kaarten überhaupt zich met andere merken zoals Garmin of Dayton dan wel Tom Tom en Ozi CE op PDA's?

En dan heb ik ik het nog niet over de kosten van het kaartmateriaal. Die overtreffen in Europa soms de kosten van de aanschaf van de GPS ontvanger.

Tjechië 110 Euro, Hongarije, 130 euro enz... Tja, zitten ook in de euro-zone .

Geplaatst
Geen auto-routing, Ok, maar geen kaarten inladen? Dat lijkt mij stug als onwens.

En let op de bewoordingen van de 'specificaties':

"Doordat dit toestel werkt met SD kaarten kun je een onbeperkt kaartgebied opslaan en permantent in de GPS of op extra SD kaartjes meenemen . "

Oh wat klink dat mooi.! Maar met "kaartgebied" bedoelen ze wel: kaarten die door, via of in samenwerking met de fabrikant worden uitgebracht.

En het resultaat van die beperking hoeft je niet echt blij te maken. Wat is er en wat is de kwaliteit van het kaartmateriaal als je b.v. in Nederland zit?

En hoe vergelijkt de beschikbaarheid van kaarten überhaupt zich met andere merken zoals Garmin of Dayton dan wel Tom Tom en Ozi CE op PDA's?

En dan heb ik ik het nog niet over de kosten van het kaartmateriaal. Die overtreffen in Europa soms de kosten van de aanschaf van de GPS ontvanger.

Tjechië 110 Euro, Hongarije, 130 euro enz... Tja, zitten ook in de euro-zone .

ben ik dan toch beter af met een Garmin 60cs in NL gekocht dan met een Magellan? Zie soms door de bomen het bos niet meer of liever gezegd door de meridianen de gps niet meer.......

Pieter

Geplaatst

Laat ik het zo stellen: kaarten in de GPS is prima in de auto. Daarmee kan je de weg (laten) vinden en zie je op welke autoweg of straat je rijdt.

Ga je fietsen of lopen dan geven die kaarten je geen info meer (fiets- en wandelpaden, sloten, blubber, moeras e.d.).

Op een paar uitzonderingen na: Topo 50 België voor Garmin en mogelijk nog een paar landen. Al een jaar geleden waren er geruchten dat er een Garmin Topo50 kaart van ons land zou komen maar die is er nog altijd niet. En de prijzen zijn minimaal 100 euro.

Ikzelf automobiel niet dus mijn voorkeur heeft een PDA met VGA en met Ozi CE en een insteek GPS module of een losse GPS met kabel (of eigenlijk draadloze BlueTooth) eraan.

Dan kan ik zelf-ingescande kaarten gebruiken in het veld.

Geplaatst
Laat ik het zo stellen: kaarten in de GPS is prima in de auto.  Daarmee kan je de weg (laten) vinden en zie je op welke autoweg of straat je rijdt.

Ga je fietsen of lopen dan geven die kaarten je geen info meer (fiets- en wandelpaden, sloten, blubber, moeras e.d.).

Op een paar uitzonderingen na: Topo 50 België voor Garmin en mogelijk nog een paar landen. Al een jaar geleden waren er geruchten dat er een Garmin Topo50 kaart van ons land zou komen maar die is er nog altijd niet. En de prijzen zijn minimaal 100 euro.

Ikzelf automobiel niet dus mijn voorkeur heeft een PDA met VGA en met Ozi CE en een insteek GPS module of een losse GPS met kabel (of eigenlijk draadloze BlueTooth) eraan.

Dan kan ik zelf-ingescande kaarten gebruiken in het veld.

aanvulling : ik heb juist een explorist 500 aangekocht in usa.......ben momenteel gebruiker van Ozie op PDA . Dus binnen 14 dagen weet ik of inderdaad de Magellan 'slechter' is dan Ozie om te cachen (heb inmiddels ook Mapsend topo usa) en ga cachen in California.

Laat wel weten wat het resultaat is. Trouwens Mapsend Topo Europ is op komst.

golferyves

• 2 weeks later...
Geplaatst
- wie kent dit nieuwste apparaat al?

De eXplorist 600 is de opvolger van de Meridian Platinum maar dan met kleuren display.

Het lijkt mij een fijn apparaat maar ik baal ervan dat Magellan in plaats van 2xAA er een Li-ion accu is stopt.

Zowel de eXplorist 100, 200 en 300 gebruiken 2xAA, terwijl de eXplorist 400, 500 en 600 een Li-ion accu hebben. Dat is toch wel een minpunt.

Als je in het veld "leeg raakt" heb je een reserve accu nodig en die is €29,= (imitatie). Neem dit vooral mee in je overweging.

Deze "trend" is ook zichtbaar bij digitale camera's.

Aan de andere kant krijg je wel een fijne 14 kanaals antenne, SD voor maps, USB en een puik kompas.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...