Spring naar bijdragen

Erin...eruit - Wat doen we erin en eruit


Gast 98-1027431508

Aanbevolen berichten

Gast 98-1027431508

Hallo allemaal,

 

Een vraagje (zal vast al eens eerder over gediscussieerd zijn):

 

Ik ben een beginnende geocacher (7 gedaan nu, waarvan 6 in Engeland) en ik vroeg me af of er regels zijn voor het eruit halen van iets uit de cache en erin doen. Tot nu toe gebruik ik gezond verstand en probeer iets van gelijke waarde terug te plaatsen en soms heeft het ook emotionele waarde om te compenseren.

 

Welke regels/leidraad gebruiken jullie?

 

Oeps... mischien had ik dez beter in het algemene forum kunnen plaatsten. Weet niet hoe ik deze kan verplaatsen dus volgende keer beter...

 

 

 

Edited By baflobill on juli 29 2002 at 10:37

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een hele goeie om dit weer eens onder de aandacht te brengen! Veel caches beginnen met leuke inhoud, maar verworden tot een soort lokale vuilnisbak/dumplek van prullaria (die zelfs kinderen vaak niet eens meer kunnen waarderen).

Zoals je beschrijft over gelijke waarde is simpelweg de beste 'regel'. Veel meer valt er denk ik niet over te zeggen, toch?... Althans, voor wat [i:post_uid0]wel[/i:post_uid0] erin zou moeten.

 

Wat wel in het algemeen geldt, zie ook Stap 2 bij het maken van een cache, dat je er bepaalde zaken zoals: alcohol, tabak, vuurwapens, medicijnen, drugs simpelweg niet in moet stoppen om het veilig en legaal te houden. Er zoeken ook jongere personen naar caches.

 

Wat ik steeds vaker zie is een aansteker in een cache. Dat in een mooi droog bos met veel brandbaar materiaal... vind ikzelf dus niet zo slim. Kinderen hebben voor je het weet de aansteker uitgeprobeerd en een brandje gaat HEEL snel.

Als ik een aansteker tegenkom dan haal ik hem er subiet uit met vermelding. Helaas heeft de cache dan een aardigheidje minder want ik ruil gewoon iets van mezelf tegen wat anders dan de aansteker. Dan kun je denken 'ja maar dan verminder je de waarde van de cache toch', maar ik vind dan meer: degene die er een aansteker indeed heeft dit al gedaan. Die had beter na kunnen denken.

 

En als je al redelijk wat caches hebt gedaan of er zit gewoon niets van je gading in, dan ruil je toch gewoon niets? Zelf probeer ik het altijd wel te doen, want het is toch een deel van geocaching gedachte: cache=tijdelijke verstopplaats/verborgen voorraad. Zelf zou ik het jammer vinden als dat er langzaamaan vanaf gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...