Spring naar bijdragen
  • 0

ozi en tomtom

Vraag

Geplaatst

Nu ik weer wat tijd over heb wil ik weer gaan geocachen.

Heb inmiddels ander ipaq (5450) en een syson bluetooth gps.

tom tom draait als de bekende tierelier echter als ik in ozi de gps wil aanzetten krijg ik de foutmelding dat de compoort (com8) niet beschikbaar is of in gebruik is door een ander progje.

tom tom staat niet aan en de instellingen van de poorten zijn m.i. correct.

op de site van ozi staat wel een opmerking dat je de gpsdriver 2.06 van tomtom moet installeren, echter ik weet niet of daardoor tomtom weer vast loopt. Ik heb geen zin om twee niet werkende progjes te hebben.

heeft iemand een workaround of een idee om dit probleempje op te lossen.

vast bedankt voor het meedenken

dweez

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Allereerst gaat TomTom de standaard Bluetooth omzeilen en er zijn eigen voor gebruiken. Dit kan je omzeilen door in de registry te editeren bvb. met Tascal regedit.

Zie ook hier op het Belgische forum.

Ten tweede kunnen geen twee programma's tegelijk een poort delen ( serieel of bluetooth ) binnen Windows CE ( of Pocket PC ). Daarvoor moet je een programma installeren dat de poort 'shared' : bvb. GPSGate. Deze gaat de oorspronkelijke seriele poort opvangen en naar een of meerdere virtuele poorteen doorsturen. Elk van deze poorten kan dan op zich meerdere programma's aansturen.

Dus : Bluetooth activeren, GPSGate opstarten, en daarna TomTom, OziCE, GPSTuner, GPSDash, ... allemaal tegelijk ( enkel beperkt door het ram geheugen ).

Als je dan nog de knoppen van je PDA herprogrammeert zit je op rozen.

• 0
Geplaatst

Hoi Merel bedankt voor je antwoord.

Ik heb inmiddels een andere oplossing gevonden op http://www.pocketgpsworld.com/modules.php?...der=asc&start=0

ik heb de gps driver (Tomtom ~GPS) verwijderd en de 2.07 driver er op gezet en allebei de programma's werken nu !!! alleen als ik de gps in ozi uitzet dan krijg ik weer de bluetoothmanager en moet ik eerst bt uitzetten en dan weer aan om vervolgens weer de bt receiver te selecteren :yes:

maar daar vinden we ook wel weer iets op (iemand een idee :dribble: )

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...