Spring naar bijdragen

Topo Italië ozi


Split-Second

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Er zijn wel een paar reiswinkels die voor je kaarten van Italië kunnen bestellen maar dat is allemaal fysiek. Online in ons land weet ik niks.

Waar ik nog wel eens zit te neuzen is bij PORTALE CARTOGRAFICO NAZIONALE. Gratis kan je hier onder Cartografia online gaan inzoomen op 1:50.000 z/w topografische kaarten, ortho-foto's enz. (en alles met coördinaten, mapdatum WGS84, Italian Grid I en II)

Mij Italiaans is niet zo goed maar als je mooi weet te praten kan je speciale rechten krijgen voor download.

Tenminste ik ben de aldaar te vinden topo-kaarten in ecw-vorm tegen gekomen. Wel erg groot ( 1,8 GB sommigen) voor op een W-CE handheld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet hoe het met Ozi CE is maar in Ozi PC kan ik met een ecw-plugin de kaarten in dit format gebruiken. Het is een zgn. 'pageable format' wat wil zeggen: niet de hele file hoeft het actieve snelle geheugen in maar slechts dat deel dat nu nodig is om op het scherm te zien. Dat is hetzelfde als het aanbevolen ozf2 format ook kan (en de packed-bit tif). Vandaar dat 8 GB grote ecw's nog altijd voor mij te behappen zijn op de PC.

Wat is de max. geheugenruimte van huidige insteekkaarten? Maar dat zal toch wel beneden de vermelde 1,8 GB liggen, denk ik?

Aangezien er plugins zijn voor de meest gebruikte beeldbewerkingssoftware zoals PhotoShop en Paint Shop, kan je stukken kaart gaan uitknippen en de verkregen delen opnieuw ijken. Gelukkig bevatten de meeste kaarten een raster in Italian Grid gebaseerd op WGS94.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...