Split-Second Geplaatst 11 januari 2005 Share Geplaatst 11 januari 2005 Heeft er iemand een idee of er in België of Nederland winkels (online) bestaan waar ze topografische kaarten verkopen (voor m'n oziexplorerCe) van Italië ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 11 januari 2005 Share Geplaatst 11 januari 2005 Er zijn wel een paar reiswinkels die voor je kaarten van Italië kunnen bestellen maar dat is allemaal fysiek. Online in ons land weet ik niks. Waar ik nog wel eens zit te neuzen is bij PORTALE CARTOGRAFICO NAZIONALE. Gratis kan je hier onder Cartografia online gaan inzoomen op 1:50.000 z/w topografische kaarten, ortho-foto's enz. (en alles met coördinaten, mapdatum WGS84, Italian Grid I en II) Mij Italiaans is niet zo goed maar als je mooi weet te praten kan je speciale rechten krijgen voor download. Tenminste ik ben de aldaar te vinden topo-kaarten in ecw-vorm tegen gekomen. Wel erg groot ( 1,8 GB sommigen) voor op een W-CE handheld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Split-Second Geplaatst 11 januari 2005 Auteur Share Geplaatst 11 januari 2005 Maar die kan ik niet op mijn OziexplorerCE gebruiken hé ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 11 januari 2005 Share Geplaatst 11 januari 2005 Ik weet niet hoe het met Ozi CE is maar in Ozi PC kan ik met een ecw-plugin de kaarten in dit format gebruiken. Het is een zgn. 'pageable format' wat wil zeggen: niet de hele file hoeft het actieve snelle geheugen in maar slechts dat deel dat nu nodig is om op het scherm te zien. Dat is hetzelfde als het aanbevolen ozf2 format ook kan (en de packed-bit tif). Vandaar dat 8 GB grote ecw's nog altijd voor mij te behappen zijn op de PC. Wat is de max. geheugenruimte van huidige insteekkaarten? Maar dat zal toch wel beneden de vermelde 1,8 GB liggen, denk ik? Aangezien er plugins zijn voor de meest gebruikte beeldbewerkingssoftware zoals PhotoShop en Paint Shop, kan je stukken kaart gaan uitknippen en de verkregen delen opnieuw ijken. Gelukkig bevatten de meeste kaarten een raster in Italian Grid gebaseerd op WGS94. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
klotskop Geplaatst 11 mei 2005 Share Geplaatst 11 mei 2005 Mooie site en mooie java plugin, maar is het iemand al gelukt om die kaarten te downloaden ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 11 mei 2005 Share Geplaatst 11 mei 2005 Als je de juiste toegangsrechten kan verkrijgen voor die site: ja. Maar makkelijk zou dat niet zijn voor buitenlanders, zo is mij verteld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Hazelnootje Geplaatst 11 mei 2005 Share Geplaatst 11 mei 2005 Waar kun je Oziexplore halen? Of moet je die kopen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kapitein Haak Geplaatst 11 mei 2005 Share Geplaatst 11 mei 2005 Waar kun je Oziexplore halen? Of moet je die kopen? <{POST_SNAPBACK}> Oziexplorer kan gekocht worden bij www.oziexplorer.com inderdaad is dus niet gratis. Groeten Haak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 11 mei 2005 Share Geplaatst 11 mei 2005 Kijk ook eens verder in dit forum. Dan kan je opsnuiven in welke mate Ozi voor jouw bruikbaar is: Geocaching Forum > SOFTWARE > Navigatie Software > OziExplorer En: je kan de probeerversie van Ozi gratis downloaden en zien of het je bevalt in de praktijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden