flanker Geplaatst 2 januari 2005 Geplaatst 2 januari 2005 Net even langs de NH Kerk in Hengelo Gld gereden om daar een meetpunt te vinden. Conform de schets die ik gevonden heb, heb ik een foto gemaakt. Van dit meetpunt vind ik de volgende informatie op de site... nummer 330305 (01), actief naam H.K. Hengelo (Gld.) rd coördinaten 218328, 451944 omschrijving Stang boven knop. Nu zag ik bij de foto's dat Bytheway ook al langs is geweest. Bij zijn foto's staat vermeld: RD-point: 330305 Name used: H-K- Hengelo -GLD-- WGS-84: 52.3,128691 6.18,630275 RD-Grid: 218.330 451.940 Exact placing description: Right side of church. Quality measuring point: Good Photo: North Found: 13-10-2002 Nu vraag ik me af: op welke informatie moet ik afgaan om een meetpunt te vinden?
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 2 januari 2005 Geplaatst 2 januari 2005 Natuurlijk weet ByTheWay het precies maar als ik even een beetje voor mijn beurt mag praten: de foto en beschrijving dateren van 14 aug. Toen was wel bekend dat de meetpuntensite er zat aan te komen maar men moest de foto's nog even 'opzouten'. In November kregen we de schetsen en de uitgebreide beschrijving van het Kadaster. Voor die tijd hadden we alleen een lijst met coördinaten op de 10 meter afgerond en een beschrijving van slechts: "NH Kerk" o.i.d. En als je niet weet dat het over het topje van de toren gaat en je komt aangelopen en je oog valt op zo'n bout, tja, ...
flanker Geplaatst 2 januari 2005 Auteur Geplaatst 2 januari 2005 (bewerkt) Professor, Bedankt voor de uitleg. Ik was al 'bang' dat er een aantal verschillende lijsten met 'verschillen tussen de meetpunten' rondzwierf maar dat blijkt dus gelukkig niet het geval te zijn. Kan ik weer met een gerust hart verder op jacht! Is er trouwens ergens een soort 'statuslijst' te vinden van de meetpunten? Zo niet, is het een idee om misschien zo'n lijst te maken? Ik lees in de diverse berichten hier over niet meer aktieve punten, heractivatie van punten enz. enz. Het wordt wel héél moeilijk om op die wijze 'bij te blijven'. Het lijkt me trouwens ook érg leuk als er een soort up-to-date 'GOAL!' overzichtje zou kunnen komen waarin te zien is wie de meeste 'doelpunten' (en natuurlijk ook welke 'doelpunten'...) heeft gescoord. Happy Hunting! Flanker 2 januari 2005 bewerkt door flanker
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 2 januari 2005 Geplaatst 2 januari 2005 Of iets een GOAL!!! wordt hangt af van wat het Kadaster beslist. Uiteindelijk vindt dat zijn weerslag in de lijst van veranderingen. Ga naar https://rdinfo.kadaster.nl/ en daar zie je staan: 'Mutaties'. Een voorbeeld: 270 521 5 november 2004 Verbouwing, bout verdwenen, punt vervallen. (Meetpuntenjacht) Dat is dus een GOAL!!! En van wie? Dan even in het fotoalbum het punt terugzoeken. We hebben hier geen automatische lijst voor kunnen genereren. Er is info van het kadaster voor nodig. In de lijst staan ook andere meldingen zoals 339 332 1 november 2004 Steen verdwenen, punt vervallen. En dit is in het achtertuintje van het Kadaster als het ware: nummer 339332 (13), actief naam Julianatoren Apeldoorn rd coördinaten 191159, 471234 omschrijving Steen R.D. 0.0 m b.b.g. Dus een meetpuntenjager zal hier tijden tevergeefs zoekend door kunnen brengen... (Tenzij die zo slim was om de mutatielijst te bekijken) Gezinnen met kinderen zullen het wel weten: "Koningin Juliana Toren is het familie pretpark in Apeldoorn bij uitstek.". Er is wel een lijstje van niet-vondsten: http://www.geogames.nl/meetpunten/mpspoorloos.php maar die is meer voor eigen gebruik om te zien of ik zaken ben vergeten door te geven aan het Kadaster.
Team Professor X Geplaatst 2 januari 2005 Geplaatst 2 januari 2005 Prof. Y. Lupardi Geplaatst op Vandaag, 21:38 Er is wel een lijstje van niet-vondsten: http://www.geogames.nl/meetpunten/mpspoorloos.php maar die is meer voor eigen gebruik om te zien of ik zaken ben vergeten door te geven aan het Kadaster. Heel leuk lijstje....ook handig om nog eens een gokje te wagen wanneer iemand iets niet gevonden heeft, maar dat niet duidelijk op foto heeft ofzo Dan krijg je vast een 10 van de Prof....een verdwenen punt die weder opstaat Behalve de punten van 11-9-2004, die zijn al afgeschreven door het Kadaster vanwege omstandigheden, maar tellen nog wel mee voor Benchmark Hunting .
TDM900 Geplaatst 3 maart 2005 Geplaatst 3 maart 2005 Of iets een GOAL!!! wordt hangt af van wat het Kadaster beslist. Uiteindelijk vindt dat zijn weerslag in de lijst van veranderingen. Ga naar https://rdinfo.kadaster.nl/ en daar zie je staan: 'Mutaties'. En zo zie ik dat bij het punt 389345, zo'n beetje mijn eerst gevonden punt in deze jacht, in de lijst met mutaties staat dat de steen door dijkverhoging verdwenen is. Niets is minder waar!, slechts 7 cm grond weghalen en voila, daar is de steen. Wat nu? Blijft het punt nu toch bestaan of wordt het, ondanks dat het gevonden is, toch afgevoerd? TDM900
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 3 maart 2005 Geplaatst 3 maart 2005 Goed dat je me hier attent op maakt. Voor ons is die gewoon een jachttrofee. Gevonden en wel. Iemand heeft er beroepsmatig gestaan, het niet kunnen vinden en gemeld. Nu is het doen herleven van een punt niet gebruikelijk. Maar in dit geval gaat het over een warm gekoesterde Kernnetbout. En daar zijn er van die ook beneden (tot 30 cm!) de b.g.g. zitten zowel volgens opgave van de schets als in werkelijkheid. Ik zal mijn best doen bij de bevoegde instanties en praten als Brugman om een wederopstanding te krijgen
Aanbevolen berichten