Spring naar bijdragen

Wanneer lees en gebruik je de hint ?


ScoutingErica

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

:D

Sjuust, ik hoor dus bij de (op dit moment) 36,36% oprechte steggelaars. Gemak dient de mens en ik ga toch niet midden in de bushbush met potlood en papier zitten decrypten.

 

En de lol is er niet minder om. Vooral als je met vier man naar een boomstronk zoekt en de overige drie (zonder GPS) steeds verder afdwalen.

 

:P

Brood

 

 

 

Edited By Brood on sept. 24 2002 at 11:44

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

We nemen de hint wel mee maar decrypten pas als we de cache na een half uur nog niet gevonden hebben. (of als het heel hard regent  :D )

Wat ik dan pas echt irritant vind is als de hint volkomen onbruikbaar blijkt te zijn, een opmerking over waarom de cache zo heet of iets byzonders over het terrein ofzo wat niets met de verstopplek te maken heeft. Als ik de hint gebruik is dat niet voor niets, meestal gaan we ergens hunten omdat we er toch al moeten zijn en ik vindt het niet bepaald milieuvriendelijk om dan later weer 100 km terug te moeten rijden omdat de cache onvindbaar is. (We hebben het evengoed weleens gedaan :devil: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmm, ben net terug van Dalyan (Turkije) en daar lag (met nadruk volgens mij op lag) een leuke cache. Eye for an eye. Na een dik uur zoeken op een zeer toeristische lokatie (waar je ook nog voor moet betalen, maar daar start ik nog een topic over) besloot ik toch maar om de hint te gebruiken. Ondanks de hint is de cache niet gevonden :-(

 

Was wel een mooie ongeving.

 

ByTheWay

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast GuineaPig

Tja, eigenlijk lees ik de hint na een half uur of een uur, maar zeker niet na een kwartier al.

Ik baal er overigens ook van wanneer de hint geen hint is  :devil: , of dat deze naar een foto op de geocache site verwijst. (Dit heb ik een keer in Spanje gehad, en reken maar dat je boven op de berg geen internet aansluiting hebt...)

Ook vind ik het jammer wanneer je pas na een lange tijd de hint gebruikt, het duidelijk is dat je de cache nooit gevonden zou hebben zonder deze hint.

Ik schrijf de gecrypte hint over op een papiertje (jaja...), en neem deze (soms) mee...   ...voor het geval dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niets is vervelender dan naar huis moeten met hel holle lege gevoel dat de cache je nu ligt uit te lachen  :(

Dus na een halfuur (soms eerder) wordt de hint gedecrypt (gewoon onderaan een boom met een potloodje) en dan maar hopen dat er een hint bij zit.

 

Als er een spoilerfoto is word deze alleen uitgeprint als er in de vorige logjes aangegeven word dat deze erg moeilijk is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad is het een klote als je een cache niet vindt. Meestal gaan wij dan ook zeer goed voorbereid op pad. Als het zo dat een cache vaak niet gevonden wordt of laten we zeggen drie sterren heeft dan nemen we de hint al decrypted mee en spoilers zijn dan bij de hand. Toch proberen we wel zo veel mogelijk te vermijden we ze gebruiken maar dat lukt niet altijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zorg dat de hint thuis al ontcijferd is zodat ik in het bos niet meer loop te hannessen met pen, papier en het omrekentabelletje.

Meestal gebruik ik hem dan pas als ik al een poosje heb lopen zoeken en de wanhoop nabij ben.

Soms zit er een hint tussen waar je dus echt niets aan hebt en dat is ...(vies-woord).

 

Als je een hint geeft dan moet hij naar mijn mening, als je ongeveer op het nulpunt staat, vrij duidelijk aangeven waar de cache ligt.

Niets is vervelender dan een cache niet vinden, zeker omdat je op een gegeven moment behoorlijke stukken moet afleggen omdat je alle cache's  in je eigen buurt al hebt gehad.

 

Groeten van Team Blokhut :cool: ,

Bob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Meestal leest ik de hints thuis al. Dan voorkom ik het gepriegel in het bos of open vlakte van dat mijn pen niet schrijft of potloot niet scherp is. Alleen de Spoilerfoto's bekijk ik heel snel en die print ik niet uit. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...