Spring naar bijdragen
  • 0

map bestanden

Vraag

Geplaatst

weet iemand of er een manier bestaat om je mapbestanden (automatisch) aan te passen...ik heb mijn jpg's omgezet naar het ozie formaat (ik gebruik nog een hele oude laptop....dus hoop dat het laden van kaarten wat sneller gaat...) maar nu moet ik de mapbestanden met de hand veranderen.......

en das best wel veel werk :beerchug:

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
weet iemand of er een manier bestaat om je mapbestanden (automatisch) aan te passen...ik heb mijn jpg's omgezet naar het ozie formaat (ik gebruik nog een hele oude laptop....dus hoop dat het laden van kaarten wat sneller gaat...) maar nu moet ik de mapbestanden met de hand veranderen.......

en das best wel veel werk  :beerchug:

Misschien is dit iets? Nooit geprobeerd. Anders even zoeken op Google

• 0
Geplaatst

progje gedownload en geprobeerd....ik snap er alleen geen bal van .... :hammer:

dus maar gewoon een paar uurtjes met de hand zitten knippen en plakken :thumbup:

bedankt voor de reactie

• 0
Geplaatst
progje gedownload en geprobeerd....ik snap er alleen geen bal van .... :ph34r:

dus maar gewoon een paar uurtjes met de hand zitten knippen en plakken  :blush:

Het kan veel sneller met een progje genaamd "TexRep".

dat gaan we dan de volgende keer maar proberen....

ik moet zeggen dat het wel het werk waard is geweest.....kaarten laden nu in ongeveer 20 seconden , tegen 10 minuten met de vorige (jpg) versie.....

(en das best wel snel als je een hele oude laptop gebruikt :dribble: )

• 0
Geplaatst

Uit het bericht is het niet helemaal duidelijk, maar ik vermoed dat je de conversie hebt uitgevoerd met het programma 'Img2ozf' dat ter beschikking wordt gesteld op de site van OziExplorer.

Tijdens de conversie heb je je optie "Make a copy of the map file". Daarin staat dan automatisch de verwijzing naar het nieuwe OZF-bestand ipv het oude JPG-bestand. In de bestandsnaam van het MAP-bestand wordt ook OZF vemeld, zodat het duidelijk is elk map-bestand bij welke kaart hoort.

In dit opzicht is het wellicht interessant om te vermelden dat je de optie "Include Image Path" het beste afzet. In de mapfile wordt dan enkel de bijhorende OZF bestandsnaam vermeld, ZONDER het path. Als MAP- en OZF-bestand zich in dezelfde directory bevinden, van "vinden ze elkaar automatisch". Indien het map-bestand zich in een andere directory bevindt dan het OZF-bestand, dan gaat OziExplorer op zoek in de mappen die zijn ingesteld in "Bestand - Configuratie - Kaartpaden".

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...