Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Met mapsource maak ik een route aan. Met auto routing. Dit ziet er dan goed uit. Maar als ik hem naar mijn legend overgooi dan heeft hij een stuk minder punten waar hij langs gaat. Komt dat omdat hij alleen maa voor kruizingen iets doet??

En ze nee kan ik het misschien preciezer maken zadat het meer de weg volgt?

Bij vorbaat dank!

Francis

Geplaatst (bewerkt)
Met mapsource maak ik een route aan. Met auto routing. Dit ziet er dan goed uit. Maar als ik hem naar mijn legend overgooi dan heeft hij een stuk minder punten waar hij langs gaat. Komt dat omdat hij alleen maa voor kruizingen iets doet??

En ze nee kan ik het misschien preciezer maken zadat het meer de weg volgt?

Bij vorbaat dank!

Francis

Ja, dat klopt. Zo werkt de routing van Mapsource namelijk. Het maakt een route aan met een groot aantal waypoints (op elke kruising die je onderweg tegenkomt). Vervolgens worden alle overbodige waypoints uit de route gegooid, waarna alleen de van belang zijnde waypoints overblijven.

De overblijvende waypoints geven de positie aan waarop je de tot dan gevolgde straat of wegnummer gaat verlaten, ofwel: je gaat op dat punt (links of rechts) afslaan of er is een andere reden (rotonde) die de aandacht vraagt.

Volgens mij dat binnen Mapsource niet nauwkeuriger instellen. Als je meer waypoints zou willen, moet je die handmatig toevoegen. Of een track aanmaken natuurlijk. Die volgt precies de weg.

Maar ik denk ook niet dat dat voor een goed gebruik van de route in de Legend nodig is. Je moet steeds gewoon van het principe uitgaan: ik blijf deze weg volgen totdat ik volgens mijn gps het volgende waypoint heb bereikt. Pas daar aangekomen ga ik de volgende aanwijzing opvolgen.

bewerkt door Peetee
Geplaatst

Ik heb ook wel eens gezien dat hij van te voren al even aageeft dat er een bocht gaat komen. Is dit met de legend of zag ik een andere GPS? Dan zag je in de pijl een knik zitten als het ware. Ik ga het morgen wel even uitproberen maar vroeg het me even af.

• 2 weeks later...
Gast Rob Korsten
Geplaatst

Je kunt de gemaakte route opslaan in mapsource als route.gbd bestand. Dit bestand kun je vervolgens converteren naar een track bestand (bv track.gbd) met behulp van o.a. wingbd (even zoeken met google). Wingbd is freeware. Dit track.gbd bestand kunnen je vervolgens oversturen naar je gps. Misschien moet je even een filter topassen omdat het te veel trackpunten bevat. Ik maaak veel gebruik van deze toepassing, en het werkt voortreffelijk.

succes, Rob

Geplaatst
Je kunt de gemaakte route opslaan in mapsource als route.gbd bestand. Dit bestand kun je vervolgens converteren naar een track bestand (bv track.gbd) met behulp van o.a. wingbd (even zoeken met google). Wingbd is freeware. Dit track.gbd bestand kunnen je vervolgens oversturen naar je gps. Misschien moet je even een filter topassen omdat het te veel trackpunten bevat. Ik maaak veel gebruik van deze toepassing, en het werkt voortreffelijk.

succes, Rob

Hey, klein vraagje... wingbd kan ik niet vinden met google.. misschien een typfout? Want het lijkt me wel okay om een route als track er in te zetten. Dus een conversie programma zoals jij zegt lijkt me wel makkelijk!

mvg

Francis

Geplaatst
Hey, klein vraagje... wingbd kan ik niet vinden met google.. misschien een typfout? Want het lijkt me wel okay om een route als track er in te zetten. Dus een conversie programma zoals jij zegt lijkt me wel makkelijk!

Klopt, een tikvaudje. Het pakket heet WinGDB. Hier te downloaden.

Geplaatst

Nu zie ik dus gewoon niet hoe je een route kan opslaan in mapsource metroguide 6....

Ik heb de route gemaakt en dan kan ik hem alleen gelijk op me GPS zetten, of ik moet hem opslaan als een mapsource file..... zucht...

Het gaat me wel lukken!

Geplaatst
Nu zie ik dus gewoon niet hoe je een route kan opslaan in mapsource metroguide 6....

Niet gewoon met "Save as"? In Mapsource 6.5 sla je zo alle soorten bestanden op, als een .gdb-bestand.

Geplaatst

Inderdaad! Echt vreemd ik had wel mapsource 6 kaarten maar het programma was nog 5.4...... zeker iets fout gegaan met de instalatie. Maar ff de update er over gegooit en nu werkt het! Dit is echt chill!

Geplaatst
Inderdaad! Echt vreemd ik had wel mapsource 6 kaarten maar het programma was nog 5.4...... zeker iets fout gegaan met de instalatie. Maar ff de update er over gegooit en nu werkt het! Dit is echt chill!

Dat is niet echt vreemd. Metroguide (of City Select, of City Navigator) is het kaartmateriaal. Mapsource is het programma dat met dat kaartmateriaal overweg kan. De versienummers van het programma en het kaartmateriaal hoeven niet synchroon te lopen.

Zo werkt Mapsource met Metroguide 4, 5 of 6, net zo makkelijk als met City Select 5, 6 of 7 als in City Navigator 5, 6 of 7.

Je werkte dus ook niet met Mapsource 6 kaarten, maar met het programma Mapsource 5.4 en Metroguide 6 kaarten.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...