Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Een beetje laat misschien om op dit topic te reageren, maar ik vind ook dat je zo min mogelijk van de paden af moet .

Maar wat vindt SBB hiervan? Ga naar Geocaching.nl, onderin naar partnersites, staatsbosbeheer klik op GPS-routes, ergens halverwege in de tekst en kies één van de volgende wandelingen.

GPS Amerongse Berg (2*)

GPS Austerlitz

GPS Drents-Friese Wold

GPS Hulkesteinse bos

GPS Millingerwaard

GPS Nistelrode

GPS Robbenoord (2*)

Je kunt dan hetvolgende lezen:

Spelregels

U mag op de Utrechtse heuvelrug in de bossen van Staatsbosbeheer rondlopen waar u wilt. De normale regels gelden ook voor GPS-wandelaars. Houd rekening met de natuur en met particuliere eigendommen. In gebieden van andere beheerders moet u op de paden blijven. Respecteer de afgebakende begrazingsterreinen en broedgebieden. Klim niet over hekken en loop niet over privé-terreinen en erven zonder toestemming van de eigenaar. Uw hond mag mee: op de paden los (onder appèl) en buiten de paden aan de lijn.

Al met al praat je over enorme gebieden. Ik vind het vreemd om deze tekst op de site van SBB te lezen, of ligt dat aan mij.

Nu niet met zijn allen caches gaan verstoppen midden in één van deze bossen!!! :beerchug:

Geplaatst (bewerkt)
Je kunt dan hetvolgende lezen:

Spelregels

U mag op de Utrechtse heuvelrug in de bossen van Staatsbosbeheer rondlopen waar u wilt. De normale regels gelden ook voor GPS-wandelaars. Houd rekening met de natuur en met particuliere eigendommen. In gebieden van andere beheerders moet u op de paden blijven. Respecteer de afgebakende begrazingsterreinen en broedgebieden. Klim niet over hekken en loop niet over privé-terreinen en erven zonder toestemming van de eigenaar. Uw hond mag mee: op de paden los (onder appèl) en buiten de paden aan de lijn.

Al met al praat je over enorme gebieden. Ik vind het vreemd om deze tekst op de site van SBB te lezen, of ligt dat aan mij.

Ik denk dat het aan jou ligt. Ik kan niets vreemds vinden in dit verhaal. Er staat duidelijk:

De normale regels gelden ook voor GPS-wandelaars.

En bij ieder bos van het SBB staat bij elke ingang en bord met de spelregels. Op dat bord staat in de regel: "Blijf op de paden"

Ze melden als extra:

In gebieden van andere beheerders moet u op de paden blijven.
voor het geval die "andere beheerders" geen bordjes mochten hebben, dan weet je nu al dat je daar ook op de paden moet blijven.
Nu niet met zijn allen caches gaan verstoppen midden in één van deze bossen!!! :beerchug:

Dat "wil" toch helemaal niet? Ook al mag je van de paden af, dan nog moet je eerst toestemming hebben van de grondeigenaar. Pas als deze de coördinaten van de cache en eventuele tussencaches heeft goedgekeurd, kun je die dingen verstoppen. Meestal is dat een aangewezen plek en soms is dat gewoon 10 meter het bos in. bewerkt door Kruimeldief
Geplaatst

Maar met een aangelijnde hond mag je dus buiten de paden.

En zo staat het bij de wandeling in de Millingerwaard:

Spelregels

* In de Millingerwaard mag je vrij wandelen, dus ook buiten wegen en de paden.

* Klim niet niet over omheiningen of afrasteringen of op een beverburcht.

* Volg de algemene regels die op de toegangsborden staan.

* Met hoogwater is de Millingerwaard niet toegankelijk. Dit om te voorkomen dat de dieren, worden gestoord. Ze zijn aangewezen op de hoger gelegen plaatsen.

* Ga omzichtig om met planten en dieren. Verstoor ze niet.

* Houd rekening met de grote grazers. Het voeren van de paarden en runderen is verboden. Blijf op afstand en loop niet tussen de kudde door en al helemaal niet tussen ouder en jong.

Geplaatst
Maar met een aangelijnde hond mag je dus buiten de paden.

Helemaal duidelijk toch? SBB geeft juist invulling aan de behoefte aan "struinen". Hetzelfde geldt voor het NP de Hoge Veluwe. Daar mag je ook overal rondbanjeren, maar niet in de rustgebieden. En het is soms best vermakelijk, maar niet altijd even gemakkelijk. Steek jij maar eens een heideveld over op de Hoge Veluwe. Of loop dwars door de struiken in de Millingerwaard. Soms loop je toch echt liever op de paden.

• 7 months later...
Geplaatst (bewerkt)

Tot mijn grote schrik las ik een deel van mijn eigen logje in dit topic met een negatieve bijsmaak. Ook al is dit een oude topic maar ik wil hier toch even op reageren. Omdat ik in mijn log niet duidelijk genoeg ben geweest hoe ik naar de cache ben gelopen heb ik de indruk gewekt dat ik dwars door het natuurgebied ben gegaan. Dit is absoluut NIET het geval geweest. Ik ben weliswaar in het noorden gestart maar heb de buitenkant van de dijk aangehouden richting ZW en daarna (nog steeds de buitenkant aanhoudend) de dijk gevolgd richting ZO en zo bij de hut gekomen. Na afloop ben ik doorgelopen richting ZOO (over het pad) en daarna via de talud langs de snelweg richting noorden. Het moet mij toch even van het hart dat ik het niet in mijn hoofd zou halen om een natuurgebied in te gaan als er borden staan dat dit verboden is. Als ik op deze manier toch het natuurgebied heb betreden dan is dit echt per ongeluk gebeurd want naar mijn weten ben ik geen enkel 'verboden toegang' bord tegen gekomen.

Henk

bewerkt door team-omega-25
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...