Spring naar bijdragen
  • 0

Mapsource kaarten zelf maken en laden naar garmin

Vraag

Geplaatst

Ik gebruik Garmin's MapSource om detailkaarten op mijn Vista te laden. Echter het trucje OziExplorer, (Kaartje inscannen, Coordinaatjes erbij en klaar is Klara) gaat niet op voor MapSource. Toch jammer MapSource gaat dan redelijk ver maar een plaats op straatniveau zit er echt niet in.

Weet iemand (Ahummm ehhhh kabouter) die hier een trucje voor heeft?

Overigens heb ik Germany en France RR. Wie heeft NL of BeNeLux?

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
.. een plaats op straatniveau zit er echt niet in.

Wat bedoel je hiermee, met de mapsourse versie die ik heb kan ik inzoomen op huisnummer ?!?

• 0
Geplaatst

Ik kan ook op huisnummer inzomen, maar waarschijnlijk heeft de versie van Frankrijk en Duitsland dat niet. Dat is nl. bij de autonavigatiesystemen ook vaak het geval. Nederland. en/of de Benelux gaat daar echter redelijk ver in.

• 0
Geplaatst

Ik heb Mapsource City Select v4.00 zoals die is meegeleverd met de GPS V (met Benelux + Frankrijk). Achteraf heb ik de rest van west-Europa (Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Groot-Brittannië, Ierland, Spanje, Portugal, Italië, Denemarken en zuid-Zweden) erbij gekocht voor ca. €200. Het is niet overal helemaal op straat-niveau, maar heel vaak wel, ook met huisnummers.

• 0
Geplaatst

De R&R cd's zijn met een ander doel gemaakt, namelijk... juist, Road and Recreation. Op deze kaarten zijn beekjes, uitkijkpunten  e.d. aangegeven. Op een andere serie, de Topo (nog niet voor Europa) staan juist weer hiking trails e.d.

Wat jij wilt hebben staat op de Metroguide CD's. Op de laatste versie, van maart 2002, hebben ze voor het eerst alles gecombineerd en die gaan erg ver. Je hebt dan de POI database en de detetailleerde stadsplattegronden. Als je nieuwsgierig bent, op de Garmin site kun je van alle CD's een preview krijgen...

Edited By Larry on sept. 09 2002 at 08:55

• 0
Geplaatst
Achteraf heb ik de rest van west-Europa (Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Groot-Brittannië, Ierland, Spanje, Portugal, Italië, Denemarken en zuid-Zweden) erbij gekocht voor ca. €200.

Ik heb de complete unlock er direct bijgekocht voor 45 euro.

Frankrijk en Spanje is inderdaad iets minder nauwkeurig dan de nl kaart data maar ik heb me toch verbaasd over de hoeveelheid onverharde wegen die eropstaan.

Eelco.

• 0
Geplaatst

De bekende verwarring omtrent MapSource MetroGuide en R&R is weer te zien. R&R is een afgeslankte vorm van MetroGuide en bedoeld voor de Garmin GPS III+ en GPS 12MAP. Deze twee GPS-jes hebben namelijk een beperkt cartografiegeheugen.

Weergegeven op een PC zie je op het oog geen verschil tussen deze twee MapSource versies. De huidige MetroGuide Europa heeft nu routeberekening en zoeken op huisadres, R&R € dus niet. MG € heeft grotere kaartfragmenten (ergernis voor Legend en MAP76 gebruikers), R&R € kleinere fragmenten. Beide MapSource versie gebruiken GEEN unlockcodes.

Tenslotte nog MapSource CityNavigator Europe. Standaard bij de StreetPilot 3 en niet los te koop. MapSource CitySelect Europe standaard bij GPS V (en straks de NavTalk) en evenmin los te koop. Deze beiden vereisen unlockcodes maar huidige leveringen worden met een europese unlock geleverd.

Overigens € 45 voor een CitySelect unlock. Dealer??

:D

• 0
Geplaatst

Hmmmm, begrijp ik het goed. Kun je met MapSource een kaart in je GPS laden die het mogelijk maakt op straat en huisnummer te zoeken? En is dat dan een kaart van een geheel land zoals bijvoorbeeld Nederland?

John ..  :D

• 0
Geplaatst

Met MapSource kun je in de daarvoor geschikte Garmin-ontvangers zeer gedetailleerde kaarten opladen, op straatniveau en veelal met huisnummers. Het geheugen is echter niet groot genoeg (behalve bij de Streetpilot) om heel Nederland tegelijkertijd in het geheugen te hebben. De kaarten zijn daarom opgedeeld in fragmenten, waarvan je er een aantal tegelijk kunt laden.

In MapSource City Select is heel Nederland 53,7 MB groot, d.w.z. de kaart inclusief de gegevens voor routeberekening. Zonder die laatste gegevens is de kaart 32,7 MB groot. De meeste GPSsen die kaarten kunnen laden kunnen toch geen routes berekenen (zoals de eTrex Legend bijvoorbeeld), dan heb je dus genoeg aan die 32,7 MB. Aan de hand van het beschikbare geheugen kun je schatten welk deel van Nederland in je GPS past, waarbij dichtbevolkte gebieden met veel straten uiteraard meer geheugen opslokken dan dun bevolkte gebieden.

• 0
Geplaatst

Oef,

MetroGuide is in principe voldoende voor alle Garmin GPS-jes met cartografiegeheugen. En MG kan op de PC routes berekenen die je vervolgens weer download in je Garmien (ook makkelijk voor de modellen zonder cartografiegeheugen zoals mijn 12XL).

CitySelect is alleen voor gebruikers die een GPS V hebben gekocht en wil je de cartografie ook voor een andere 'cartografische' Garmin gebruiken dan moet je weer een unlock-code ophalen (OK, 1 x gratis naast je GPS V).

Brood

• 0
Geplaatst

Hoi!

Ik kreeg de vraag of MapSource ook de waterwegen beter aangeeft. Is er iemand die zijn GPS veelvuldig op de nederlandse wateren gebruikt en dan heb ik het over een Garmin Etrex (Legend)?

Lees het! John ..  :D

• 0
Geplaatst

Helaas. MetroGuide toont wel waterwegen maar zonder navigatie-kenmerken. MetroGuide is uiteindelijk afkomstig van NavTech en die stellen 0,0 belang in 'natte' navigatie. Dat de waterwegen uiteindelijk beter tonen dan op de Garmin BlueChart heeft als simpele reden dat BlueChart feitelijk geen binnenwateren cartografie toont. OK, bijvoorbeeld een stukje A'dam-Rijn kanaal maar dat is weer van een topografische kaart geplukt door Transas (die de basis voor BlueChart aan Garmin heeft geleverd).

Dat MetroGuide voorlopig dan de meest aannemelijke optie is voor het tonen van waterwegen op je Legend is hopelijk duidelijk. Maar ideaal is het niet. Daarnaast werkt BlueChart met unlockcodes en MetroGuide wordt daar (gelukkig) niet door gehinderd.

:D

• 0
Geplaatst

Er bestaat een mogeelijkheid om de MapSource kaarten zelf te voorzien van extra's. Ik pikte hetvolgende in een newsgroup op:

As some of you might remember, I posted on this group a series of articles

which explained in very easy terms how to make your own maps (or just simple

sketches of any area) and upload them to your Garmin receiver. The method is

based on the GPSmapper freeware (http://gps.chrisb.org/gps_mapper.htm).

Now these instructions are available from the above site as a complete

Getting Started, updated to the newest version 00452 of GPSmapper.

To view it, go to http://gps.chrisb.org/gps_mapper.htm and click

GETTING STARTED UMP in the menu at the left side.

In the near future, I intend to prepare more documentation, particularly for

the following topics:

* special object attributes, such as height data and road numbers;

* controlling the zoom levels at which map objects are visible;

* using data files imported from OziExplorer, to avoid manual data entry.

New developments will be announced on this newsgroup.

(Keywords: GPS Garmin own homebrew map load upload loadable uploadable)

--

Rgds

Snay

Edited By Prof. Y. Lupardi on okt. 14 2002 at 12:33

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...