albrt Geplaatst 14 november 2004 Geplaatst 14 november 2004 Inmiddels is de oorzaak van de problemen rond het punt in Zoetermeer gevonden: Het is verplaatst. Waarschijnlijk vondt het Kadaster het punt op de spoorbrug te gevaarlijk, zoals ook in een ander draadje is aangegeven. De nieuwe loc files op geogames zijn gemaakt met de nieuwe meetpuntlijst die we in september hebben gekregen. Helaas staan op gc.nl nog de oude files met de oude lokatie. Ik probeer dat te laten aanpassen.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 17 november 2004 Auteur Geplaatst 17 november 2004 Nadat je een foto ge-upload hebt kan je ervoor aanzetten: " Ontvang Email Updates ". Schrijft iemand kommentaar dan krijg je een berichtje en kan je lezen wat er geschreven is. Zet je dit niet aan dan zal je vaak van niks weten. Mijn advies: zet voor al je eigen foto's deze berichtgeving aan. Ik zal vragen of by default het aangezet kan worden, voor eigenaren van een foto, direct na upload. Wil men geen gezeur aan zijn hoofd dan moet men het even zelf afvinken. Zou dat een redelijke werkwijze zijn?
pa3fus Geplaatst 21 november 2004 Geplaatst 21 november 2004 Mijn advies: zet voor al je eigen foto's deze berichtgeving aan.Ik zal vragen of by default het aangezet kan worden, voor eigenaren van een foto, direct na upload. Wil men geen gezeur aan zijn hoofd dan moet men het even zelf afvinken. Zou dat een redelijke werkwijze zijn? Deze optie standaard op aan zetten lijkt me wel fijn. Scheelt namelijk een handeling bij het uploaden van de foto's. Jan-Willem.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 22 november 2004 Auteur Geplaatst 22 november 2004 Ik kreeg bericht van Albert dat de default van dit knopje andersom gezet is. Dus nu moet je automatisch een mailtje krijgen als iemand een commentaar zet bij een recente foto van je (recent= sinds deze wijzigiing). Bij vroeger geplaatste foto's moet je nog zelf (alsnog) de berichtgeving aanzetten.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 8 december 2004 Auteur Geplaatst 8 december 2004 Of de site van het kadaster vond ik onder nieuws het bericht: "Transformator Op de Rdinfo-site is er een omrekentool tussen coördinaten stelsels geplaatst. Hier is het mogelijk om op meter nauwkeurigheid coördinaten om te rekenen, o.a. voor handheld-ontvangers, autonavigatie en meetpuntenjacht." Kijk maar; er is een online omzetter en die kan verwerken: RD, Bessel, ETRS89 (komt nageoeg overeen met onze WGS84), ED50 en UTM plus Lambert. In de lijst met mutaties zag ik o.a. opduiken: 399512 1 november 2004 Viaduct verdwenen, punt vervallen. (Meetpuntenjacht)
Pelgrim Geplaatst 11 december 2004 Geplaatst 11 december 2004 Zo, en toen ging ik ook voor de meet punten Voor mijn vorige werkgever heb ik geregeld NAP bouten moeten zoeken, dus RD bouten moesten niet zo'n groot probleem vormen... Dacht ik.. Mijn eerste punt: de 199330 Geen punten gevonden. Vijf jaar geleden ongeveer is het gehele plein gerenoveerd en het carillontoren is verdwenen. Ik heb bij de supermarkt gesnuffeld, maar niets gevonden. Navraag bij winkeliers leverde ook op dat de gevels zijn veranderd etc. Dus helaas. De gehele ingang van de supermarkt is dus ook anders. Er zijn meerdere ramen maar in de muren tussen de ramen is geen meetbout te vinden. Ook niet op of tussen de tegels rond de plaats waar het carillon stond. Morgen andere punten in de buurt zoeken en vinden.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 11 december 2004 Auteur Geplaatst 11 december 2004 Ja, dat is een leuk aspect aan de zoektocht: zien te bewijzen dat iets er niet (meer) is! Dat kan knap lastig zijn! Maar als jij hem met de schets in de hand en een meetlint erbij niet kan vinden en ook mondelinge overlevering van lokale bewoners ter plekke versterken het 'foetsie'-zijn van de bout: dan is die zo goed als zeker weg.
Tornado Bram Geplaatst 11 december 2004 Geplaatst 11 december 2004 Ik kreeg bericht van Albert dat de default van dit knopje andersom gezet is. Dus nu moet je automatisch een mailtje krijgen als iemand een commentaar zet bij een recente foto van je (recent= sinds deze wijzigiing). Bij vroeger geplaatste foto's moet je nog zelf (alsnog) de berichtgeving aanzetten. Perfect de omkeer mode, zal nu nog even bij de foto's aanzetten
Tornado Bram Geplaatst 13 december 2004 Geplaatst 13 december 2004 Bij vroeger geplaatste foto's moet je nog zelf (alsnog) de berichtgeving aanzetten. Laat me dat nu niet lukken, wat doe ik niet goed?
pa3fus Geplaatst 14 december 2004 Geplaatst 14 december 2004 Volgens mij moet je dan de betreffende foto openen, kiezen voor edit, dan de knop omzetten van Nee naar Ja en dat bewaren, of mis ik misschien iets ? Groeten J-W.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 14 december 2004 Auteur Geplaatst 14 december 2004 Als je een foto bekijkt zie je staan (rechts boven foto): Voeg toe aan Favorieten | Post een Bericht | Rapporteer een Photo | Ontvang Email Updates Ik klik dan die laatste aan en je ontvang bericht als iemand tekst bij die foto plaatst.
Aanbevolen berichten