Spring naar bijdragen
  • 0

Opstartscherm garmin veranderen - Zet je naam en adres in je gps

Vraag

Geplaatst

Het programma MeMap kun je gebruiken om het opstartscherm van je Garmin GPS Emap en ook de nieuwe Etrex modellen en GPS V aan te passen. Je kunt je naam en adres erin zetten, of een andere boodschap natuurlijk. Handig voor als je liefste bezit gestolen wordt of als je hem verliest.

Lees wel even goed de gebruiksaanwijzing.

Downloaden en lezen doe je hier

En ik kwam zo'n zelfde soort programma ook hier tegen.

Werkt op de volgende modellen:

Gps76  GpsMap 76  GpsMap 76S eTrex Vista eTrex Mariner eTrex Venture  eTrex Legend

Eric

Edited By erics on aug. 22 2002 at 22:45

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Bedankt Eric, ik heb al eens eerder iemand hiet op dit forum erover gehoord. Zijn er meer mensen die dit doen, zijn er vervelende ervaringen?

Het ziet er erg eenvoudig uit...

Larry

• 0
Geplaatst

Over MeMap vond ik de volgende toevoegingen:

Bij de GPS V moet je niet zoeken naar "Warning" maar naar "Do not attempt". en die string vervangen.

Wanneer je na gebruik van dit soort programma's een zelftest doet (de "enter"-toets ingedrukt houden terwijl je de GPS aanzet) zal er ROM Failed komen te staan i.p.v. Rom Pass.

Waarschijnlijk vanwege een checksum op de Rom Image bij deze test. Komt de checksum niet overeen, dan klopt uiteraard de zelftest niet.

Eric

• 0
Geplaatst

Da's niet zo fraai, dat betekend dat de GPS alles accepteerd dat jij onder het mom van firmware naar hem toestuurt. Ik zou toch denken dat als aan het einde de checksum niet klopt, alles genegeerd wordt en de oude firmware behouden blijft...

Beetje tricky... Het is dan wel te hopen dat er een boot-loader in ROM is gebakken...

Larry

• 0
Geplaatst

dat is ook niet zo raar.. je checksum is niet aangepast door het progje.. op zich is het allemaal werkend maar hoe je de juiste checksum hebt is en blijft een uitdaging op zich :-)

overigens heb ik GpsWarn de tweede van de in het eerste postje gebruikt en werkt het als een zonnetje :-)

groetsen,

Gimli :hehe:

• 0
Geplaatst

Gimli,

Leuk dat 't werkt. Bij mij op m'n GPS 12 gaat 't helaas niet.

Maak eens een screenshot en dump hem hier. Kunnen we zien hoe 't er uitziet.

Eric

• 0
Geplaatst

En wat gebeurt er als je een probleem hebt met de GPS en hem naar Garmin opstuurd. 'k Kan me voorstellen dat die gaan mekkeren als ze zien dat er een checksum error is en dat je dingen hebt zitten wijzigen op locaties waar je normaal niet komt.

• 0
Geplaatst

In de garantievoorwaarden zal ongetwijfeld staan dat dit de garantie ongeldig maakt. Maar bedenk wel dat, vanuit juridisch oogpunt, dit soort regels echt niet altijd geldig zijn. En als het buiten de garantie valt moet je in ieder geval gewoon betalen. Daarbij heb ik het vermoeden dat het niet echt een groot probleem zal zijn. Zeker niet als een hardware fout / storing betreft. En ik denk dat dit de meestvoorkomende problemen zijn.

Maar helaas blijven mijn gedachten slechts veronderstellingen omdat Garmin zoiets natuurlijk nooit zal bevestigen.

Valt onder dezelfde categorie als rommelen met je mobiele telefoon (simlock etc.) en DVD speler (regiovrij maken). Mijn kapotte DVD werd gewoon onder garantie gerepareerd terwijl ik hem toch echt zelf, softwarematig, regiovrij heb gemaakt.

Maar je hebt wel gelijk Eagles. In ieder geval reden om er even bij stil te staan en een bewuste keuze te maken.

Eric

Edited By erics on aug. 29 2002 at 22:17

• 0
Gast 98-1027431508
Geplaatst
En wat gebeurt er als je een probleem hebt met de GPS en hem naar Garmin opstuurd.

Je patcht toch de firmware die je daarna download? Dus stel dat het ding stuk gaat, dan zet je er weer de oude originele software in en stuurt hem dan op.

Of begrijp ik het niet goed en klets ik nu uit mijn nek?

• 0
Geplaatst

inderdaad..

de oude firmware kan er gewoon weer in hoor..

de screendumps zoals te zien op gpswarn kloppen...

wat voor screendumps wil je hebben?

Gimli  :alien:

• 0
Geplaatst

Maar als het apparaat fysiek stuk is, kun je de oude firmware niet meer terugzetten. Dus moet je hem "aangepast" opsturen.

Met uiteraard de kans op ontdekking.  :0

Screenshot van het apparaat met jouw eigen aanpassing erin.

Eric

• 0
Geplaatst

hmmz...

wordt wat lastig aangezien ik geen digicam heb...

alternatief is de kabouterschool bezoeken..

had nog wel planz om daar te zijn!

Gimli  :hehe:

• 0
Gast DiAardemachio
Geplaatst

Bedankt. heb het 2e progje geprobeerd op mijn Venture en het werkt echt perfect.  :D

GRTZ

Eduardo

• 0
Geplaatst
Over MeMap vond ik de volgende toevoegingen:

Bij de GPS V moet je niet zoeken naar "Warning" maar naar "Do not attempt". en die string vervangen.

Voor de liefhebbers ook nog even alle andere talen (en wat ik er voor in de plaats stop, wel even je eigen gegevens gebruiken :D ):

1. Eerst originele RGN file kopieren als RGN.ORG.

2. per te patchen tekst MeMap eenmaal opstarten, vervangen en afsluiten

Italiaans:

ATTENZIONE

Non inserite informazioni ->

Questo i GPS-V appartiene a Robert Elsinga, De Grie 9, NL-8464PA Sintjohannesga, Ollanda, telefonano +31 513 551555, E-mail robert@elsinga.org.

Se trovate questo i GPS-V, lascilo prego sapere. Rinviando questo GPS-V me li autorizzerà a ricevere una RICOMPENSA!

Spaans:

PELIGRO -> AVISO !

No intente introducir ->

Este los GPS-V pertenecen a R. Elsinga, De Grie 9, NL-8464PA Sintjohannesga, los Países Bajos, telefono +31 513 551555, robert@elsinga.org.

Si usted encuentra este a GPS-V, dejeme por favor saber. El volver este los Gps-V yo le dara derecho a recibir una RECOMPENSA!

Frans:

ATTENTION

Ne pas essayer ->

Ce GPS-V appartient a Robert Elsinga, De Grie 9, NL-8464PA Sintjohannesga, Pays Bas, telephone +31 513 551555, le E-mail robert@elsinga.org.

Si vous trouvez ce GPS-V, svp faites-moi savoir. Le renvoi ce GPS-V me vous autorisera a recevoir une RECOMPENSE!

Engels:

WARNING -> NOTICE!

Do not attempt ->

This GPS-V belongs to Robert Elsinga, De Grie 9, NL-8464PA Sintjohannesga, the Netherlands, telephone +31 513 551555, e-mail robert@elsinga.org.

If you find this GPS-V, please let me know. Returning this GPS-V to me will entitle you to receive a REWARD!

Duits:

WARNUNG -> ACHTUNG

Versuchen Sie nicht ->

Dieses GPS-V gehoert Robert Elsinga, De Grie 9, NL-8464PA Sintjohannesga, die Niederlanden, tel. +31 513 551555, e-mail robert@elsinga.org.

Das Zurueckbringen dieses GPS-V zu mir erlaubt Ihnen, eine BELOHNUNG zu empfangen!

Nederlands:

WAARSCHUWING -> BELANGRIJK !

Voer tijdens het rijden ->

Deze GPS-V is van Robert Elsinga, De Grie 9, 8464PA Sintjohannesga, telefoon 0513-551555, e-mail robert@elsinga.org.

Indien u deze GPS-V vindt, neem dan contact met me op. Door retournering heeft u recht op een BELONING! Alvast bedankt, Robert.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...