Gast Snojmo Geplaatst 23 maart 2005 Geplaatst 23 maart 2005 Hoi, Ik heb een vraagje betreffende de Magellan Sportrack Color. In de Magallan staat een routelijst met 20 posities. Als ik nu een nieuwe route upload zet hij deze keurig op #1. Ik maak gebruik van het programma Easygps (free software), wellicht bekend. Als ik nu een 2e route wil uploaden, dan overschrijft hij de andere route, dus hij zet 'm weer op #1. Is er een manier om meerdere routes up te loaden? En zo ja hoe? Alvast bedankt voor de moeite.
Twin Peaks Geplaatst 23 maart 2005 Geplaatst 23 maart 2005 Als ik nu een 2e route wil uploaden, dan overschrijft hij de andere route, dus hij zet 'm weer op #1. Is er een manier om meerdere routes up te loaden? En zo ja hoe? Alvast bedankt voor de moeite. <{POST_SNAPBACK}> Ik heb hetzelfde probleem met de Meridian Platinum, als je een nieuwe route upload schrijft hij over evt. oude heen. Wat bij mij wel werkt met de software (Mapsend) van Magellan, maar volgens mij ook met EasyGPS (werk ik ook mee) is: de bestaande routes uit je GPS eerst terugzetten in EasyGPS en samen met de nieuwe route(s) alles in 1 keer weer terugzetten op je GPS. succes!
Twin Peaks Geplaatst 23 maart 2005 Geplaatst 23 maart 2005 Hoi, Ik heb een vraagje betreffende de Magellan Sportrack Color. In de Magallan staat een routelijst met 20 posities. Als ik nu een nieuwe route upload zet hij deze keurig op #1. Ik maak gebruik van het programma Easygps (free software), wellicht bekend. Als ik nu een 2e route wil uploaden, dan overschrijft hij de andere route, dus hij zet 'm weer op #1. Is er een manier om meerdere routes up te loaden? En zo ja hoe? Alvast bedankt voor de moeite. <{POST_SNAPBACK}> Volgens mij is het ook mogelijk bestaande routes in de GPS te "renamen" dus in plaats van #1 een eigen code geven. Een nieuw te uploaden route kan dan weer gewoon #1 worden. Zelf nog niet geprobeerd, maar er ligt me zoiets bij.
Gast Snojmo Geplaatst 26 maart 2005 Geplaatst 26 maart 2005 Hoi Twin Peaks, Bedankt voor je reactie. Dat van het renamen heb ik bekeken, maar lukt me niet. Ik zou even niet weten hoe dat moet. Kun je me uitleggen hoe je meerdere routes tegelijk kunt uploaden vanuit EasyGPS? Als ik meerdere routes in het programma zet, dan maakt deze ook meerdere tabbladen aan. Als ik dan upload, send hij er maar 1. Probleem is ook een beetje dat ik niet zo'n computerwizzard ben. Er zullen ook nog wel meer vragen komen, voordat ik het een beetje doorkrijg. Greetz
Twin Peaks Geplaatst 26 maart 2005 Geplaatst 26 maart 2005 Hoi Twin Peaks, Kun je me uitleggen hoe je meerdere routes tegelijk kunt uploaden vanuit EasyGPS? Als ik meerdere routes in het programma zet, dan maakt deze ook meerdere tabbladen aan. Als ik dan upload, send hij er maar 1. <{POST_SNAPBACK}> Hallo Snojmo, Je kunt de routes vanuit de andere tabbladen onder het menu "bewerken" kopieren, en vervolgens plakken in 1 tabblad. Als je dit hebt gedaan kun je vanuit het tabblad waar je alle routes hebt verzameld, deze in een keer naar je GPS zenden. succes, Twin Peaks
Gast Snojmo Geplaatst 27 maart 2005 Geplaatst 27 maart 2005 Nou da's dus gelukt, tenminste het uploaden van meerdere routes tegelijk. Je uitleg was helemaal duidelijk, dat was dus nog simpel ook. Echter overschrijft de 2e route nu nog steeds de 1e. Ik snap het niet, het kan toch niet zo moeilijk zijn? Magellan had het best wat makkelijker kunnen maken. Groet, Snojmo
Twin Peaks Geplaatst 27 maart 2005 Geplaatst 27 maart 2005 Nou da's dus gelukt, tenminste het uploaden van meerdere routes tegelijk. Je uitleg was helemaal duidelijk, dat was dus nog simpel ook. Echter overschrijft de 2e route nu nog steeds de 1e. Ik snap het niet, het kan toch niet zo moeilijk zijn? Magellan had het best wat makkelijker kunnen maken. Groet, Snojmo <{POST_SNAPBACK}> Je hebt de eerste route (uit je GPS) toch wel eerst in EasyGPS teruggezet? Dan maakt het toch niet uit of je eroverheen schrijft? Bij het uploaden van alle routes tegelijk staat hij daar toch weer bij? Ik vond ook dat Magellan dat wel iets simpeler had kunnen maken, maar heb er mee leren leven, want voor het overige ben ik meer dan tevreden met Mijn Magellan. Overigens heb ik hem ook nog maar sinds october vorig jaar en had daarvoor nog nooit van geocaching en zeker niet van dit soort problemen gehoord. Misschien doe ik het ook wel via een omweg, dus als iemand iets beters weet, graag!
Gast Snojmo Geplaatst 28 maart 2005 Geplaatst 28 maart 2005 Ik heb me eigenlijk niet zo bekommerd over de route die in de Magellan stond. Deze mocht van mij overschreven worden. Ik heb 2 routes vanuit EasyGPS geupload, waarbij de 2e de 1e overschrijft, dus er staat er nog steeds maar 1 in, de 2e. M.a.w. het lukt me niet om meer dan 1 route erin te krijgen. Ik ben verder ook heel tevreden over de Magellan. Het werkt allemaal perfect en heb al 2 wandelingen gemaakt, die ik van internet heb gehaald. Ik ben nu op plekken geweest, waar ik anders waarschijnlijk niet had gelopen. Ik heb me nog niet zo verdiept in de geocaching, maar dat komt misschien nog wel. Groet, Snojmo
Team Firefox Geplaatst 12 april 2005 Geplaatst 12 april 2005 Dat overschrijven van de routes zie je ook als je nog een kaartje wil toevoegen: hij wist de vorige en schrijft de nieuwe er in. Dat is op te lossen door in Mapsend meerdere kaartjes te creeren en dan in één keer alle kaartjes erop te zetten.
Aanbevolen berichten