Spring naar bijdragen

Geocache scouting-event opzetten - Waar kan ik gpsen ritselen?


Gast Keulen

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

John,

 

Je hebt volgens mij een hoop geocachende scouts nieuwschierig gemaakt!

Uit je verhaal begrijp ik dat het event ook echt voor de speltak Scouts is, klopt dit?

Verder ben ik benieuwd hoe jullie dit spel "in de markt zetten", wordt het een regionaal gebeuren zoals een DWEK-dag, PiKa etc. of hang je het aan een HIT o.i.d.?

Ik zit zelf in de regio Noord-Veluwe-Flevoland dus vandaar de interesse...

 

Groet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sta zelf ook verbaasd dat er al zoveel scouting groepen met GPS bezig zijn. Ik zal eens in het kort vertellen wat onze ideeen zijn.

 

Het idee is een GPS hike (in de vorm van een lange cache) voor scoutingleden van elke leeftijd. Hierbij zijn Explorers (15-17 jaar) zeker een doelgroep is. De jeugd heeft de toekomst om het maar even zo te zeggen.  

Of dit event lokaal (omgeving Maarn) of regionaal (provincie Utrecht/ Gelderland) wordt opgezet is nog even de vraag. Hangt natuurlijk van een heleboel factoren af, maar we hadden een deelnemersaantal van maximaal 100 in gedachten.

 

Onze ideeen van de dag zelf: een cache route(s) tussen de 3 tot 6 uur waarbij er misschien 2 verschillende niveau's zullen worden uitgezet (eentje voor de bikkels). Bij terugkomst lekker eten en 's avonds een feestje.

 

Dat was 'm in het kort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier mijn laatste reply heb gepost, maar ik heb nu nieuwe informatie.

 

Om het even kort samen te vatten:

 

De naam van het evenement: "Satellite"

 

De Satellite is bedoeld voor scoutingleden vanaf 14 jaar tot 99 jaar en wordt op 3 mei 2003 gehouden. Het maximum aantal deelnemers is 100 personen en de lokatie is scouting Maarn-Maarsbergen te Maarn.

 

Onze internetsite is nog niet up and running maar als je satellite.scoutingmaarn.nl bezoekt, kun je je e-mail adres achterlaten en krijg je van ons te horen wanneer de site online is!

 

We hebben 2 tochten: Newbe hike & DieHard hike

 

Newbe hike:

De Newbe hike is een tocht van 10 tot 20 km waar je ongeveer 6-7 uur mee onderweg bent. Deze tocht is zoals de naam al zegt voor scoutingleden die voor het eerst in aanraking komen met GPS en een leuke tocht willen lopen. Er zitten navigatieproblemen in verwerkt die een scout prima kan oplossen en alles wat van je GPS verwacht wordt, staat in de handleiding die je mee krijgt. Om het maar zo te zeggen; het is een lange 2-3 sterren cache. De route is voorzien van een lunchpost en meerdere kleine posten.

 

DieHard hike:

De DieHard hike is een tocht tussen de 15 tot 25 km waar je ongeveer 6-8 uur mee bezig bent. In vergelijking met de Newbe hike is deze tocht pittig (langer, zwaarder terrein en meer navigiatie problemen) en er zullen problemen gesteld worden waarvoor enige GPS ervaring nodig is. De route is voorzien van een lunchpost en meerdere kleine posten.

 

Beide tochten hebben een competitie, die o.a. opgebouwd is uit het zo snel mogelijk afleggen van alle waypoints en het goed uitvoeren van de post-opdrachten.

 

Na de hike hebben we een 's avond een maaltijd voor je klaar staan en vanaf 21h00 begint het feest langzaam op gang te komen wat tot 02h00 zal duren. Scoutingleden van buiten de regio hebben de mogelijkheid om te blijven overnachten in hun eigen tent. De deelnemersprijs (hike, maaltijd en feest excl. consumptie) voor deze dag zal tussen de 7 en 10 euro per persoon liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...