Spring naar bijdragen

JPG-kaart van Terschelling


doofie

Aanbevolen berichten

Hij is ooit via het Forum opvraagbaar geweest, en daar had ik 'm ook vandaan, maar ik kan 'm niet meer vinden: de kaart 05A_Terschelling.jpg, zoals die zijn moet en niet zoals die op de inmiddels verouderde KabouterCD's stond. Na een gecrashde computer alles weer opnieuw moeten installeren, maar dit bestand ben ik dus nog kwijt.

 

Waar kan ik 'm vinden??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Aldaar in de files afdeling is max grootte per file beperkt. Zodoende moet men de zaak in stukjes laten knippen door de zipper (winzip b.v.) tijdens compressie (Split in het Action menu).

En om dat later elders bij mensen thuis weer goed te krijgen: alle zip's downloaden (ze zijn genummerd) en bij elkaar zetten. Dan de WinZip aanzetten en die 'ziet' dat die moet plakken en of alle nodige stukjes aanwezig zijn.

Mist er een stuk dan krijg je foutmeldingen.

E.e.a. staat in het WinZip manual.

 

+Each of the segments of the split Zip file will have a different extension. WinZip creates files with names like Data.Z01, Data.Z02, and so on, except for the very last segment of the new Zip file. The last segment will always have the .zip extension (e.g., Data.zip).

+To open the split Zip file, open the file with the .zip extension. Don't try to open any of the files with the numbered extensions; WinZip won't recognize them as Zip files

+The split Zip file format is an extension of the Zip 2.0 specification. Therefore, some Zip utility programs may not be able to open split Zip files.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aldaar in de files afdeling is max grootte per file beperkt. Zodoende moet men de zaak in stukjes laten knippen door de zipper (winzip b.v.) tijdens compressie (Split in het  Action menu).

En om dat later elders bij mensen thuis weer goed te krijgen: alle zip's downloaden (ze zijn genummerd) en bij elkaar zetten. Dan de WinZip aanzetten en die 'ziet' dat die moet plakken en of alle nodige stukjes aanwezig zijn.

Mist er een stuk dan krijg je foutmeldingen.

E.e.a. staat in het WinZip manual.

 

+Each of the segments of the split Zip file will have a different extension. WinZip creates files with names like Data.Z01, Data.Z02, and so on, except for the very last segment of the new Zip file. The last segment will always have the .zip extension (e.g., Data.zip).

+To open the split Zip file, open the file with the .zip extension.  Don't try to open any of the files with the numbered extensions; WinZip won't recognize them as Zip files

+The split Zip file format is an extension of the Zip 2.0 specification.  Therefore, some Zip utility programs may not be able to open split Zip files.

Prof,

 

Bij het downloaden blijken er twéé bestanden Terschelling.zip en géén bestand terschelling.z01 te zijn. Oftewel: het unzippen gaat nog niet echt goed. Zit er ergens een fout?

 

Doofie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik ter bestemde plekke kijk ( http://groups.yahoo.com/group/gps-europe/files/ ) dan zie ik daar zitten:

Terschelling.z01, z02, z03 en een .zip

Die benoemd zijn als resp. 2/4 , 3/4 en 4/4

Dus de zip is nr. 1/4

Er zijn wel wat vreemde dingen maar wat wil je met een naam als Yahoo.

Zo staan er ikonen en gek genoeg heeft .z01 een zip-ikoon en de anderen een textikoon. Je zou zeggen: de .zip heeft een zip-ikoon, maar nee. Ze zijn 4 Mb behalve de .zip die 1398 kb is.

En ook de uploaders/afzenders kloppen niet.

Heel vreemd, en ik weet geen oplossing. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik ter bestemde plekke kijk (  http://groups.yahoo.com/group/gpseurope/files/  ) dan zie ik daar zitten:

Terschelling.z01, z02, z03 en een .zip

Die benoemd zijn als resp. 2/4 , 3/4 en 4/4

Dus de zip is nr. 1/4

Er zijn wel wat vreemde dingen maar wat wil je met een naam als Yahoo.

Zo staan er ikonen en gek genoeg heeft .z01 een zip-ikoon en de anderen een textikoon. Je zou zeggen: de .zip heeft een zip-ikoon, maar nee. Ze zijn 4 Mb behalve de .zip die 1398 kb is.

En ook de uploaders/afzenders kloppen niet.

Heel vreemd, en ik weet geen oplossing. :)

De conclusie 1/4, 2/4 etc. had ik ook al getrokken, echter zowel de .zip als de .z01 geven beiden een .zip te downloaden. Hernoemen van de extensies levert ook niets op. Er is/wordt dus gerotzooid.

 

Heeft iemand toevallig wél een oplossing hiervoor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb me er even proefondervindelijk tegenaan bemoeid.

En Yahoo maakt er een janboel van.

Zo blijkt mij dat het laden van de 1398 kb grote zip prima lijkt te verlopen, de benodigde bytes worden opgehaald maar in de Windows Verkenner zit ik dan uiteindelijk met een 151 bytes grote file op disk. Daar ging dus iets goed mis!

Een herhaalde poging leverde wel een file op met de juiste grootte (en naam .zip).

De andere 3 files, ieder 4098 kb groot komen ook zo te zien goed binnen, de grootte op mijn schijf klopt maar wat doet Yahoo?: die .zo1 file met dat zip-symbooltje ervoor wordt ook als .zip gedownload. Oejjjj. En dan heb je twee .zip's - in het gunstigste geval - waarvan alleen de kleinste de extensie .zip verdient en de ander de .z01.

Mijn advies: download die kleine .zip in een aparte folder, kijk of die de juiste grootte krijgt, hername de grote .zip (die in een andere folder werd geplaatst door je!) tot .z01

Veeg de boel dan bij elkaar en presto no problemo bij mij: WinZip klaagt niet over 'waar is part1 dan wel?' en ik krijg een gave kaart in beeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...