Spring naar bijdragen

TOM TOM Navigator 3


Gast Joost45

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een ipaq en navigator 3

Kan ik hiermee geocachen?

Ik weet niet hoe ik de juiste coordinatoren in moet voeren.

De mogelijkheid om drie cijfers in te voren bij de seconden is er niet en boven de 60 gaat ook niet. Er staat dus iets fout.

 

Moet ik andere software gebruiken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hier over zijn er op dit forum al verschillende draadjes geopend! :thumbup:

Rechts boven staat de funktie ZOEK, hiermee kun je alle draadjes waar in TomTom voorkomt terug vinden.

 

Ik vind het jammer dat er weer een nieuw draadje over TomTom is opgestart, de informatie in de meeste forums is al zo versnipperd! :eek:

 

Antwoord vraag 1:

 

Ja, TomTom is prima om naar de pakeerplaats te navigeren waat de multicache start, vanaf hier gebruik je een handheld.

TomTom is perfect om micro caches te rapen/scoren die in de wegberm liggen.

 

Antwoord vraag 2: Nee

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, omdat het kerst is :eek: Invoeren van de coordinaten gaat wel, als je een kleine omrekening in acht neemt. Bij het geo-cachen maken we gebruik van drie cijfers aan het einde van de coordinaten, zeg maar van 000 tot 999. In Tom-Tom gaat dit met twee cijfers op het eind, van 00 tot 60. Als je nu het driecijferige coordinaat vermenigvuldigd met 60 en je rond de uitkomst naar beneden of boven af, zodat je de eerste twee cijfers van de uitkomst over houdt, dan kan je met Tom-Tom prima uit de voeten ( om inderdaad bij de dichtsbijzijnde parkeerplaats te komen !.) Voorbeeld: Laatste drie cijfers van een coordinaat is 480 x 60 = 288. Met afronden van het laatste cijfer naar boven ( in dit geval ) wordt de uitkomst 290. De eerste twee cijfers gebruik je dan, dus 29. Er is hiervoor ook een handig softwareprogramma voor op je PDA, gemaakt door onze geo-cachers DeBruineBeren. Hun internetpagina is http://145.53.24.230/index.html.

Maar uit het hoofd gaat het ook erg goed hoor. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...