Spring naar bijdragen

Hoe vind ik de startroute van een cache op de kaart?


dyanca

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben een totale 'newbie' op cache gebied. Ik hem een GPS, OziExplorer én kaarten.

 

Ik zoek een cache via gocaching en dan begint het. Ik onderneem de volgende stappen, maar kom er niet aan uit. Wat doe ik verkeerd? (Het gaat er mij om, om achter het startpunt te komen van een bepaalde cacheroute);

 

Ik laad de coordinaten in OziExplorer om aan de gegevens te komen van het 'startpunt' (via WGS84) Die coordinaten corresponderen dan toch met een bepaalde kaart mag ik aannemen?

 

Mijn vraag is: hóe kom ik erachter welke kaart ik in moet laden, zodat die coordinaten gevonden kunnen worden?

 

Of doe ik nu totaal iets verkeerd?

 

De belangrijkste vraag is dus: Hoe kom ik achter het STARTPUNT van een cacheroute??

 

Hoop niet dat dit voor jullie érg domme vragen zijn.... B)

 

Alvast bedankt voor de uitleg...

 

Groetjes,

Dyanca.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als het goed is, zou je gewoon via je GPS erachter kunnen komen. Maar als je het via kaarten wil doen, even simpel dan, want eea kan ik niet illustreren met plaatjes.

 

Je laadt een willekeurige kaart in, dan je Wp's en als je dan op het knopje "waypoint-list" klikt, ( Naast het vergrootglas, tweede van links, bovenste.) valt er een scherm open met al je geladen WP's. Daar selecteer je de gewenste cache en je klikt vervolgens op het knopje "find map for selected WP" ( derde van rechts).

 

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...