Spring naar bijdragen

Geocache scouting-event opzetten - Waar kan ik gpsen ritselen?


Gast Keulen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Voor een nieuw scouting event ben ik aan het kijken of 20 groepen (a 4-5 personen) zonder GPS ervaring een geocache kunnen lopen

 

Hiervoor ben ik op zoek naar advies over het volgende:

- Hoe kan ik tegen een lage prijs (gratis mag ook)  20 GPSen voor een dagje regelen

en

- kun je het gebruik van een GPS binnen 10 minuten aan een scout uitleggen (ervanuit gaande dat hij ervaring heeft met routes lopen)

 

Grtz, John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bij Bever buitensport zijn GPSen te huur. De huurprijs is € 11,34 en de borg is € 113,45 per GPS! Ik kan me voorstellen dat dit behoorlijk duur is voor een scouting groep, als je er 20 wilt huren.

 

Misschien een oproep in het forum met een datum en een locatie doet misschien wonderen.

 

Verder denk ik dat een scouting groep die wat weet van orientatie en navigatie, snel uit te leggen is wat een GPS doet en kan. Het is een beetje zoals kaart met kompas, alleen elektronisch en leuker.

 

 

 

Edited By boefje on aug. 01 2002 at 21:00

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, ben gisteren inderdaad al bij Bever in Utrecht geweest en heb gelijk een eTrex Summit gekocht (m'n eerste GPS). Want deze forum-user gaat, zodra hij het boekje van z'n GPS uit heeft, een cache lopen! Ik heb al lopen rondkijken op het net en er zitten een aantal interressante caches voor mij bij om mee te beginnnen.

 

Helaas kan ik nog geen datum en locatie geven. Ik ben bezig om dit hopelijk jaarlijks terugkerende regionale scouting event in 2003 van start te laten gaan. Met lekker eten en een feestje moet dit wel een geslaagde dag worden. Vanzelfsprekend worden de caches na het event op het net gepubliceerd.

 

En ja, die 11 euro is nog niet mijn grootste probleem. Door dit op te delen in een groep van 4 tot 5 personen valt het nog reuze mee. Ik denk dat er zo ie zo al wel wat scout meedoen die hun eigen GPS bij de hand hebben. Waar ik mee zit is het financiele risico van de borg. Twintig maal 113 euro is toch een aardig bedrag, waar ik niet persoonlijk garant voor wil staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik (Keulen) is vanaf nu onder een andere login naam ingelogd.

 

Afspaken zijn er inderdaad altijd te maken. Misschien iets voor een outdoor speciaal zaak om dit evenementje te sponseren?!

 

Heb vandaag m'n eerste cache gelopen (Stameren cache). Echt een thriller om na 15 minuten zoeken op het cache punt, toch nog de kist te vinden.

 

Mocht iemand nog tips hebben voor het uitzetten of lopen van een cache, een e-mailtje is altijd welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou zeker gaan praten met Bever, volgens mij zijn (of waren) die altijd wel behoorlijk Scouting minded. Weet niet hoeveel mensen er op je event komen en of dat mensen zijn die als potentiële kopers gezien moeten worden, want dan denk ik dat Bever echt wel interesse heeft. Ikzelf (ook Scout) ben iets meer dan een half jaar geleden begonnen met geocaching en inmiddels hebben na mij al 3 mede-scouts ook een GPS gekocht. De kans dat Scouts dit dus leuk vinden er zelf ook een willen hebben lijkt me vrij groot.

Anders misschien samenwerken met andere scoutinggroepen ?

 

Groeten,

Stephan

 

 

 

Edited By ScoutingErica on aug. 08 2002 at 22:18

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verwacht ook wel dat een aardig aantal van de scouts dat meedoet, zelf over een GPS beschikt. Samenwerken is een optie, maar dit event wordt op kleine regionale basis opgezet. Maar ja, je weet maar nooit of het aanslaat bij de scout en dan heb je echt een gebrek aan GPSen. Wat is trouwens jouw ervaring over het niveau van de caches die je gelopen hebt? Een beetje scout heeft al wel wat ervaring met fouten in de route, geniepege route aanwijzingen en "waar ben ik in hemelsnaam beland" momenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hallo

 

ons team bestaat ook uit scouts we zijn ook net begonnen en nu al verslaafd .

wij hebben zelf een gps en er zullen denk ik wel meer groepen zijn met gps.

we horen graag wanneer het plaats gaat vinden

plaats een oproep in scouting magazine bv

Zijn er hier trouwens veel scouting leden

groetjes ;)

 

 

 

Edited By eddy1973 on okt. 17 2002 at 20:01

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je weet het nooit..

denk dat je de borg ook wel voorelkaar krijgt hoor..

overleggen met de deelnemers door ze dat ook samen op te laten brengen is goed te doen...

 

de borg krijg je toch gewoon terug als ze allemaal onbeschadigd terugkomen?

 

en inderdaad... steeds meer scouts ontdekken de gps..

 

dit weekend weer een scoutinggroep aangestoken nadat ze één avondje met een euro gelopen hadden :-D

 

groetsen,

 

Gimli

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

"T was even een tijdje stil maar ik wilde ff melden dat we van start zijn gegaan met het opzetten van dit scouting event. Met een aantal zeer actieve commissieleden hebben we binnen enkele weken al een proef event op kleine schaal. Kunnen we kijken wat er gebeurt als 15/16 jarige scouts voor het eerst een GPS in hun handen krijgen en wat voor problemen ze tegen komen op de route.

 

Is er trouwens iemand die zelf iets dergelijks heeft opgezet of eraan heeft deelgenomen?? We zouden graag willen horen hoe die ervaring was en welke problemen je tegenkwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet wat voor event je wil gaan opzetten, maar een event als het herfstevent van afgelopen zondag is zeer geschikt om te doen met Explorers [i:post_uid0](scouts van 15-17) [/i:post_uid0]

Misschien dat je contact kan opnemen met team badnews en team louisearcher om tips te krijgen.

 

veel plezier!  :alien:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het moet gewoon goed kunnen hoor..

de meeste exploders kunnen het zonder problemen lopen..

heb daar erg goede ervaringen mee..

veel scouts zijn inderdaad na een keer verslaafd..

vergeet alleen niet dat een gps accu's gebruikt die leeg kunnen  raken..

hier kan je overigens in programma's ook gebruik van maken door bijna lege accu's mee te geven aan je exploders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...