Spring naar bijdragen

Waarom is zo'n kompas nou handig

Aanbevolen berichten

Gast gadgetfreak
Geplaatst

Hallo,

Ik zit te twijfelen tussen een 60 c en een 60 cs van Garmin.

Nu weet ik dat het verschil een kompas is.

Maar ik denk dan, wat heb ik nou aan zo'n kompas. Ga ik dat echt nodig hebben.

Ik weet dat als je stil staat, het kompas je naar jouw locatie zal wijzen, maar dat doet de gps toch ook??

Het kost een hoop meer en ik weet niet of ik het gebruik. Daarom vraag ik aan jullie wat jullie ervaringen zijn met de 60 cs en dan met name het kompas.

Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor geocachiing en uiteraard voor in de auto. Ook wel in de wintersport voor op de piste maar daar sta ik maar 2x per jaar een weekje dus dat is eigenlijk een bijzaak.

Ik hoop op veel reacties van ervaringen en evt verschillen.

Alvast bedankt.

Geplaatst
Maar ik denk dan, wat heb ik nou  aan zo'n kompas. Ga ik dat echt nodig hebben.

Ik weet dat als je stil staat, het kompas je naar jouw locatie zal wijzen, maar dat doet de gps toch ook??

Juist omdat de GPS wilt gebruiken voor Geocaching is een compas handig. Er zijn nogal wat caches waar je een compas bij nodig hebt. Als je een GPS zonder compas hebt, moet je nog weer een compas erbij kopen. Die is wel stukken goedkoper mar loop je met 2 dingen in de hand. Ikzelf gebruik de 76S met compas dus en die heeft me iedere keer goed geholpen. Als was het alleen maar als je op een kruispunt komt om de cijfers te gaan tellen vanuit zoveel graden zuidoost...

En, het is een misverstand dat de GPS vanuit stilstand je de lokatie vertelt. Hij vertelt je misschien wel at maar is niet zuiver. Om een goed GPSaanwijzing te hebben, zul je in beweging moeten blijven. Bij stilstand weet de GPS wel waar je bent, maar niet welke richting je op moet.

GRTZ

Kruimel

Gast gadgetfreak
Geplaatst
Er is al eens een uitgebreid draadje geweest over wel of geen (electronisch) kompas. Dat vind je hier in dit draadje maar je zou ook eens kunnen zoeken op "kompas".

Ik ben bang dat dit draadje weer een herhaling wordt van een ouder draadje.

Moderator,

Bedankt voor de tip.

Sluit dit draadje dan maar.

gr

Kevin

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...