Spring naar bijdragen

Etrex venture, wat heb je eraan... - Als je m koopt in de vs

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt met de City Database die in de eTrex Venture zit, werkt die, als je m in de VS koopt, ook in Nederland, of heeft dat weinig zin? Wat zou dan een reden zijn om voor de Venture te kiezen ipv de normale gele eTrex???

Geplaatst

Als ik jou was zou ik eerst op

http://www.garmin.com/product....PIC.jpg

gaan kijken. (Wat een adres trouwens :0 )

Wat betreft de city database, yep die werkt ook in

Nederland. Hoewel ik betwijfel of er veel Nederlandse

steden in staan. Wellicht dat een eigenaar van een

Venture je daar meer over kan vertellen.

Groeten ByTheWay

Geplaatst

de US versie is volgens mij een met een geheel andere database erin dan de US versie.. denk dat je er niet al te veel aan hebt in europa... kopen in NL is een goede keuze als je er van die features gebruik wil maken?

groetsen,

Gimli

Geplaatst

Er staat toch duidelijk bij dat het een World Wide City Database is...zijn er nog andere Venture gebruikers die er iets vanaf weten? Hoe zit dat trouwens precies, met die database, geeft deze alleen grote plaatsen aan, (en welke dan bijv in Nederland), of ook wegen, grenzen, etc???

Geplaatst
de US versie is volgens mij een met een geheel andere database erin dan de US versie..

Een beetje in de war misschien?  :sleeping:  :D

Geplaatst

Ik ben een uitermate gelukkige Venture bezitter. Ik heb wel eens naar de map gekeken maar niet al te lang. De map geeft "grote" steden aan als stip, grenzen enz heb ik nog niet ontdekt. Het apparaat is prima te bedienen met de toegevoegde 'joystick' (t.o.v. de gele Etrex). Door de hogere resolutie van het beeldscherm kan er ook meer informatie worden weergegeven. Ik gebruik zelf geregeld de mapview, waar dus alleen mijn tracks, waypoints en nog wat overbodige stipjes als steden in staan. Ik heb overigens 1x een stad opgezocht op mijn GPS, om te kijken hoever en welke kant dat op was. Of de amerikaanse Venture ook Nederlandse steden aangeeft weet ik niet, maar van mij zou die geheugenruimte vrij gegeven mogen worden. Ik ben in de gelegenheid geweest om mijn Venture te verkopen en een andere te kopen. Ik zou dan eventueel voor een Legend gaan, maar ik heb besloten deze actie voorbij te laten gaan. Kortom: wereldapparaatje, die Venture.

Geplaatst

Ik ben ook een zeer gelukkige bezitter van een Venture. De city-database is wereldwijd. Ben in Mexico geweest en daar staan er ook de belangrijkste plaatsen op. Ik vind het wel handig om me te orienteren, een paar belangrijke plaatsen. Maar zou bijvoorbeeld kustlijnen handiger vinden. Het beeldscherm en de bediening zijn inderdaad veel handiger dan bij de gele. Ook het kompasding is duidelijker, met behalve de windstreken ook nog tien/dertigtallen gradenverdeling. Persoonlijk vind ik ook de tripcomputer erg handig, omdat hij zo netjes de afgelegde afstand, gemiddelde snelheid en zo bijhoudt. En de trackbackfunctie waarmee je een afgelegde wandeling/fietstocht kunt opslaan en opnieuw kunt lopen. Ja, echt tevreden! :D

• 2 weeks later...
Geplaatst

Wij hadden een Venture en hebben deze bij de lijmrand-omruil kunnen omruilen (met bijbetaling) tegen een Legend. De city database vond ik niet erg zinnig, ookal is het wel grappig als je weet hoever je van een stad (volgens mij is het waypoint meestal een treinstation in die stad) verwijderd bent maar daar blijft het dan ook bij.

De kaarten die in de Legend wel te gebruiken zijn hebben hun diensten al veelvuldig bewezen afgelopen weken.

Het wordt pas vervelend als je een papieren kaart en de GPS kaart tegelijk probeert te gebruiken en ze stemmen niet netjes overeen.

De Vista hoef ik niet (en zeker niet voor die meerprijs) want de hoogtemeter in Nederland gebruiken is volgens mij niet echt waardevol, en een gewoon kompas heb ik al.

Louis.

Geplaatst

Voor mijn keuze heb ik gebruik gemaakt van de originele garmin gebruikers handleidingen. Lees ze op je gemak door en oordeel zelf.

Ik heb toen gekozen voor de vista. Groter geheugen voor mapsource, leuke hoogtemeter voor vakantie in de bergen en electronisch kompas die vooral handig is met de kaartfunctie als je [b:post_uid0] stilstaat[/b:post_uid0]. Het pijltje op de kaart (U bevindt zich hier  :D ) wijst dan ook in de richting die je kijkt.

Nog even over de citydatabase: Als deze gelijk zijn aan de waypoints die ze in mapsource hebben gebruikt dan komen die nogal erg willekeurig over. Het is niet duidelijk welk punt dit in een stad is. Als je kiest voor de venture dan is dat voor het veel betere display en de handige bediening door de clickstick. Voor zover ik weet is er van de venture wereldwijd maar één model, dit in tegenstelling tot de modellen die een basemap hebben ingebouwd. Die basemap (in ROM, dus niet te veranderen) is er in 3 versie's: America's, Pacific en Atlantic(= o.a. Europa)

Stefanne

--//--

image

Geplaatst
Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt met de City Database die in de eTrex Venture zit, werkt die, als je m in de VS koopt, ook in Nederland, of heeft dat weinig zin? Wat zou dan een reden zijn om voor de Venture te kiezen ipv de normale gele eTrex???

Er word wel weer van de vraag afgeweken: een venture of een euro...

Ik heb mij diezelfde vraag gesteld toen ik een nieuwe GPS wou kopen, en een venture in handen gehad (zwerver / prettig....mijk). Ik kom ook tot de volgende conclusie:

Venture:

+ betere beeldkwaliteit/resolutie

++ invoeren van extra informatie over een cache

+ clickstick voor makkelijk rondkijken op het kaartje

+ mooiere buitenkant

+/- citydatabase / points of interests

- duurder dan eTrex euro (ca. €70)

Je kan je dus afvragen of je 70 euro meer wil betalen. wat de beeldkwaliteit/resolutie betreft is dat voor geocaching niet echt nodig, zonder clickstik kan je ook heel goed browsen (en een clickstick kan ook stuk gaan  :D  (gelezen in dit forum))

Zwerver vertelde mij ook dat tegen de tijd dat je op je venture het stipje met de plaatsnaam zag, je ook al een paar anwb borden bent tegengekomen. Soms zelfs al het beboudekom bord! :hehe:

Kortom mijn conclusie: de venture is een betere gps en een mooiere uitvoering. maar voor het prijsverschil van 70 is de euro voor ALLEEN geocaching de beste keus.

Alle extra`s op de venture maken het een mooier apparaatje maar dragen niet bij om beter te kunnen cachen.

Natuurlijk hoor ik graag andere (tegen)argumenten.

Geplaatst

:D

Venture:

+ betere beeldkwaliteit/resolutie

++ invoeren van extra informatie over een cache

+ clickstick voor makkelijk rondkijken op het kaartje

+ mooiere buitenkant

+/- citydatabase / points of interests

- duurder dan eTrex euro (ca. €70)

Leuke argumenten maar eentje is er vergeten, bij de Venture zit standaard de serieële PC IF kabel.

Verder heeft de City Database weinig zin. Garmin heeft de grens gesteld op een inwonertal van 200.000 dus vindt je op de Venture maar drie steden in Nederland. Lekker vet.

Op de MapSource Road&Rec Europe CD staan ook de POI's (interessante locaties). Deze POI's kunnen worden gedownload in de Venture (en GPS 76) en zijn een aardige aanvulling maar cache-technisch geen doorslaggevend argument.

Succes met de besluitvorming

Brood ;)

Geplaatst
Leuke argumenten maar eentje is er vergeten, bij de Venture zit standaard de serieële PC IF kabel.

o  :exclamation: maar dat maakt de Venture [b:post_uid3]bijna[/b:post_uid3] voordeliger!!

Een originele kabel is toch ook al snel 50 euro!

Geplaatst

;)

Heel goed Flapper en ook zeer scherp

Een originele kabel

Een Venture is geen slechte keus als je'm afzet tegen een Euro. Met de klikstick kun je sneller van scherm wisselen dan met het 'rondjes draaien' op een Euro. Maar deze observering valt onder subjectieve perceptie.

een clickstick kan ook stuk gaan

Geldt dat niet voor meer dingen. Als die klikstick een structureel probleem zou zijn had Garmin 'm wel vaarwel gezegd. Maar als je op de Garmin site kijkt zie je die klikstick ook verschijnen op de Rino en de NavTalk GSM/GPS.

Groet

Brood :D

Geplaatst
euuhh....

advies verkoop....€.60,=

;)

:D  dat bedoel ik, de prijzen verschillen zowiezo best veel. Bij icarus zijn ze vanst nog goedkoper.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...