Gast pelixx Geplaatst 6 maart 2005 Geplaatst 6 maart 2005 Via instellingen kun je de 60c(s) in een batterijspaarstand zetten. Zij gaat dan gewoon de satellieten zoeken. Wie weet wat het effect van deze stand is ?? Misschien zijn er al gebruikers die alles hebben uitgeprobeerd om zo lang mogelijk met een setje batterijen te kunnen doen. [ja ik weet dat je het lampje uit moet zetten] Laat eens horen.
Raoul Geplaatst 6 maart 2005 Geplaatst 6 maart 2005 Het komt er in grote lijnen op neer dat,als hij in de batterijspaarstand staat,de GPS minder vaak de positie berekend. Dus i.p.v. 1x per seconde,berekend hij 1x per 3 seconden de positie wat een positief effect heeft op de gebruiksduur.
Gast pelixx Geplaatst 22 maart 2005 Geplaatst 22 maart 2005 Na veel uitgeprobeer het volgende: Deze stand niet gebruiken omdat: - De gps erg traag gaat reageren. Het duurt (te) lang voordat de gps doorheeft dat je een bocht gemaakt heb. - De gps geeft veel sneller aan dat hij te weinig ontvangst heeft. Dit merk je direkt onder bomen of in steden. - De gps gaat normaal bij verlies van ontvangst direkt weer zoeken naar een nieuwe positie. In de batt.spaarmodus geeft hij de melding 'weak satelite signal' en gaat niet opnieuw zoeken. Je moet hem dan handmatig de opdracht geven om opnieuw te gaan zoeken. - De tracks die opgeslagen worden zien er hoekig uit. Peter.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 22 maart 2005 Geplaatst 22 maart 2005 Hieruit meen ik te kunnen concluderen dat de batterijspaarstand van Garmin heden in de 60 net zulke functionele nadelen met zich brengt als 8 jaar geleden in de eerste GPS12 van ze. En waarschijnlijk zal de winst in looptijd wel net zo gering zijn als vroeger. Zijn over dit laatste meetgegevens bekend?
Gast Team Eigen Huis en Weiland Geplaatst 27 maart 2005 Geplaatst 27 maart 2005 Hallo allemaal, ik gebruik de 60CS inmiddels al weer een dik jaar en heb hem sindsdien ALTIJD op de spaarstand staan. Van de nadelen zoals hierboven beschreven heb ik echt geen last. Ik gebruik hem ook veel in de auto en ontvangst is uitstekend zonder extra antenne. Ik denk wel dat het belangrijk is om goede batterijen te gebruiken (NIMh) en om dan bij de instellingen het SOORT batterijen op ALKALINE te zetten. Dit geeft een nauwkeuriger beeld over de staat van je batterijen. Zoals je misschien wel is opgevallen worden de GPS'n onnauwkeuriger bij het naderen van de bodem van de batterij..!
Raoul Geplaatst 27 maart 2005 Geplaatst 27 maart 2005 1) Ik denk wel dat het belangrijk is om goede batterijen te gebruiken (NIMh) en om dan bij de instellingen het SOORT batterijen op ALKALINE te zetten. Dit geeft een nauwkeuriger beeld over de staat van je batterijen. 2) Zoals je misschien wel is opgevallen worden de GPS'n onnauwkeuriger bij het naderen van de bodem van de batterij..! <{POST_SNAPBACK}> 1) Dat klopt volgens mij niet helemaal....Als je NiMh batt. gebruikt en je zet je gps bij de instellingen op Alkaline dan geeft je "batterij-meter" onjuiste info weer. 2) Heb ik eerlijk gezegd nog nooit iets van gemerkt!!!
Gast Team Eigen Huis en Weiland Geplaatst 27 maart 2005 Geplaatst 27 maart 2005 1) Ik denk wel dat het belangrijk is om goede batterijen te gebruiken (NIMh) en om dan bij de instellingen het SOORT batterijen op ALKALINE te zetten. Dit geeft een nauwkeuriger beeld over de staat van je batterijen. 2) Zoals je misschien wel is opgevallen worden de GPS'n onnauwkeuriger bij het naderen van de bodem van de batterij..! <{POST_SNAPBACK}> 1) Dat klopt volgens mij niet helemaal....Als je NiMh batt. gebruikt en je zet je gps bij de instellingen op Alkaline dan geeft je "batterij-meter" onjuiste info weer. 2) Heb ik eerlijk gezegd nog nooit iets van gemerkt!!! <{POST_SNAPBACK}> 1: Moet je dan toch maar eens proberen...dat er dan niet NIMh bij staat zegt toch niks over de manier van weergeven? Als je m op NIMh laat staan geeft ie al voortijdig aan dat je batterij leeg is. Als je m daarna weer op Alkaline zet gaat ie gewoon verder... 2: Dat kan, maar gebruik inmiddels toch al een paar jaar apparatuur van Garmin en wat dat betreft vertonen ze allemaal dezelfde 'trekjes'.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 27 maart 2005 Geplaatst 27 maart 2005 Ik heb vergeten te vermelden dat 1 van de nadelen van de spaarstand ook is dat bij bijna lege batterijen de opgegeven positie niet meer geheel betrouwbaar is. De nadelige effecten kan men vergroten door de GPSr te vertellen dat er Alkaline in zit terwijl er NiMh is geplaatst. Want wat wil dit zeggen voor de GPSr? Dat de 1,5 Volt per alkalinecel mag dalen tot een niveau waarop de GPS echt voedingsspanning te kort komt. NiMh moet enigszins anders behandeld worden. We hebben 2 accu's in serie staan. Zakt de spanning in 1 cel tot beneden de 1,0 Volt (een volle NiMh geeft 1,2 Volt) en in de andere niet dan kan het verschijnsel van ompoling optreden. Beide zijn dan kapot. Vandaar dat de GPSr er de brui aan geeft bij een voedingsspanning van 2 Volt als er NiMh in zit terwijl die best wel met die 2 Volt uit de voeten kan. De hoeveelheid energie die bij een spanning van 1 Volt is overgebleven in een NiMH cel is minder dan 10 procent. Verder wordt er beweerd dat het aantal laadcycli bij totale ontlading tot 1/3 terug loopt.
Aanbevolen berichten